Svečiai linkę išleisti daugiau pinigų ir sugrįžti dažniau, kai įrengta restorano lauko terasa traukia akį

Pasirodžius pirmajai pavasario saulei skubame išsinešti baldus į lauką ir mėgautis taip ilgai laukta šiluma. Būtent tada didelė dalis HORECA‘os atstovų nusprendžia kone vienu metu šį bei tą atsinaujinti. Kadangi paklausa didelė, o terminas – „vakar“, ne visada spėjama laiku gauti geriausius variantus. Galiausiai paskubama ir apsiperkama iš masinės prekybos parduotuvių. „Tai netvarus sprendimas“, – pastebi „ForHoreca“ vadovė Rasa Rudokaitė. Kaip išvengti impulsyvių sprendimų? Rasos paprašėme įvardinti dažniausiai daromas klaidas ir pasidalinti patarimais renkantis lauko baldus restoranų arba viešbučių terasoms.

Terasų atidarymas užklumpa netikėtai

Lietuvoje šiltojo sezono pradžia nenuspėjama, o pašvietus pirmajai pavasario saulei atsiranda didelis noras jaukiai įsikurti lauke. Taigi kone kasmet terasų sezono pradžia HORECA‘os atstovus užklumpa netikėtai.

„Dažniausiai galime garantuoti greitą pristatymą. Galiu pasidalinti ne viena sėkmės istorija, kai klientui paskambinus, tarkim, penktadienį, jau antradienį iš mūsų partnerių Vokietijoje atvykdavo sukomplektuotas užsakymas. Tačiau dėl logistinių niuansų ne visada taip pasiseka“, – pasakoja Rasa Rudokaitė, „ForHoreca“ vadovė.

Lauko baldai užima daug vietos, todėl sušilus orams likučių iš pernai metų Lietuvos sandėliuose praktiškai nėra: „Lauko baldai ir aksesuarai HORECA‘os sektoriui dažniausiai užsakomi dideliais kiekiais, o tai tik labiau apsunkina galimybes išsisukti iš situacijos apsiperkant masinės prekybos tinkluose“, – sako pašnekovė.

Įmonės „ForHoreca“ įkūrėja ir vadovė Rasa Rudokaitė

Pasak Rasos, patyrę klientai lauko baldų užsakymais rūpinasi dar žiemą, vos pasirodžius naujausioms kolekcijoms: „Tuomet pasirinkimas didžiausias“, – sako ji ir priduria, kad užsakymą galima pristatyti ne iškart žiemą, o artėjant šiltajam sezonui: „Dažniausiai tai būna balandžio mėnuo, tačiau priklauso nuo metų. Vis dėlto gegužę jau veikia dauguma šalies lauko terasų.“

Tarp sezono tendencijų – ryškios spalvos

Milano svetingumo parodoje šiemet buvo pristatytos naujovės, kurias, tikėtina, kažkada pamatysime ir Lietuvoje: „Didelį įspūdį paliko italų gamintojų išradimas – zomšos tekstūros ir švelnumo lauko baldai, pagaminti iš aukštos kokybės plastiko, kurie dėl savo ypatingos technologijos atsparūs įvairiam orui bei kasdieniams žmonių srautams“, – pasakoja R. Rudokaitė.

Skėčius, kaip apsaugą nuo saulės ir lietaus, po truputį papildo įvairiausios jaukumo suteikiančios užuovėjos ar netgi ištisos sistemos – jos mobilios ir prisitaiko pagal saulės ir vėjo kryptis.

Nors Lietuvoje lauko terasose dažniausiai dominuoja juoda ir pilka spalvos, ateinančio šiltojo sezono hitas – raudona ir oranžinė. (nuotr. Pedrali gamintojo, Italija)

Nors Lietuvoje lauko terasose dažniausiai dominuoja juoda ir pilka spalvos, Rasa pastebi, kad ateinančio šiltojo sezono hitas – raudona ir oranžinė: „Džiaugiuosi, kad ir pas mus atsiranda vis daugiau spalvingų lauko terasų. Iš savo HORECA‘os klientų žinau, kad jų svečiai linkę išleisti daugiau pinigų ir sugrįžti dažniau, kai įrengta lauko terasa traukia akį.“

Rasa pastebi, kad prie bendro lauko terasos įvaizdžio prisideda ir darbuotojų apranga: „Padavėjų lauko drabužių kolekcijose dominuoja drabužiai iš softshell audinių, skirti vėsesniems vakarams. Iš šių audinių pagaminti drabužiai atrodo dailiau nei, tarkime, iš fliso, be to, dėl savo sluoksniškumo gerai šildo.“

Renkantis lauko baldus svarbiausia du dalykai

Renkantis lauko baldus viešosioms erdvėms, Rasa pataria į tendencijas žvelgti remiantis keliais kertiniais kriterijais – ergonomika ir ilgaamžiškumu: „Nors spalvos ir formos atlieka estetinę funkciją, patogumas ir tvarumas madingiausia“, – šypsosi ji.

