Taurė vandens „Acqua Panna“ ar „S. Pellegrino“ ant stalo – dažnas reginys aukščiausios klasės restorane. Tai mineraliniai vandenys, vadinami the waters of fine dining ir atpažįstami kaip vienas ryškiausių italų gastronominės kultūros simbolių. Visgi subalansuotas skonis ir nepriekaištinga kokybė slepia kai ką daugiau: restoranų pripažinimą šie vandenys pelnė ir dėl aktyvaus įtraukimo į gurmanų pasaulį.

Gastronomijos galia – ir už virtuvės sienų

Itališko mineralinio vandens lyderiai bendradarbiauja su žymiausiais pasaulio šefais bei restoranais daugiau nei 120-yje šalių, remia bei organizuoja plačiai pripažintus kulinarinius renginius. Lietuvoje „S. Pellegrino“ – Lietuvos gastronomijos forumo bei someljė čempionatų rėmėjai. O pasaulyje šio vandens vardas neatsiejamas nuo patikimiausio gastronominių tendencijų kompaso „World’s 50 Best Restaurants“ bei tarptautinio jaunųjų virtuvės šefų konkurso „S. Pellegrino Young Chef Academy Competition“.

1899 m. įkurta „Sanpellegrino S.p.A.“ tiki gastronomijos galia ir jos poveikiu už virtuvės sienų. Įmonė netgi sutelkė maisto mylėtojų (angl. foodies) bendruomenę ir įsteigė portalą „Fine Dining Lovers by Acqua Panna & S.Pellegrino“, kuriame – gausybė straipsnių, receptų, restoranų apžvalgų ir kitų skaitymo skanėstų.

Dar vienas „Acqua Panna“ ir „S. Pellegrino“ indėlis į gastronominę kultūrą – tai Vandens kodeksas (angl. Water Codex), išsamus leidinys apie vandens degustavimą ir derinimą su kitais produktais. Atidūs ragautojai puikiai žino, jog tinkamai parinktas mineralinis vanduo gali sustiprinti kulinarinius įspūdžius. Svarbiausia taisyklė – maisto ir gėrimų balansas: nei aromatas, nei skonis negali užgožti vienas kito. Įprastai prie lengvo vyno ir subtilių patiekalų derinamas negazuotas, minkštas, mažai mineralizuotas „Acqua Panna“. O sūresni, daugiau druskų ir rūgšties turintys „S. Pellegrino“ burbuliukai idealiai tinka prie tvirto stoto solidaus amžiaus vyno ir ryškių, aromatingų patiekalų.

Grįžta jaunųjų virėjų konkursas

Pandemijos metu „S. Pellegrino Young Chef Academy Competition“ varžytuvės nevyko, bet akademijos veikla nesustojo: priešingai, ji kaip tik įgavo naujų formų ir tapo virtualia edukacine platforma, skirta jaunajai profesionalų kartai ugdyti. Po dvejų metų pertraukos, kai vėl galime džiaugtis gyvu bendravimu, konkursas sugrįžta. Dabar – pats metas prisiminti, kaip sekėsi ankstesniems dalyviams, ir pasidomėti, ko laukti iš atgimstančio renginio.

„S. Pellegrino“ jaunųjų virėjų akademijos organizuojamas konkursas siekia atrasti bei ugdyti profesionalus, norinčius toliau plėsti gastronomijos ribas. Paraiškas dalyvauti konkurse kasmet pateikia tūkstančiai jaunųjų šefų iš viso pasaulio. Jungtiniame 2019–2021 m. renginyje dalyvavo apie 300 talentingų jaunųjų virėjų ir mentorių iš 50 skirtingų šalių ir regionų, kartu jie tobulino savo firminius patiekalus. Konkurso nugalėtoju pripažintas britas Jerome’as Ianmarkas Calayagas.

„S. Pellegrino Young Chef Academy Competition“ – ne tik varžybos, bet ir pažintis su maisto kultūra. Diskusijos apie įvairių tautų virtuves daug įspūdžių suteikia net ir patyrusiam virėjui.

Pradedantieji Lietuvos virtuvės profesionalai taip pat gali išmėginti jėgas varžydamiesi su bendraamžiais iš viso pasaulio. Anksčiau konkurse dalyvavę jaunieji Lietuvos šefai džiaugėsi galimybe ne tik pademonstruoti turimus įgūdžius, bet ir pasisemti tarptautinės patirties. 2019 m. Lietuvai atstovavusi jaunoji šefė Jonita Šeščilaitė labiausiai vertina tai, kad susipažino su pasaulio virtuvės garsenybėmis ir gavo postūmį siekti užsibrėžtų tikslų bei kurti su įkvėpimu.

