Šiais laikais vis daugiau žmonių suvokia, kokią įtaką net, atrodytų, smulkūs, kasdieniai pasirinkimai turi ir savijautai, gyvenimo kokybei, ir globaliai situacijai. Vienas tų pasirinkimų – ką mes valgome. Neatsitiktinai per pastaruosius dešimtmečius pasaulyje kilo tikras augalinio maisto bumas. Anksčiau pasirinkimas buvo menkokas, o dabar tikrai niekas nebegali tuo skųstis. Juolab jog Lietuvą pasiekė novatoriški augalinės kilmės „Garden Gourmet“ produktai, puikiai tinkantys žmonėms, kurie nori sumažinti mėsos vartojimą, bei atveriantys daugybę galimybių ir namų, ir restoranų virtuvėse.

Motyvų vartoti mažiau mėsos – visas spektras

Motyvų, kodėl žmonės renkasi valgyti mažiau mėsos ar bendrai gyvūninės kilmės produktų, o gal jų ir visai atsisakyti, nemažai, ir jie gali būti patys įvairiausi. Tai stipriai priklauso ir nuo žmogaus amžiaus (skirtingos kartos, skirtingi argumentai), ir nuo gyvenimo būdo, ir net nuo pasaulio regiono. Nemažai žmonių mėsos vartojimą mažina dėl sveikatos, bendros savijautos – valgydami daugiau augalinės kilmės produktų jie jaučiasi lengvesni, energingesni, toks maistas yra puikus vitaminų, mineralų, baltymų bei skaidulų šaltinis. O štai perteklinis mėsos vartojimas, ypač jei tai stipriai perdirbti produktai, yra ne tik nepalankus sveikatai, bet ir prisideda prie širdies ir kraujagyslių ligų rizikos padidėjimo. Būtent šios ligos, pagal Statistikos departamento duomenis, Lietuvoje yra pagrindinė mirties priežastis.

Kitas svarbus argumentas valgyti mažiau mėsos susijęs su etiniais iššūkiais – žmonėms kelia susirūpinimą gyvūnų gerovė. Taip pat jaunajai kartai itin svarbūs ir tvarumo, ekologijos aspektai. Patvirtinta, jog augalinio maisto gamyba daro mažesnį poveikį aplinkai nei mėsos produktų – kalbant tiek apie žemės panaudojimą, tiek apie anglies dioksido išskiriamą kiekį į aplinką. Galų gale, argumentai gali būti itin subjektyvūs ir specifiniai, tarkime, tiesiog nepatinka mėsos tekstūra, skonis ar kvapas.

Sąmoningi pasirinkimai ir alternatyvų paieškos

Įvairios apklausos ir tyrimai rodo, jog per pastaruosius dešimtmečius pasaulyje išaugo veganų ir vegetarų skaičius. Tiesa, Lietuvoje skaičiai kol kas dar nedideli – 2020 metų tyrimo duomenys rodo, kad tik 6 proc. gyventojų praktikuoja tokį mitybos būdą. Vis ryškesnė tampa ir fleksitarinė mityba – artimiausiais metais ji turi potencialo tapti dominuojančia. Tad maisto pramonė, o ir restoranai, kavinės tiesiog negali į visa tai neatsižvelgti.

Fleksitarinė mityba reiškia, jog žmogus visavalgis, tačiau jo pasirinkimai itin sąmoningi, jis puikiai suvokia savo sprendimų įtaką. Fleksitarai mėsos ir kitų gyvūninės kilmės produktų neatsisako, bet valgo juos žymiai rečiau, tarkime, kartą ar porąsyk per savaitę, geriau renkasi mažiau, bet kokybiškiau.

Dar prieš keletą metų buvo galima išgirsti replikų, esą maitintis vegetariškai ar veganiškai reikalauja ne tik pastangų, papildomo laiko, tačiau ir brangiai atsieina. Tačiau tokia nuostata vis dažniau paneigiama – rinkoje atsirado inovatyvių augalinių produktų, kurie prieinami plačiam pirkėjų ratui, nes negąsdina savo kaina, tad juos gali rinktis ir vartotojai namuose, ir ingredientais besirūpinantys restoranų žmonės.

