• Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Lietuva HORECA sektoriuje žengia koja kojon su didžiausiomis Vakarų Europos šalimis ir vis labiau investuoja į verslo sėkmę, diegdama bendrą kokybės valdymo sistemą. O naujausiomis technologijomis valdomi restoranai, viešbučiai ar grožio salonai optimizuoja kaštus ir didina pelną, darbuotojams pritaikius personalizuotus elektroninius mokymus.

Skaitmeninė sistema veikia efektyviau

Išpildėte svajonę ir įkūrėte restoraną ar viešbutį, bet seni klientai negrįžta, o naujų – kaip nėra, taip nėra. O gal lankytojų netrūksta, bet pelno užsidirbti taip ir nepavyksta? Pasvarstykime: neskanus maistas? Net labai gardus! Nestilingas interjeras? Lankytojai negaili pagyrų. Bloga lokacija? Geriau ir būti negali! Galbūt nekontroliuojamas personalas? Štai ir paaiškėja – darbuotojams dar tikrai yra kur pasitempti. Ir visai nesvarbu, ar jis – barmenas, administratorius ar padavėjas. Taisyklių turi laikytis visi, o standartizuojant bent kelis skirtingus įmonės veiklos procesus užtikrinama vienoda darbo kokybė. Tiekėjai aptarnaujamų įmonių personalui veda bendrinius mokymus, sugaištama labai daug laiko, kiekvienam darbuotojui aiškinant jo pareigybes, negana to, darbuotojų rotacija, pvz., restoranuose – tokia didelė, kad suteikti kokybiškų žinių dažnai nespėjama.

Pagal pasaulines tendencijas veikianti konsultacijų įmonė „Va taip“ kiekvienam objektui sukuria tik jam skirtą, modernią kokybės valdymo sistemą, pritaikiusi tarptautinį ISO 9001:2015 standartą. Ir visai nesvarbu, kokia sritis tai būtų – virtuvės šefo valdomas restoranas ar visas jų tinklas, degalinių ar tiekimo įmonė, mokymosi įstaiga ar viešbutis. Svarbiausia, kad įmonei nebereikės kaupti galybės popierinių dokumentų: „Va taip“ siūlo alternatyvą – kone visą objekto valdymą perkelti į skaitmeninę platformą. Labiausiai pasiteisinęs dalykas – elektroniniai darbuotojų mokymai, kuriuos teigiamai įvertino jau ne vienas paslaugų sektoriaus atstovų. Interaktyvūs testai įdomūs, informacija pateikiama pasitelkiant vizualizacijas, todėl ypač tinka šiuolaikinei darbuotojų kartai. Tik juos teisingai atlikus užsidega žalia šviesa tolimesniam žingsniui – praktikai darbovietėje.

Pagal pasaulines tendencijas veikianti konsultacijų įmonė „Va taip“ kiekvienam objektui sukuria tik jam skirtą, modernią kokybės valdymo sistemą, pritaikiusi tarptautinį ISO 9001:2015 standartą.

„Aptarnavimo ir paslaugų sektoriuje darbuotojų rotacija labai didelė, todėl tiekėjai nespėja nepriekaištingai apmokyti personalo: tinkamai supažindinti su meniu patiekalais ir gėrimų asortimentu, apmokyti, kaip elgtis su buitine chemija. Mūsų komandos sukurtas elektroninis kokybės valdymo vadovas kiekvienam naujam darbuotojui padeda itin greitai prisitaikyti prie darbo rinkos, o paruošti darbo sutartį užtrunka vos dieną. Nebereikia jokių popierinių sutarčių, saugos žurnalų – viskas perkeliama į skaitmeninę versiją. Elektroniniai mokymai tausoja vadovų ir kitų darbuotojų laiką, nes darbo metu nestoja gamybos procesas, naujam personalo nariui aiškinant jo pareigybei skirtas taisykles. Sutaupoma net dvi darbo dienos administracinio darbo, nes kiekvienam objektui skirtingai pritaikyti mokymai videoformatu leidžia darbuotojui savarankiškai ir efektyviai susipažinti su jo veikla: higienos įgūdžiais, darbo sauga, darbo teise, darbo sutartimis ir jų priedais, technologiniais procesais. Naudojant kompiuterį arba išmanųjį mobilųjį telefoną būsimi komandos nariai prisijungia prie elektroninės platformos, susipažįsta su informacija, išlaiko žinių patikrinimo testus ir tik tuomet ateina į darbo vietą atlikti praktikos. Arba suvokia, kad ši sritis vis dėlto jam labai tolima. Elektroninis mokymų modulis tinkamas naudoti net kelerius metus, kol nesikeičia taisyklės arba pačioje įmonėje neįvyksta esminių pokyčių. Tiekimo paslaugas teikiančioms įmonėms paruošta tik jų darbo specifikai pritaikyta darbuotojų mokymų elektroninė programa, kuri jiems ypač naudinga ir aktuali“, – pasakoja įmonės „Va taip“ direktorė Jolita Rimavičienė.

Pastaraisiais metais juntama didelė darbininkų imigracijos banga iš Ukrainos, Baltarusijos, Rusijos. Netrūksta ir anglakalbių darbuotojų, dirbančių virtuvėse, kambarių tvarkytojais arba kvalifikuotą darbą. Nesuprantantiems lietuvių kalbos paruošiama skaitmeninė videomedžiaga, kurią peržiūrėti užtrunka vos kelias minutes. Pvz., kaip ruošiama moliūgų sriuba, serviruojamas stalas, sutvarkoma viešbučio kambario lova ir pan.