„Šis konkursas suteikė nepakartojamą galimybę varžytis dėl geriausio pasaulyje jaunojo virėjo vardo ir pasidalinti savo mintimis, potyriais, istorija. Tai buvo nemažas iššūkis. Atsistoti prieš žymius šefus ir pasakoti apie savo patiekalą buvo nedrąsu, tačiau tuo pačiu metu jaučiau didžiulį pasitenkinimą“, – įspūdžiais dalijasi šefė.

Lietuviams – proga prisistatyti 

„Nors kulinarijos pasaulis keičiasi, dar ne visi šefai išdrįsta gaminti pagal naujas, savo pačių sukurtas taisykles, – kalba J. Šeščilaitė. – Šis konkursas ieško išskirtinumo ir nekasdienių idėjų, kurias įgyvendinant kulinarija peržengia virtuvės sienas ir įsitraukia į socialinį gyvenimą, tampa tikru menu.

2019 m. Lietuvai atstovavusi jaunoji šefė Jonita Šeščilaitė

Norėčiau, kad kuo daugiau Lietuvos jaunųjų šefų išbandytų savo galimybes šiame konkurse, nes jis priverčia išeiti iš komforto zonos, giliai pasikapstyti savyje ir rasti nuosavą požiūrį į gaminimą bei kulinariją.“

Konkursantai ruošiasi ir dalyvauja kartu su mentoriais. J. Šeščilaitės mentorių, virtuvės šefą Justiną Kapkovičių, nustebino organizatorių pasiruošimas: „Nors jau praėjo nemažai laiko, draugams ir kolegoms dažnai pasakoju, ką matėme ir patyrėme. Visų pirma, tikrai stebino nepriekaištingai suorganizuotos priemonės, kad konkursas vyktų sklandžiai ir profesionaliai. Viskas sudėliota taip, kad dalyviams būtų patogu, įdomu ir naudinga.“

Anot J. Kapkovičiaus, šis konkursas – ne vien tik varžybos, bet ir pažintis su maisto kultūra, žymiais šefais.

Pradedantieji Lietuvos profesionalai gali išmėginti jėgas varžydamiesi su bendraamžiais iš viso pasaulio, pademonstruoti turimus įgūdžius ir pasisemti tarptautinės patirties

Pokalbiai apie kultūrinius maisto skirtumus, diskusijos apie įvairių tautų virtuves daug įspūdžių suteikia net ir patyrusiam virėjui. Be to, dalyvavimas – tai ir savo šalies pristatymas. „Nors esame nedideli, bet galime parodyti, kad ir mūsų maisto pasaulyje visko daug vyksta, kad turime ypatingą santykį su gastronomija, restoranų kultūra“, – tikina jis.

Tarptautinės karjeros perspektyva 

Šiemet „S. Pellegrino Young Chef Academy“ jauniesiems virėjams vėl suteiks galimybę leistis į įkvepiančią edukacinę kelionę, pelnyti tarptautinį pripažinimą ir sėkmę prestižiniame konkurse, kurį vainikuos 2023 m. planuojamas didysis finalinis renginys.Tarptautinės karjeros perspektyva Šiemet „S. Pellegrino Young Chef Academy“ jauniesiems virėjams vėl suteiks galimybę leistis į įkvepiančią edukacinę kelionę, pelnyti tarptautinį pripažinimą ir sėkmę prestižiniame konkurse, kurį vainikuos 2023 m. planuojamas didysis finalinis renginys.

Kiekvienas dalyvis turi pristatyti savo firminio patiekalo receptą, kuris atskleistų asmeninę viziją, įgūdžius ir kūrybiškumą. Kaip ir ankstesniuose konkursuose, pirmajame atrankos etape paraiškas vertins ALMA – tarptautinė italų kulinarijos meno mokykla.

Regioninių finalų dalyviai pretenduos į garbingą „S. Pellegrino Young Chef Academy Award 2022–23“ titulą, kuris gali tapti puikia tarptautinės karjeros pradžia. Nugalėtoją, pademonstravusį neprilygstamus techninius įgūdžius ir kūrybiškumą, išrinks pasaulyje pripažintų virtuvės šefų komisija.

