
„Mako Horeca“ įkūrėjas ir vadovas Mark Berkman
Kai kalbame apie restoranų ar viešojo maitinimo verslą, dažnai galvojame apie virtuvę, meniu ar šefus. Tačiau mažai kas susimąsto, koks svarbus yra technologinis pagrindas – tai, kas nematoma lankytojui, bet lemia sėkmę. Būtent šią dalį profesionaliai sprendžia „Mako Horeca“ – tai įmonė, kuri šiandien siūlo ne tik įrangą, bet ir visą žinių, sprendimų ir inovacijų platformą HORECA sektoriui Baltijos šalyse.
Apie įmonę
„Mako Horeca“ įkurta 2014 m., tik tuomet jos veikla buvo kitokia, tačiau, kaip teigia įmonės įkūrėjas ir vadovas Mark Berkman, kiekviena patirtis vertinga, reikalinga ir būtina, siekiant didesnių, aukštesnių tikslų ir įgyvendinant savo viziją bei svajones. Šiandien „Mako Horeca“ laukia klientų naujame biure, įkurtame Žalgirio g. 88, Vilniuje. Įmonės specializacija – restoranų įranga, projektavimas, konsultavimas, prekyba maisto produktais. Šiuo metu įmonė atstovauja „Molino Naldoni“ (Italija) ir per 60 skirtingų įrangos gamintojų iš viso pasaulio. Įmonės veiklos kryptys apima restoranus, švietimo įstaigas, maisto vagonėlius, viešąjį sektorių. „Mako Horeca“ daugiausia veikia Lietuvoje, taip pat Latvijoje bei Estijoje, ateityje tikisi plėtoti veiklą ir kitose šalyse.
Svarbiausia ne parduoti įrangą, o padėti verslui žengti protingą žingsnį
„Mako Horeca“ įkūrėjas ir vadovas Mark Berkmanjau daugiau nei 10 metų dirba su HORECA sektoriumi įvairiose rinkose. Jo kelias prasidėjo nuo tiesioginio darbo su tiekėjais, gamintojais, klientais tiek Rytuose, tiek Vakaruose. Per dešimtmetį „Mako Horeca“ įkūrėjas Mark Berkman įgyvendino daug projektų, matė, kaip kinta maisto ruošimo kultūra, kaip atsiranda naujų poreikių, nyksta seni sprendimai. Būtent dėl to jis puikiai supranta, kokios klaidos daromos įrengiant virtuves, kokie sprendimai – atgyvena, o kokie tampa revoliucija. Visa ši patirtis šiandien sugrįžta į Baltijos šalis, tačiau jau nauju, subrandintu formatu.
„Man svarbiausia – ne parduoti įrangą, o padėti verslui žengti protingą žingsnį. Kiekvienas projektas – tai istorija, kurią galima sukurti teisingais ir laiku priimtais sprendimais. Manau, turime tikrai didelį potencialą HORECA srityje, mūsų virtuvės šefai yra labai aukšto lygio, jie vertinami ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse, mažato – neretai savo darbštumu, požiūriu į maisto gamybą, eksperimentais, pasiekimais, žiniomis pralenkia užsienio šefus. Taigi mano tikslas – įkvėpti mūsų rinką kitokiems, įdomesniems sprendimams, parodyti kitus galimus požiūrio taškus, suteikti šefams, HORECA srities atstovams kuo daugiau galimybių plėtoti verslą ir džiaugtis kūryba bei jos rezultatais“, – sako M. Berkman.
Kiekvienas sprendimas ne tik svarbus, bet ir lemtingas
Pasak „Mako Horeca“ įkūrėjo ir vadovo, dažnai motyvaciją plėstis, daryti, kurti ką nors naujo „atmuša“ vienodas, standartinis požiūris į restorano virtuvę, įrangą bei jos funkcijas, galimybes. „Turime tikrai puikių šefų, į restoranus ateina dirbti daug jaunų, talentingų specialistų, kurių požiūris visai kitoks, jie kupini idėjų ir kūrybinio entuziazmo, o tai galėtų padėti restoranui sukurti pridėtinę vertę, išskirtinį įvaizdį, pritraukti naujų klientų, lankytojų. Virtuvės šefai atlieka labai svarbų vaidmenį ir siekiant pritraukti investicijas iš užsienio. Taigi privalome turėti galimybę užsienio svečiams, lygiai kaip ir Lietuvos vartotojams, pasiūlyti aukščiausios kokybės paslaugų bei galutinį produktą – išskirtinių patiekalų. O tam, kad šį rezultatą pasiektume, reikalinga ne tik įranga, bet visa koncepcija, kur kiekvienas sprendimas yra ne tik svarbus, bet ir lemtingas.