Nuo kaštų optimizavimo iki vynraščio

Kadangi Lietuvoje vienas po kito duris atveria pasaulyje pripažinti viešbučiai, sparčiai daugėja turistų ne tik iš kaimyninių šalių, bet ir Azijos, vakarinės Šiaurės Amerikos pakrantės, „Va taip“ paslaugos vis labiau domina ne tik naujų viešbučių valdytojus, bet ir apartamentų nuoma besirūpinančias nekilnojamojo turto agentūras, norinčias kambarius pritaikyti taip, kad svečias jaustųsi lyg namuose. Sujudo ir seniai veikiančių viešbučių savininkai, kuriems rūpi kaštų optimizavimas, – kartais tokių vietų valdytojai net nepagalvoja, kad jų naudojama ličio lemputė sugeneruoja net du eurus mokesčių per dieną, o nuolat lašantis čiaupas irgi nepadeda sutaupyti.

„Va taip“ duoda patarimus, ar verta startuoti su vienu ar kitu projektu, įvertina jo realias galimybes sėkmingai veikti. Komandą sudaro ne tik maisto saugos ekspertai, bet ir kvalifikuotas teisines paslaugas teikiantys specialistai, rengiantys visoje ES galiojančias, verslą apsaugančias sutartis. Įmonė žengia į tokias rinkas kaip degalinės, maisto pramonės gamyklos, autoservisai, pervežimo paslaugos, darželiai ir mokyklos.

Nuo šiol prie profesionalų kolektyvo prisijungė ir kokybės valdymo ekspertas, vyno žinovas ir gurmanas Algirdas Furmanavičius.

Užsienyje mokslus baigęs ir darbo patirties įgijęs A. Furmanavičius pasirengęs standartizuoti įmonės veiklos procesus, taip pat viešbučiams bei restoranams sukurti išskirtinius vynraščius, meniu, padėti pritraukti kvalifikuotą virtuvės komandą iš viso pasaulio.

Geras vadovas visada atkreips dėmesį į savo kolektyvo pastangas, nekritikuos pasiūlytų idėjų, skatins juos mąstyti ir kartu aptarti galimybes.

„Pastebiu, kad Lietuvoje vienas virtuvės šefas bando aprėpti net kelis restoranus, – užsienyje tokia tendencija nėra populiari. Virtuvės šefai galvoja, kad jei maitinimo įstaigas steigs vieną po kitos, šios sugebės išsilaikyti geriausiųjų topuose kelerius metus iš eilės, bet taip neįvyksta. Kartais net nespėji apsilankyti restorane, o jo vietoje duris atveria kitas. Taip yra todėl, kad nėra užtikrinami savikontrolės procesai, o dažnas virtuvės šefas susikoncentruoja tik į maisto gamybą, pamiršdamas kitus įmonės veiklos procesus: net tokius, kaip tinkamas kliento aptarnavimas ir darbuotojų higienos mokymai. Nepamirškime, kad nuo vieno gero pelną nešančio objekto – vos vienas žingsnis iki franšizės“, – tikina A. Furmanavičius.

Darbuotojų tobulėjimas įmonei padeda judėti į priekį

Pereinamasis laikotarpis įmonėse nuo senos sistemos prie modernios kartais būna sudėtingas, nes susiduriama su darbuotojų ar net vadovų pasipriešinimu – jie bijo pokyčių. „Juk ir taip gerai“, „Mes pripratę kitaip“, „Man nerūpi“, „Man tas pats“ – pažįstamos frazės? Darbuotojus reikia nuolat skatinti tobulėti, o sukurta pažangi elektroninė mokymų sistema tai padeda padaryti lengviau ir greičiau – tarsi žaidimo forma. Organizacijos darbuotojų partnerystė suteikia galimybę pasiūlyti geriausią vertę klientui, deja, kartais įmonių savininkai daro klaidą, – nepagalvoja apie vadovą ir standartą įdiegia tik linijinių darbuotojų lygmenyje. Būtent vadovas turi rodyti teigiamą pavyzdį, sujungti visų darbuotojų gabumus į vieną modulį ir pagreitinti pokyčius. Geras vadovas visada atkreips dėmesį į savo kolektyvo pastangas, nekritikuos pasiūlytų idėjų, skatins juos mąstyti ir kartu aptarti galimybes. Suvoks, kad praleidžiamas laikas su komanda yra investicija, o ataskaitų ruošimas savininkui didina organizacijos gebėjimą įveikti iššūkius ir klestėti rinkoje. Įdiegta kokybės valdymo sistema tobulės, jeigu vadovas kas mėnesį pristatys naujus tikslus, sėkmės matavimo kriterijus, skatins darbuotojus premijomis ir tinkamai administruos objektą.

Tik nuolatinis visų darbuotojų tobulėjimo ciklas lemia įmonės pripažinimą, o standartų diegimas prasideda nuo lyderio ir keliauja iš viršaus į apačią. Nors kartais įmonėms būna sunku taip padaryti, bet su pokyčiais nesutinkančiais vadovais ir likusiais darbuotojais patartina atsisveikinti, kad šie nekeltų chaoso ir nestabdytų organizacijos klestėjimo rinkoje.

Daugiau informacijos apie Va taip“ teikiamas paslaugas galite rasti čia.

Rūtos Pilkytės tekstas.

©Žurnalas „Geras Skonis“