• Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Jeigu reikėtų išsirinkti produktą, kurį vartočiau pusryčiams visą likusį gyvenimą, tai be abejonės būtų avižos. Tai viena maistingiausių javų rūšių, pasižyminti vitaminų, mineralų bei ląstelienos gausa. Be to, avižoms būdingas salstelėjęs skonis ir maloni tekstūra. Ši grūdinė kultūra Lietuvoje auginama šimtmečius, tačiau po šiai dienai dažnam lietuviui kyla klausimas, ką iš avižų pasigaminti, apart pilkos prėskos košės, keliančios blogus vaikystės prisiminimus.

Košė – toli gražu ne vienintelis patiekalas, kurį valgydami įtrauksite daugiau avižų į savo racioną. Noriu papasakoti apie keletą savo mėgstamiausių ir paprasčiausių būdų, kaip suvartoti daugiau šio vertingo (be to, pigaus) produkto.

Granola

Jeigu reikėtų dar labiau sukonkretinti savo pusryčių pasirinkimą visam likusiam gyvenimui, tai nė nesvarstydama pasirinkčiau granolą. Neragavusiems pristatau, jog tai yra traškūs kepinti avižiniai dribsniai, dažniausiai pasaldinti medumi ar kitu saldikliu, bei sumaišyti su riešutais, sėklomis ar džiovintais vaisiais. Granolos skonių variacijos – beveik beribės, ji gali būti šokoladinė, kokosinė, prieskoninė, aitri, rūgšti, sūri… Pateikimas taip pat priklauso nuo individualaus skonio. Dažniausiai granola derinama su karvės arba  augaliniu pienu, jogurtu, džemu. Geriausia dalis ta, jog granolą ypač lengva pasigaminti namuose: tereikia kepimo skardos, orkaitės bei mėgstamų ingredientų. Galiojimo laikas – bent keletas savaičių, todėl rekomenduoju kepti didesniais kiekiais, o perteklių sandėliuoti sandariuose induose arba padovanoti bičiuliams. Stiklainėlis Jūsų gamintos granolos tikrai neš gražesnę žinutę nei pakelis pirktų sausainių.

Kokteiliai

Nors trinti kokteiliai jau gana ilgą laiką populiarūs Lietuvoje, juos plakdami žmonės dažnai apsiriboja tik vaisias, uogomis, sultimis ir pienu. Tokie gėrimai yra gaivūs, gardūs ir sveiki, tačiau jie tegali atstoti užkandį ar papildyti pusryčius. Kadangi visi kartas nuo karto neturime laiko ar nusiteikimo padoriai papusryčiauti prie stalo, mano nuomone, kokteiliai yra geriausia alternatyva. Kad trintas kokteilis atstotų maistingus pusryčius, į jį reikėtų įdėti šį tą daugiau nei bananas ar sauja braškių. Būtent todėl avižiniai dribsniai yra nuostabus sprendimas – įbėrę porą kupinų šaukštų, praturtinsite savo kokteilį sudėtiniais angliavandeniais, kurie užtikrins didesnį energijos kiekį bei ilgiau truksiantį sotumo jausmą. Manau, vienas labiausiai vykusių skonių – banano, riešutų sviesto, augalinio pieno bei avižinių dribsnių derinys. Tokius pusryčius galite siurbčioti automobilyje, autobuse ar net eidami. Štai ir išspręsta ryto skubos (angl. morning rush) problema.

Sumuštiniai

Apsipirkinėdama vis pasidžiaugiu, kad didieji maisto produktų gamintojai atsižvelgia į sąmoningų vartotojų poreikius ir kuria naujų maistingų alternatyvų įprastiems produktams. Viena tokių – avižinė duona. Prieš įprastą duoną nieko neturiu, netgi labai ją mėgstu. Tačiau vienas pagrindinių subalansuotos mitybos postulatų – įvairovė. Todėl laikausi ir kitiems rekomenduoju laikytis šio paprasto principo: kaip įmanoma dažniau keisti maisto produktus savo racione. Tai reiškia, kad mūsų duona kasdieninė neturėtų būti kasdieninė. Prasminga reguliariai kvietinę duoną keisti rugine, ruginę – sėklų duona, šią – avižine, ir t.t. Taigi, neragavusiems siūlau padegustuoti avižinės duonos, skonis gali nustebinti, bet greičiausiai maloniai.

Bircherio miuslis

Šį dviejų minučių patiekalą aš vadinu užpiltuku. Nes visa jo gamybos esmė – avižinius dribsnius užpilti skysčiu ir palikti pernakt. Populiariausias ir, mano nuomone, gardžiausias miuslio derinys: avižos, natūralus jogurtas, augalinis pienas ir ispaninio šalavijo (chia) sėklos. Vakare skyrę porą minučių, ryte šaldytuve rasite išbrinkusią masę, kurią belieka paskaninti vaisiais ar uogiene. Labai rekomenduoju išmėginti, nenusivilsite!

Kepiniai

Dažniau besisukantiems virtuvėje avižinių dribsnių bei miltų integracija į kepinius – anokia naujiena. Vis dėlto, jaučiu pareigą paminėti ir šią kategoriją. Nežinantiems, kaip įprastus patiekalus gaminti su avižiniais miltais, patariu tik viena – naršyti. Šiais laikais alternatyvų yra daugiau nei reikia. Jeigu norite pasigaminti pyragą, apkepą, sausainius, keksiukus ar blynus be kviečių, internete rasite šimtus analogiškų receptų su avižiniais miltais. Taip savo mėgstamus saldėsius praturtinsite ląsteliena bei suteiksite jiems naujų tekstūrų ir skonių.

Julija Morozovaitė
  • Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Julija Morozovaitė

 

Taip jau susiklostė, kad visos mano veiklos susijusios su maistu: sveika mityba, valgymo psichologija, vartojimo kultūra. Manau, kad nėra blogo maisto, yra tik netinkamas požiūris į jį. Man labiausiai patinka mėgautis :))