• Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Vasarai jau spėjo įsibėgėti ir palepinti saulėtais orais. Nors karštis mums, lietuviams, yra malonumas, kartais sulaukiame ir nenumatytų pasekmių. Nors žiniasklaida kasmet skelbia apie perkaitimo ir dehidratacijos pavojų, kartais nerandama būdų užbėgti jam už akių. Visiems žinoma, kad oro temperatūrai šoktelėjus į viršų būtina vartoti daugiau vandens. Tačiau dalis mūsų neturi įpročio nuolat gurkšnoti, kiti nesijaučia komfortiškai vartodami didelius kiekius skysčių. Būtent dėl to norėčiau aptarti, kaip su maistu apsirūpinti didesniu kiekiu vandens ir be sveikatos sutrikimų mėgautis vasariška kaitra.

Agurkai

Ši daržovė ne veltui taip dažnai naudojama lietuviškoje virtuvėje. Agurkai pasižymi švelniai saldžiu skoniu, gaiviu aromatu bei traškia konsistencija, todėl yra itin mėgstami šiltuoju metu laiku. Nuostabu yra tai, jog agurko sudėtyje yra net 96,7% vandens, o energetinė vertė tesiekia 15 kcal. Nepaisant mažo kaloringumo, agurkuose gausu naudingų sveikatai junginių. Pavyzdžiui, augaliniai hormonai lignanai pasižymi antibakteriniu, priešuždegiminiu, antioksidaciniu poveikiu. Vitaminas K dalyvauja organizmo regeneracijos procesuose, gerina kraujo krešėjimą, palaiko kaulų sveikatą. Agurkai taip pat yra geras elektrolitų šaltinis, todėl padeda palaikyti skysčių pusiausvyrą organizme. Šis balansas labai svarbus siekiant išvengti minėto dehidratacijos pavojaus, taip pat streso ir žemo kraujo spaudimo keliamo galvos skausmo.

Agurkus naudokite salotoms, šaltoms sriuboms, tzatziki padažui, garnyrams prie pagrindinių patiekalų ar tiesiog užkandžiaukite jų lazdelėmis. Beje, agurkai gali būti vartojami ir išoriškai – jų sultys pasižymi vėsinančiu, uždegimą slopinančiu poveikiu, todėl po saulės vonių lepinkitės šviežių agurkų kaukėmis.

Iceberg salotos

Nors mitybos ekspertai rekomenduoja rinktis tamsesnės spalvos žalumynus dėl aukštesnės jų maistinės vertės, iceberg salotos yra puikus pasirinkimas siekiant suvartoti daugiau vandens su maistu. Šias gūžines salotas sudaro net 95,6% vandens, todėl jų skonis beveik neutralus ir derantis prie visko. Naudokite jas ne tik salotoms, bet ir sumuštiniams, suktinukams. Iceberg salotų lapai suteiks patiekalams apimtiems, traškumo ir gaivumo.

Pomidorai

Ši daržovė populiari ne tik Lietuvoje, bet ir daugumoje Vakarų šalių, ypatingai Viduržemio jūros virtuvėje. Pomidoruose vandens – 94,5%, tačiau jų maistinė vertė taip pat aukšta. Pomidorai turtingi antioksidanto likopeno, vitaminų A, C, K, taip pat folio rūgšties ir mineralų. Šie elementai prisideda prie gero virškinimo, normalaus kraujo spaudimo, sveikos odos. Pomidorais skaninkite salotas, sumuštinius, žuvies patiekalus. Jie puikiai dera prie varškės sūrio, mocarelos, bazilikų, alyvogių. Ragaukite avietinius, vyšninius, slyvinius bei įvairiaspalvius pomidorus – šių rūšių skoniai skiriasi, tačiau naudos kūnui suteiks kiekviena iš jų.

Arbūzai

Ko gero, paskatinimo skanauti arbūzus vasarą nereikia. Tai vieni vandeningiausių vaisių, juos sudaro 91,5% vandens. Juose taip pat randama jau minėto antioksidanto likopeno, kuris suteikia vaisiams ir daržovėms raudoną spalvą. Arbūzo kubeliai nuostabiai dera su fetos sūriu, mėta, raudonuoju svogūnu, balzaminiu actu. Norint gaivaus deserto, siūlau pamėginti aplieti arbūzo trikampius šokoladu arba maišyti su jogurtu ar ledais. Vis tik, didžiausiu malonumu išlieka tiesiog skobti atvėsintą arbūzą šaukšteliu.

Julija Morozovaitė
  • Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Julija Morozovaitė

 

Taip jau susiklostė, kad visos mano veiklos susijusios su maistu: sveika mityba, valgymo psichologija, vartojimo kultūra. Manau, kad nėra blogo maisto, yra tik netinkamas požiūris į jį. Aš renkuosi mėgautis 🙂