„Rinkdami įrangą savo klientams, orientuojamės ne tik į kainą, bet ir į ilgalaikę vertę. Aktyviai ieškome sprendimų, kurie padeda taupyti energiją, vandenį ir užtikrinti efektyvų išteklių panaudojimą – tai svarbu tiek ekologiniu, tiek ekonominiu požiūriu. Nors pirminė kaina gali atrodyti kaip pagrindinis kriterijus, dažnai būtent energiškai efektyvi įranga per keletą metų leidžia sutaupyti daugiau nei pigesni sprendimai“, – įsitikinęs M. Berkman.
Atvira virtuvė ir wow efektas
Už įrangą dažniausiai atsakingi restoranų vadovai, atidarantys arba atnaujinantys restoraną, o šefai šiuo klausimu gali tik konsultuoti. Iš tiesų, įrengiant virtuvę, labai svarbu įsigilinti į pačią restorano koncepciją, idėją: kas bus gaminama. „Aš „skaitau“ restoraną iš meniu. Juk tai – savotiškas restorano veidas“, – sako M. Berkman. Pasak jo, dažniausiai mes nematom restorano šefų, kitų darbuotojų, labai retai įrengiamos atviros virtuvės, demonstruojama įranga. O juk pastaroji taip pat būna skirtinga: skirta tiesiog gaminti arba sukurti ką nors nauja, keisti, formuoti restorano įvaizdį. Būtent tokia įranga didžiuojamasi, ją turinčių restoranų vadovai įrengia atviras virtuves, o maisto gamyba čia tampa savotišku šou – parodoma, kaip gimsta nuostabūs patiekalai, koks jų kūrybos, gamybos procesas. Iš tiesų dabar daugelis ieško vadinamojo wow efekto, ir į restoranus, kur tai yra, svečiai sugrįžta ne kartą, tokie restoranai dažniausiai būna sėkmingi.
„Į kiekvieną savo projektą žiūriu kaip į meno kūrinį, iš kurio žmonės pasisems gerų emocijų, idėjų, jų gyvenimo kokybė nuo to tik gerės“, – prisipažįsta M. Berkman.
„One Stop Shop“ – kai reikia visko iš karto
Įmonės koncepcija paremta principu „One Stop Shop“ – t. y. visa virtuvės infrastruktūra iš vienų rankų: projektavimas, įranga, ventiliacija, dokumentų paruošimas, konsultacijos su šefais, meniu kūrimas, personalo apmokymas, garantinis ir pogarantinis aptarnavimas. Kitaip tariant, žmogui, sumaniusiam atidaryti restoraną, paslaugos yra suteikiamos nuo – iki: „Mako Horeca“ gali padėti keičiant patalpų funkciją, sukuriant restorano virtuvės ergonomiką, atsižvelgiant į čia dirbsiančių žmonių judėjimą bei darbo specifiką, paties restorano koncepciją, taip pat bendradarbiavimas su žinomais šalies virtuvės šefais leidžia įmonei teikti konsultacijas restoranų savininkams, vadovams įvairiais su virtuve ar valgiaraščio sudarymu susijusiais klausimais.

Italų gamintojo Tecnoinox virtuvės sala – projektas, kurį įgyvendino Mako Horeca komanda vienam iš savo klientų
Svarbu paminėti, kad „Mako Horeca“ turi nuolatinį sandėlį populiariausių įrangos modelių, todėl gali pasiūlyti greitą pristatymą, minimalų laukimo laiką ir galimybę greitai pradėti verslą ar įgyvendinti modernizavimą. „Sandėlyje turime populiariausių įrangos modelių, todėl tai labai patogu klientams, kurie negali ilgai laukti, kuriems įranga reikalinga šiandien, čia ir dabar. Na, o specialių užsakymų tenka šiek tiek luktelėti“, – sako M. Berkman.
