• Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Įsibėgėjus pomidorų sezonui, norėčiau skirti dėmesio būtent jiems. Šie iš Pietų Amerikos kilę vaisiai paprastai priskiriami daržovių kategorijai. Sultingi ir turtingo skonio pomidorai puikiai tinka salotoms,  troškiniams, makaronų bei mėsos patiekalams. Jie taip pat pasižymi gausybe kūnui palankių savybių, kurių dalį toliau ir aptarsiu.

Pomidoruose, kaip ir daugumoje vaisių bei daržovių, yra labai daug vandens – net 95%. Likusius penkis sudaro skaidulos bei angliavandeniai (fruktozė ir gliukozė). Didžiausią maistinę naudą teikia pomidoruose esantys vitaminai, mineralai bei unikalūs, tik augaluose randami cheminiai junginiai.

Ko gero, labiausiai dėmesio vertas pomidorų komponentas – likopenas. Tai raudoną spalvą augalams teikiantis pigmentas bei galingas antioksidantas. Likopenas siejamas su mažesne širdies ir kraujagyslių ligų rizika, žemesniu cholesterolio lygiu kraujyje bei didesne uždegimų ir oksidacinio streso įveika. Turint omenyje, jog šiuolaikinis žmogus dažniausiai susiduria būtent su šiomis sveikatos problemomis, įtraukti likopeno į savo mitybos racioną tikrai verta. Jo gausiausia raudonuose, natūraliai sunokusiuose pomidoruose – būtent tokius dabar ir skanaujame. Tiesa, specialistai pataria šviežius pomidorus apdoroti termiškai, kadangi tuomet likopenas pasisavinamas efektyviau. Šio antioksidanto ypač gausu pomidorų pastoje, padaže ir sultyse, tad šaltuoju metų laiku nevenkite vartoti šių produktų, tik atkreipkite dėmesį į jų sudėtyje esantį cukraus kiekį.

Pomidorai plačiai naudojami Viduržemio jūros, meksikietiškoje, Vidurio Azijos virtuvėse. Jie puikiai papildo žuvies ir sūrio patiekalus, dera su tokiomis žolelėmis kaip krapai, bazilikai, rozmarinai, petražolės, raudonėliai, čiobreliai. Mums, lietuviams, jų skonis savas ir malonus, todėl siūlau naudotis proga ir mėgautis čia pat užaugintais pomidorais, kol galime. Jų skonis ir kvapas išraiškingiausi būtent dabar! Apačioje rasite nesudėtingą šviežių pomidorų ir mocarelos salotų receptą.

  • Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr
Pomidorų ir mocarelos salotos

Sudėtis

• 200 g itališko Mozzarella sūrio
• 3 sunokusių pomidorų
• 2 išspaustų česnako skiltelių
• sauja šviežių bazilikų lapelių
• 50 ml ypač tyro alyvuogių aliejaus
• šlakelis balzaminės karamelės
• žiupsnelis druskos
• žiupsnelis šviežiai maltų juodųjų pipirų

Gaminimas

Išpjaukite pomidorų šerdis. Pomidorus bei sūrį supjaustykite pusapskritėmis riekėmis.

Lėkštėje dėliokite pimidorų ir sūrio riekeles, apibarstykite bazilikų lapeliais.

Aliejų sumaišykite su česnaku, druska ir pipirais.

Apliekite salotas aliejaus padažu ir balzamine karamele.

Julija Morozovaitė
  • Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Julija Morozovaitė

 

Taip jau susiklostė, kad visos mano veiklos susijusios su maistu: sveika mityba, valgymo psichologija, vartojimo kultūra. Manau, kad nėra blogo maisto, yra tik netinkamas požiūris į jį. Aš renkuosi mėgautis 🙂