• Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Š. m. vasario 5 d. viešbutyje „Grata“, įsikūrusiame Vytenio g. 9, Vilniuje, vyko pažintinis renginys, į kurį restoranų atstovus subūrė žurnalas „Geras skonis“ bei Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija. Šis renginys – tai tęstinio projekto „Stalo kultūra Lietuvos restoranuose“ dalis. Projekto tikslas – pasitelkus savo srities profesionalus ir ekspertus, restoranų atstovams pristatyti stalo kultūros ir gastronomijos madas, tendencijas bei naujoves. Ateityje šio projekto rėmuose planuojama suorganizuoti daugiau renginių, skirtų stalo ir vartojimo kultūrai Lietuvos restoranuose tobulinti bei kelti.

Renginį pradėjo žinomas someljė Albertas Koncijalovas, papasakojęs apie geriamojo vandens ir natūralaus mineralinio vandens ypatybes, gerąsias savybes bei reikalingumą ir svarbą žmogaus organizmui. Įdomu buvo išgirsti ir apie vandens degustavimo, vartojimo, patiekimo ypatybes: kokios temperatūros natūralų mineralinį vandenį geriausia paduoti į stalą, jei jis ramus ir jei gazuotas; kokios taurės tinkamos vandeniui patiekti; kokį kvapą turi natūralus mineralinis vanduo; prie kokių patiekalų tinka ir prie kokių – jokiais būdais nedera gerti natūralaus gazuoto mineralinio vandens. Savo pranešimo metu A. Koncijalovas plačiau pristatė natūralų mineralinį vandenį „Tichė“, kuris yra vidutinės mineralizacijos ir tinkamas gerti kasdien be apribojimų. Lektorius pažėrė gausybę įdomių faktų: „Tichės“ natūralus mineralinis vanduo išgaunamas iš giliausio vidutinės mineralizacijos vandens gręžinio Europoje, prilygstančio dviem Eifelio bokštams. Maža to, nuo 2004 m. „Tichė“ yra vienintelis Lietuvoje standartus atitinkantis natūralus mineralinis vanduo, kuriam išduotas JAV armijos departamento sertifikatas, leidžiantis tiekti jį NATO kariuomenei. Be to, net ketverius metus iš eilės „Tichė“ gavo „Superior Taste Award“ apdovanojimą (trys aukso žvaigždės).

Renginyje dalyvavo ir vieno didžiausių indų, virtuvės reikmenų bei interjero aksesuarų importuotojų UAB „Arkietė“ rinkodaros vadybininkė Asta Piliponė, pristačiusi įspūdingus vokiečių gamintojo „Seltmann Weiden“ porceliano indus ir keturias naujas kolekcijas: „Maxim“, išsiskiriančią kreminiu atspalviu bei išlenkta forma; minimalistine forma, neužgožiančia patiekiamo maisto, pasižyminčią „Coup“; „Diamant“ seriją, kurios eleganciją pabrėžia deimantų raštas; bei į spalvingą ir aktyvų gyvenimą orientuotą „Fantastic“ seriją, kurioje šiemet vyrauja keturios pagrindinės spalvos: pilka, karamelinė, turkio ir karališka mėlyna. „Seltmann Weiden“ – tai vienos šeimos valdoma 1910 m. Vokietijoje įkurta porceliano indų gamybos įmonė, kurios produkcija nuo pirmo žingsnio iki paskutinio gimsta išskirtinai Vokietijoje, todėl žymima „Made in Germany“ ženkleliu, bylojančiu apie ypač aukštą porceliano dirbinių kokybę. Išskirtinė gaminių kokybė atsispindi tiek išlaikant patiekamą maistą šiltą kuo ilgiau (tai lemia speciali gamybos technologija, kuomet lėkštės krašteliai specialiai daromi plonesni nei vidurys), tiek patogumą naudojant (netrupantys krašteliai, paviršiaus nebraižantis indų pagrindas, nekintanti spalva bei blizgumas plaunant indaplovėje), tiek estetinį vaizdą bei unikalų stilių (galimybė rinktis iš klasikinių porcelianinių indų arba spalvingų, leidžiančių pagal nuotaiką, progą bei pomėgius kurti savus spalvų ir formų derinius ant stalo).

Renginį paįvairino ir didelio susirinkusiųjų susidomėjimo sulaukė „Tork“ atstovo Tomo Olechnovičiaus pranešimas „Kaip spalvos veikia maisto skonį“, kurio metu pademonstruota, kaip skirtingų spalvų servetėlės padeda sukurti vis kitokią nuotaiką bei maistą daryti skanesnį, labiau išreikštą, sukeliantį ryškesnius, įsimintinesnius pojūčius, kuriantį džiaugsmingą nuotaiką ir pozityvius prisiminimus. Lektorius pristatė maisto stilistės ir vyr. virėjos Lindos Lundgren, konsultuojančios aukšto lygio restoranus, tarptautinės maisto pramonės bendroves ir gastronomijos žurnalus, derinius: keturių naujausių spalvų „Tork“ servetėles ji priderino prie labiausiai tinkamų patiekalų. Tokiu būdu antracito spalva geriausiai tiko prie makaronų su moliuskais (taigi, ji tiks prie šviesių spalvų patiekalų); garstyčių geltona puikiai dera prie žalios spalvos patiekalų, pvz., pavasarinių salotų; turkio spalvos servertėlę ekspertė priderino prie kepsnio, na, o koralų spalva desertą daro dar saldesnį ir išbaigtesnį.

Šių edukacinių renginių organizatorius – žurnalas „Geras skonis“, jau aštuoniolika metų rašantis apie maistą, gėrimus, stalo kultūrą, taip pat bendradarbiaujantis su geriausiais Lietuvos restoranais, maisto ir gėrimų žinovais, gamintojais bei importuotojais. „Per ilgus sėkmingos veiklos metus subūrus entuziastų būrį, kilo idėja organizuoti renginius – nenorėjome būti tik teoretikų arena, o siekėme gyvai, iš profesionalų, savo srities žinovų lūpų išgirsti apie naujausias madas, tendencijas, sroves, vyraujančias vartojimo kultūros, stalo serviravimo, gastronomijos ir kt. srityse. Taip gimė ne tik šis projektas, bet ir jau daugelį metų organizuojamas „Gero skonio“ klubas bei kiti renginiai. O visa ko pradžia – žurnalas „Geras skonis“, kurio įdomiausias laikui nepavaldžias publikacijas jau galima rasti ir paskaityti interneto svetainėje www.skonis.lt“, – teigia žurnalo „Geras skonis“ vyriausioji redaktorė Rasa Ščeponienė.