Vegetarus, veganus ir fleksitarus, galų gale, smalsius ragautojus, kurie visada ištroškę naujienų, sudomins ir sužavės pasaulinės įmonės „Nestlé“ pristatomi augaliniai „Garden Gourmet“ produktai, dar praėjusiais metais pasiekę ir Lietuvą. Šių produktų nesunku rasti mažmeninės prekybos vietose, o virtuvės profesionalai sau skirtus pasiūlymus gali sužinoti tiesiai iš „Nestlé Professional“ HORECA kanalo atstovų. Kuo ypatingi ir kokias galimybes atveria „Garden Gourmet“ produktai?

Panaudojimo būdų – begalė

„Garden Gourmet“ augalinės kilmės produktai yra aiškios, švarios sudėties, jie padės pakeisti pamėgtus mėsos patiekalus į sveikatai palankesnius, bet ne mažiau skanius augalinius valgius. Tai gali būti maltiniai, idealiai tinkantys suvožtiniams (burgeriams), veganiškas faršas, veganiški kukuliai, vištienos gabalėlius primenantys kąsneliai iš augalinių baltymų. Naudoti juos galima ruošiant įvairius patiekalus; kadangi produktai itin universalūs, puikiai tiks viskam: nuo tradicinių cepelinų, maltinukų ar balandėlių su veganišku faršu iki modernių valgių iš įvairių pasaulio virtuvių – suvožtinių, takų, picos, lazanijos, net aitriųjų paprikų troškinio. Talentingų restoranų šefų virtuvėse jie gali atverti visiškai naujus skonių horizontus.

„Garden Gourmet“ produkcija įkvepia valgyti daugiau daržovių renkantis vegetariškus kukulius su morkomis, žirneliais, sojų ir kviečių baltymais, taip pat falafelius, papildytus burokėliais. Gamintojas žada ir toliau plėsti šių produktų asortimentą.

Skaidri sudėtis ir pagalba skubantiems

Jau minėjome, jog šio prekių ženklo produktai yra itin skaidrios sudėties. Ir išties gamintojas neturi ko slėpti: pagrindinė sudedamoji dalis – sojų arba sojų ir kviečių baltymai, taip pat daržovių ar vaisių koncentratai, aliejai ir pan. Visi šie ingredientai sudėlioti tokiomis proporcijomis ir taip pagaminti, jog pasirinkus augalinę mitybą netektų daryti kompromiso skoniui, tekstūrai bei panaudojimo galimybėms. Svarbu pažymėti, jog „Garden Gourmet“ produktuose nėra genetiškai modifikuotų sojų.

Visi baltymai yra augalinės kilmės, druskos išvis nenaudojama arba naudojama itin mažai. Be to, produktams suteikti Europos vegetarų sąjungos sertifikatai. Juose nerasite nei dirbtinių dažiklių, nei konservantų. Produktai parduodami atvėsinti arba užšaldyti.

Puikus pasirinkimas restoranams

Žinoma, jei fantazijos netrūksta, „Garden Gourmet“ produktai gali tapti ir a la carte meniu patiekalų ingredientais, juk ne veltui pasaulyje rasime ne vieną fine dining restoraną, kuriame nėra mėsos, ir valgytojai jos nė kiek nepasigenda. „Garden Gourmet“ produktus galima kepti orkaitėje, keptuvėje, ant grilio, tad net tas pats gaminys kaskart gali kiek skirtis, bet vis tiek visada bus gero skonio ir tekstūros. Be to, šefai bus ramūs, jog laikantis recepto galima užtikrinti tą patį patiekalo skonį, o juk restoranuose tai labai svarbu – kartą paragavę ko nors gardaus, kitąsyk vėl norėsime kartoti ir mėgautis.

Beje, nors Lietuvoje „Garden Gourmet“ produktai dar tik įsitvirtina, jau dabar ryškėja, jog tikru hitu tampa maltinukai, su kuriais lengva ir smagu ruošti suvožtinius. Įsisiūbuojant šiltajam sezonui tai tampa itin aktualu! Kita vertus, visi jie nusipelnė savo žvaigždės valandos lėkštėje, nes gali užtikrinti geriausias skonio patirtis ir puikią savijautą. Belieka išbandyti ir įsitikinti!

Daugiau informacijos – https://www.nestleprofessional.lt/