• Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Lietuviai – viena iš nedaugelio tautų, gerai pažįstanti kefyro skonį bei jį plačiai naudojanti. Laimei! Pastaruosius kelerius metus Vakarų pasaulis negaili pagyrų šiam fermentuotam pieno gėrimui dėl aibės naudingų jo savybių. Kokios gi jos?

Vis daugiau tyrimų pagrindžia faktą, jog probiotikai palaiko gerą žmogaus žarnyno veiklą ir stipriną visą imuninę sistemą. Tai tarsi specialiosios mikropasaulio pajėgos. Šios sveikatai naudingos bakterijos maisto pramonėje naudojamos įvairiems produktams fermentuoti: pienui, daržovėms, pupelėms ir pan. Vienas didžiausių kefyro privalumų yra tas, jog jame ypač daug probiotikų, daugiau nei jogurte! Kefyro bakterijų arsenale yra tik jam būdingų Lactobacillus Kefiri. Šios, patekusios į žarnyną, kaipmat pradeda kovoti su patogeniniais mikroorganizmais bei palaikyti gerųjų augimą.

Kita kefyro ypatybė – didelis kiekis kalcio. Ne paslaptis, kad daug kalcio yra ir piene, tačiau dažnas žmogus netoleruoja pieno cukraus laktozės. O štai kefyre laktozės randama labai mažai. Pakankamai kalcio gauti svarbu ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Vis daugėja žmonių, sergančių osteoporoze, pasireiškiančia kaulinio audinio retėjimu. Kaulų trapumo išvengti padeda su maistu gaunamas reikalingas kiekis kalcio. Kefyras – puikus šio mineralo šaltinis, vienoje jo stiklinėje yra net 30% rekomenduojamos kalcio paros normos.

Įraukti kefyrą į savo mitybos racioną patariama ir turintiems odos problemų. Aknė, psoriazė, egzema dažnai signalizuoja apie žarnyno bakterijų disbalansą. Kaip jau minėta, kefyras gelbsti atkuriant gerųjų ir blogųjų žarnyno bakterijų pusiausvyrą, todėl prisideda prie sveikiau atrodančios odos. Be to, kefyras nuo seno naudojamas išoriškai nestipriems nudegimams gydyti, kadangi pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis.

Panaudojimas

Vasara – tinkamiausias metas vartoti kefyrą. Jis atgaivina, dera prie uogų bei šviežių daržovių. Šaltibarščiai toli gražu nėra vienintelis patiekalas, kuriam gaminti gali būti naudojamas kefyras. Pamėginkite jį įtraukti į salotų padažus, vaisių kokteilius, tortus. Kefyrą skaninkite šviežiomis prieskoninėmis žolelėmis kaip krapai, mėtos, bazilikai, svogūnų laiškai, patiekite prie įvairiausių bulvių patiekalų. Siūlau išbandyti vieną itin paprastą deserto receptą, kuris ne tik nudžiugins skoniu, bet ir maistine verte. Skanaus!

Julija Morozovaitė
  • Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Julija Morozovaitė

 

Taip jau susiklostė, kad visos mano veiklos susijusios su maistu: sveika mityba, valgymo psichologija, vartojimo kultūra. Manau, kad nėra blogo maisto, yra tik netinkamas požiūris į jį. Aš renkuosi mėgautis 🙂