• Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Kolagenas – šiemet ypač dažnai linksniuojamas baltymo pavadinimas. Jis randamas tokiuose kūno audiniuose kaip raumenys, kaulai, oda, kraujagyslės, virškinamasis traktas, raiščiai. Vaizdžiai kalbant, kolagenas yra „klijai“, jungiantys kūno ląsteles. Tiesa, su amžiumi šio baltymo gamyba organizme lėtėja. Štai kodėl formuojasi raukšlės, oda praranda elastingumą, pradeda gelti sąnarius. Nustatyta, kad kolageno deficitui įtakos turi rūkymas, dideli kiekiai tiesioginės saulės šviesos bei nepilnavertė mityba. Taigi, kokius produktus vertėtų įtraukti į savo kasdienį mitybos racioną, norint papildyti kolageno atsargas?

Kaulų sultinys

Jeigu reikėtų rekomenduoti vieną vienintelį kolageno šaltinį, tai vienareikšmiškai būtų kaulų sultinys, mat jis tiesiogiai aprūpina kūną šiuo baltymu. Dauguma kitų maisto produktų padeda organizmui sintetinti kolageną, bet patys nėra jo turtingi. Jautienos kaulų sultinys yra gausus pirmo tipo kolageno, kuris gerina odos būklę. Vištienos ir kalakutienos kaulų sultinys pasižymi didesniu kiekiu antro tipo kolageno, todėl turėtų būti vartojamas norint palaikyti sveikus sąnarius.

Lašiša

Šioje žuvyje gausu cinko, kuris aktyvuoja baltymus, reikalingus kolageno sintezei. Joje taip pat gausu omega-3 riebalų rūgščių, kurios palaiko sveikas odos ląsteles bei natūralią odos drėgmę. Omega-3 yra daug ne tik lašišoje, bet ir kitose riebiose žuvyse: skumbrėje, tune, silkėje. Šių žuvų reikėtų įtraukti į savo mitybos racioną norint sveikiau bei jauniau atrodančios odos.

Raudonos spalvos daržovės

Pomidorai, paprikos, burokėliai savo sudėtyje turi antioksidanto likopeno. Šis veikia kaip natūrali apsauga nuo saulės, todėl saugo odos ląsteles nuo pažeidimų bei kelia kolageno lygį. Įdomu, jog likopenas daug geriau pasisavinamas daržoves apdorojus termiškai, tad rekomenduojama jas garinti, troškinti ar kepti ant grotelių.

Žalios spalvos daržovės

Brokoliai, žaliosios pupelės, špinatai, lapinės salotos bei kiti žalėsiai yra puikus vitamino C šaltinis. Šis vitaminas ne stiprina imunitetą ir švelnina oksidacijos poveikį. Be to, žalią spalvą daržovėms suteikiantis pigmentas chlorofilas kelia kolageno pirmtako, prokolageno, lygį. Būtų puiku, jei žalios spalvos daržovių lėkštėje atsirastų kiekvieną dieną.

Oranžinės spalvos daržovės

Oranžinė spalva išduoda, jog produkto sudėtyje gausu vitamino A. Šis padeda kolagenui regeneruotis bei yra naudingas odai pats savaime. Rinkitės morkas, moliūgus, saldžiąsias bulves – ateina jų sezonas!

Sojos

Sojų produktuose aptinkama genisteino – augalų hormono, pasižyminčiu antioksidaciniu poveikiu. Šis junginys skatina kolageno sintezę bei nukenksmina odą sendinančius enzimus. Išbandykite džiovintas sojų bei šaldytas edamame pupeles, gardinkite salotas ir ryžių patiekalus tofu sūriu, pusryčių granolą užpilkite natūraliu sojų pienu.

Citrusai

Spalvinė gama nuo geltonos iki raudonos gali būti orientyras renkantis ne tik daržoves, bet ir vaisius. Citrusuose ypatingai daug vitamino C, kuris reikalingas baltymų sintezei. Ne išimtis ir kolageno gamyba. Šaltuoju metų laiku rinkitės apelsinus, greipfrutus, mandarinus, arbatą skaninkite citrina.

Julija Morozovaitė
  • Facebook
  • Spausdinti
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Tumblr

Julija Morozovaitė

 

Taip jau susiklostė, kad visos mano veiklos susijusios su maistu: sveika mityba, valgymo psichologija, vartojimo kultūra. Manau, kad nėra blogo maisto, yra tik netinkamas požiūris į jį. Aš renkuosi mėgautis 🙂