„Geri lauko baldai gali tarnauti penkerius ir netgi aštuonerius metus. Tai didelė piniginė investicija – juk dažniausiai perkamas ne vienas komplektas, o keli, keliolika ar netgi keliasdešimt, tad labai svarbi kokybė.“

Pasak „ForHoreca“ vadovės, baldai, skir t i HORECA‘os sektoriui, gaminami iš patvaresnių medžiagų, todėl net jeigu jie masinėse prekybos vietose ir iš HORECA‘os katalogų atrodo panašiai, kokybė skiriasi kelis kartus.

„Lauko baldų kokybė svarbi ne tik todėl, kad kasdien juos naudoja daugybė žmonių, bet ir dėl to, jog jie būna lauke, dažnai yra stumdomi arba netgi kasdien nakčiai ar pasibaigus sezonui kraunami vienas ant kito“, – lauko baldų patvarumo svarbą akcentuoja R. Rudokaitė.

Kodėl svarbu rinktis iš Horeca’os sektoriui kuriančių gamintojų?

Lauko baldų tvarumą labiausiai lemia jų medžiagiškumas. Rasa išskiria kelis dažniausius klientų pasirinkimus: „Patys populiariausi ir bene ilgaamžiškiausi lauko baldai yra iš aliuminio, paprastai renkamasi griežtų kvadratinių formų.“

O vieni madingiausių lauko baldų šiuo metu yra irgi iš aliuminio, tačiau dekoruoti iš plastiko pagamintomis storomis tekstileno (textilene) virvėmis: „Ant baldų rėmų pinami patys įvairiausi raštai – kūrybiškumui ribų, atrodo, nėra. Be to, tokie baldai atrodo itin elegantiškai, yra gana lengvi ir patvarūs.“

Vieni madingiausių lauko baldų šiuo metu yra iš aliuminio, tačiau dekoruoti iš plastiko pagamintomis storomis tekstileno (textilene) virvėmis

Tokius lauko baldų komplektus Rasa irgi rekomenduoja pirkti iš specialiai HORECA‘os sektoriui kuriančių gamintojų ar jų atstovų: „Tarkime, nusipirkus „virvelinių“ baldų iš masinės prekybos vietų dėl dažno naudojimo tos virvės išsitampys kur kas greičiau, jos kartais netgi nutrūksta, tad tokia investicija tampa netvari ir trumparegiška. O HORECA‘os sektoriui skirti tekstileno dizainai sustiprinti ir patikrinti kokybės kontrolės ekspertų.“

Burtų lazdelė Horeca’os verslui

„ForHoreca“ savo klientams siūlo vadinamąją one stop shopping (liet. k. vieno sustojimo apsipirkimas) paslaugą, tad čia galima rasti visą lauko terasos baldų ir aksesuarų asortimentą.

„ForHoreca“ yra tarsi HORECA‘os srities prodiuseriai. Rasa ir jos komanda veikia lyg stebuklų lazdelė daugybei klientų: nuo 5 žvaigždučių viešbučių (tokių kaip „Pacai“ ar „Stikliai“ Lietuvoje ir „Pullman“ ar „Grand Palace Riga“ Latvijoje) iki įvairių stilių ir dydžių restoranų bei barų, veikiančių Baltijos šalyse. Be to, įmonė tapo regionine tiekėja ir milžinams – viešbučių tinklams.

„Galime patarti ir papasakoti ne tik apie estetinę prekių pusę, bet ir apie jų patvarumą, kainos ir kokybės santykį bei kitus dalykus. Jeigu klientas ateina su konkrečia vizija, tiesiog dirbame savo darbą ir randame, kaip tą viziją įgyvendinti“, – sako „ForHoreca“ vadovė.

*

Daugiau informacijos – www.forhoreca.lt.

Inga Norkė

Inga Norkė

Straipsnių autorė

Esu komunikacijos specialistė. Dalis mano darbo ir minčių sukasi apie keliones ir skonius. Iki pandemijos dirbau su „30 geriausių restoranų“ projektu rinkodaros ir turinio rengėjos vaidmenyje. Esu bendradarbiavusi su „Small Planet Airlines“ oro linijomis, „Go Vilnius“ ir „Lithuania Travel“ agentūromis, kuriant turinį Lietuvai ir užsieniui apie vietinę gastronomiją. Taip pat Baltijos maisto ir gėrimų paroda BAF ir „Dinner In The Sky“ kaip viešųjų ryšių specialistė. Su „Geru Skoniu“ bendradarbiauju jau apie penkerius metus ir kiekvieną kartą pati šiame leidinyje atrandu kažką naujo ir įdomaus sau.