Tikrasis potencialas – naujovės ir inovacijos
„Mako Horeca“ unikali tuo, kad didžiausią dėmesį skiria įrangai ir gamintojams, kuriems dar nėra atstovaujama Baltijos regione. Įmonė dirba ir su populiariais, rinkoje žinomais prekių ženklais, tačiau tikrąjį potencialą slepia naujovės ir inovacijos, kurių įmonės atstovai nuolat ieško pasaulinėse parodose. „Jei nesidomėsi rinkos naujovėmis, nejausi pulso, bus labai sunku pasiūlyti ką nors naujo ir sėkmingo“, – įsitikinęs M. Berkman.
Įmonės vadovas aktyviai dalyvauja svarbiausiuose gastronomijos renginiuose Baltijos šalyse: 2024 m. M. Berkman dalyvavo „Taste Vilnius HoReCa“ parodoje – čia buvo ne tik pristatoma įrangą, bet ir gyvai kepama pica, naudojant „Molino Naldoni“ miltus, vyko degustacijos, master class mokymai. 2025 m. gegužę vadovas apsilankė viename reikšmingiausių HORECA sektoriaus renginių „Baltic Gastro Summit“; 2025 m. M. Berkman laimėjo pirmąją vietą prestižiniame grilio konkurse „Palangos Stinta 2025“, kuriame varžėsi šefai iš visų Baltijos šalių.

„Mako Horeca“ vadovas Mark Berkman su sūnumi Natan parodoje „Taste Vilnius Horeca 2024“
„Mako Horeca“ vadovas taip pat ruošiasi dalyvauti „Twin Smoke Competition 2025“ – tai pirmasis oficialus SCA (Steak Cookoff Association) čempionatas Baltijos šalyse (www.steakcookoffs.com), į kurį teisėjai atvyksta net iš JAV.
Naujas biuras ir demonstracinė erdvė Vilniuje
Pasak įmonės vadovo, labai svarbu ne tiesiog parduoti įrangą, bet ir parodyti, kaip ji veikia, kokį rezultatą galima pasiekti. Būtent todėl nuo gegužės 1 d. Žalgirio g. 88 duris atvėrusiame naujame „Mako Horeca“ biure įrengta demonstracinė erdvė – showroom’as, – kurioje klientai galės apžiūrėti įrangą gyvai, konsultuotis su „Mako Horeca“ komanda, išbandyti kai kuriuos sprendimus realybėje, išgerti kavos ir pasikalbėti apie savo projektą. Šioje erdvėje vyks ir įvairūs masterclass mokymai – šią veiklą „Mako Horeca“ vadovas prisipažįsta norintis plėtoti ir gilinti. „Tokios erdvės įrengimas – tai naujas žingsnis, dar labiau priartinantis mus prie klientų. Beje, įrangą galima apžiūrėti ir realiomis sąlygomis pas mūsų klientus – turime kelis reference objektus, kuriuose nauji partneriai gali susipažinti su technologiniais sprendimais gyvai. Visada esame atviri diskusijai ir dėl naujų vietų – projektų, kuriuos įgyvendindami galėtume įdiegti naują įrangą specialiomis sąlygomis“, – sako M. Berkman.
Prisitaiko prie įvairių sąlygų, situacijų
Šiuo metu „Mako Horeca“ bendradarbiauja su įvairiomis maitinimo įstaigomis – nuo mokyklų, darželių iki kolegijų ir universitetų, kuriems siūlo sprendimus, atitinkančius tiek vaikų, tiek suaugusiųjų viešojo maitinimo poreikius.