Pretendentai taip pat varžysis dėl trijų papildomų apdovanojimų, kuriais bus įvertintos jaunųjų šefų ateities vizijos, kaip maistas galėtų skatinti teigiamus visuomenės pokyčius. Vienas iš jų – „S. Pellegrino“ apdovanojimas už socialinę atsakomybę. Nugalėtoją išrinks Tvarių restoranų asociacija, vadovaujanti „Food Made Good“ – didžiausiai viešojo maitinimo įstaigų tvarumo programai ir pasaulinei bendruomenei, skatinančiai tvarumą svetingumo srityje. Patiekalai bus vertinami pagal išteklių naudojimą, poveikį klimatui, biologinę įvairovę, maisto atliekas, inovacijas ir kitus kriterijus. Kiti du apdovanojimai skiriami už regioninių kulinarinių tradicijų puoselėjimą ir „Fine Dining Lovers“ bendruomenės įvertinimą.

Naujienos: kelionė tvarumo link

„Džiaugiamės galėdami paskelbti apie penktąjį „S. Pellegrino Young Chef Academy Competition“ sezoną. Konkursas, iš pradžių sumanytas kaip tarptautinės talentų paieškos projektas, per pastaruosius dvejus metus išsivystė į mokymų ir bendravimo laboratoriją, įkvepiančią bendruomenę, sudarytą iš jaunųjų ir vyresniųjų viso pasaulio virėjų. Tai tampa puikia priemone kūrybiškumui skatinti ir profesijai populiarinti, o projektas atspindi mūsų įsipareigojimą skatinti gastronomijos evoliuciją. Tai – erdvė, kurioje sklinda universalios vertybės, siekiama tvarumo ir socialinės atsakomybės“, – sako Stefano Bolognese‘as, „Sanpellegrino“ tarptautinio verslo padalinio direktorius.

Gaivieji gėrimai „San Pellegrino“ – itališko kūrybingumo ir rankų darbo vaisius, pradėtas gaminti dar 1932 m., atsinaujina iš esmės ir kviečia suklusti tuos, kurie ieško tikro skonio patirčių

Šios vertybės – tai visos įmonės veiklos atspindys. Vystant šiuolaikinį verslą, viena svarbiausių krypčių yra kelionė tvarumo link. Pristatome 2022 m. naujienas, kuriomis siekiama sumažinti įtaką aplinkai ir prisidėti prie pastangų sprendžiant klimato krizę.

Gaivieji gėrimai „San Pellegrino“ – itališko kūrybingumo ir rankų darbo vaisius, pradėtas gaminti dar 1932 m., atsinaujina iš esmės ir kviečia suklusti tuos, kurie ieško tikro skonio patirčių. Nuo šiol gėrimams naudojami tik 100 proc. natūralūs, kruopščiai atrinkti ingredientai iš Italijos ir atsisakoma netvarių pakuočių. „San Pellegrino“ bus galima mėgautis iš naujoviškos, aukštos ir siauros skardinės, o perteklinė pakuotės dalis – folija – bus nuimta. 2022 m. tikslas – sumažinti CO2 emisiją apie 1 % ir aliuminio gamybą 1 000 tonų per metus. Taip pat atnaujinama antrinė pakuotė – 6 vnt. rinkinys bus pakuojamas ne į plastiką, bet į popierių.

Mineralinio vandens „Acqua Panna“ prekės ženklas atnaujinamas

Autentiškas skonis ir grožis – tai mineralinio vandens „Acqua Panna“ paveldo dovana, čia gamta su kultūra į tobulą harmoniją susijungė dar 1564 m. Siekiant šį paveldą saugoti, puoselėti ir skleisti kuo platesnei auditorijai, prekės ženklas atnaujinamas. Priekinėje etiketėje bus vizualiai perteikta „Acqua Panna“ ištakų – Toskanos regiono – simbolika: čia rasite ir vilą „Panna“, kurios garbei pavadintas prekės ženklas. Taip pat „Acqua Panna“ įsipareigoja planetai: PET butelių etiketės keičiamos iš PSL į OPP, pradedama taikyti žiedinė ekonomika – dar 2022 m. pristatomi du perdirbto plastiko buteliai, o 100 proc. perversmas įvyks iki 2025-ųjų. 40 proc. „Acqua Panna“ stiklinių butelių jau dabar dalyvauja grąžinimo sistemose. Įgyvendinus šiuos bei kitus veiksmus, išmetamas CO2 kiekis sumažės 9500 tonų.

Margarita Šimkutė - Pakėnė

Margarita Šimkutė - Pakėnė

 

Valgyti, ragauti, skanauti, smaguriauti, degustuoti, atsikąsti, mėgautis, dalintis… – kiek galimybių atsiveria, kalbant apie maistą! Turbūt dėl to ši tema – sykiu ir gyvenimiška, ir truputį pakylėta – taip smagiai „pasiduoda“ rašymui.