„Svarbu paminėti, jog dirbame ne tik su restoranų, bet ir su 4, 5 žvaigždučių viešbučių tinklais. Šią bendradarbiavimo sritį norime plėsti, tobulinti, bet jau ir dabar galime pasiūlyti įvairių sprendimų – pavyzdžiui, viešbučiams, neturintiems virtuvių, tiekiame labai aukštos kokybės šaldytų produktų, kurie pašildžius būna tarsi šviežiai pagaminti, apmokome personalą, prisitaikome prie skirtingų sąlygų, situacijų. Tokie sprendimai gana plačiai taikomi ir kitose šalyse, pavyzdžiui, Vokietijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Noriu išgirsti, ko iš tikrųjų reikia HORECA atstovams, viešbučių ar restoranų vadovams, šefams, nes būtent šis artimas kontaktas skatina ieškoti naujų sprendimų, įkvepia naujas idėjas. Man svarbu įmonės teikiamas paslaugas papildyti naujomis, apimant kuo platesnį jų spektrą“, – sako M. Berkman.

„Mako Horeca“ vadovas Mark Berkman ir Cloud Kitchen įkūrėjas, šefas Tadas Paplauskas
„Mako Horeca “ – oficiali itališkų miltų „Molino Naldoni“ atstovė Baltijos šalyse
„Mano meilė yra itališka virtuvė, ir tikrai noriu, kad mūsų šalyje šios šalies kultūros, virtuvės apraiškų būtų kuo daugiau“, – prisipažįsta M. Berkman ir didžiuojasi, kad įmonė „Mako Horeca“ yra oficiali itališkų miltų „Molino Naldoni“ atstovė Baltijos šalyse. Šie miltai – tai aukščiausios klasės produktas, gaminamas nuo 1705 metų šeimos malūne Emilijoje-Romanijoje. Asortimente – daugiau kaip 60 rūšių miltų picai, duonai, konditerijos gaminiams, produktams be gliuteno (gluten free). „Ateityje norėčiau klientams pasiūlyti daugiau ne tik įrangos, paslaugų, bet ir maisto produktų pasirinkimų“, – sako M. Berkman.
Maisto furgonai, jaunieji verslai ir greitasis maistas
Dar viena labai svarbi įmonės veiklos dalis – darbas su jaunaisiais verslininkais, kuriančiais pirmąjį verslą su valstybės parama.

„Mako Horeca“ – oficialus Italijos kepimo krosnių gamintojo Moretti Forni atstovas Baltijos šalyse
„Maisto furgonai ir greitasis kokybiškas maistas – viena iš dinamiškiausių sričių po pandemijos. Turime sprendimų furgonams, mobiliosioms virtuvėms, viešojo maitinimo verslui. Bendradarbiaujame su maisto vagonėlių gamintojais Lietuvoje, todėl šioje srityje galime padėti nuo projektavimo iki paleidimo.
Ateities planai ir vertybės
Kalbėdamas apie ateities planus, „Mako Horeca“ vadovas teigia, kad artimiausias tikslas – įsitvirtinti Lietuvoje, būti tarp žinomų įmonių, prekiaujančių įranga, tam tikrais maisto produktais ir konsultuojančių Lietuvoje, o jau tada – plėstis į kitas šalis: kai konceptas bus aiškus, teliks pritaikyti jį kitai rinkai.
Berkman taip pat pripažįsta: „Norėčiau daugiau dėmesio skirti jaunajai kartai – prisidėti prie jaunųjų šefų mokymo, pavyzdžiui, suteikti įrangos profesinio rengimo mokykloms, tokioms kaip VESK, kurios formuoja naują virtuvės profesionalų kartą ir prisideda prie šios profesijos prestižo augimo Lietuvoje.“
Berkman ir jo komanda tiki, kad HORECA – tai ne vien maistas. Tai visuma: įranga, erdvė, produktai ir žmonės. „Mako Horeca“ šiandien – komanda, kuri ne parduoda, o kuria sprendimus, paremtus patirtimi, inovacija ir pagarba klientui. Tai įmonė, kurios filosofija remiasi įsiklausymu, tobulėjimu ir dalijimusi. „Jei visi gyvensim, apsitvėrę aukštomis tvoromis, tai nei patys iš savo kiemo neišeisime, nei kitiems suteiksime galimybę pamatyti, ką sugebame. Neturėsime su kuo dalytis sėkme ir džiaugsmu, o tai niekur neveda. Todėl mes esam atviri. Pasaulio žmonės“,– sako M. Berkman.
****
Daugiau informacijos – www.makohoreca.com.