Dar savaitės pradžioje sustabdyta staliukų rezervacija, rizikingas sumanymas patiekalo receptūroje naudoti dekoratyvinius augalus ir regiono, ne didmiesčio statusas nesutrukdė restoranui „Cordo.22“ pelnyti praėjusią savaitę visoje Lietuvoje vykusios XII Gastronomijos savaitės žvaigždę. Šiam, Panevėžio rajone veikiančiam, šeimos restoranui atiteko daugiausia – beveik kas šeštas arba beveik 17 proc. – visų balsavusiųjų savaitės svečių balsų. Kitus daugiausiai balsų surinkusiųjų penketuko restoranus vienas nuo kito skiria vos keli procentiniai punktai. Sostinėje Gastronomijos savaitės lankytojams didžiausią įspūdį paliko modernios Japonijos, autentiškos Meksikos bei lietuviškais akcentais paįvairintos ir vietine produkcija paremtos europietiškos virtuvės meniu.
Jau savaitės pradžioje stabdė savaitgalio rezervacijas
„Esame užmiesčio restoranas, gamtos apsuptyje, todėl Gastronomijos savaitės metu kvietėme svečius atsigręžti į gamtą ir per skonius keliauti mišką, grįžti prie savo šaknų, natūralumo, prie to, kuo žmonės anksčiau tikėjo. Ne veltui svečius pasitikdavome su šefo komplimentu – namine sėklų duona su ąžuolo gilių sviestu. Gilės senovėje vertintos kaip jaunystės eliksyras, jos valo kraują, padeda gydant įvairias ligas, stiprina sveikatą. Karštam užkandžiui patiekėme čebureką su elniena. Elnias įvairiose tautose laikytas meilės, taikos, grožio simboliu, miško gerybes rinkdavusios moterys sekdavo elnius, nes manė, kad jis žino, kur ir kokios naudingos žolelės auga, ir taip savo racioną bei vaistinėlę papildydavo naujais augalais“, – pasakoja restorano „Cordo.22“ vadovė Indrė Burkovska.
Pasak jos, šie pasakojimai paliko tikrai gilų įspūdį svečiams ir kūrė išskirtinę atmosferą. „Kiekvieną patiekalą pristatydavome per įvairias istorijas, o, kaip žinia, emocija yra vienas iš stipriausių skonį nulemiančių elementų. Tai patvirtino ne vienas svečias. Pavyzdžiui, vienai kompanijai pasiūliau nelaukti, kol prisijungs jų kolega, ir vaišintis, tačiau jam grįžus pristačiau patiekalą ir išgirdau, jog maistas tapo dar skanesnis“, – prisimena I. Burkovska. Dėl laiko pareikalavusio ypatingo Gastronomijos savaitės meniu patiekalų pristatymo, stalų dekoro restoranas galėjo priimti tik ribotą skaičių svečių ir visi norintys, deja, netilpo. – „Jau savaitės pradžioje stabdėme savaitgalio rezervacijas, nes šalia Gastronomijos savaitės restorano komanda vykdė ir įprastinę veiklą, krūvis iš tiesų buvo didelis.“
Restoraną Panevėžio rajone atrado didmiesčių gyventojai
Nepaisant išaugusio darbų skaičiaus, „Cordo.22“ ne pirmą kartą imasi papildomos veiklos, įgyvendina įvairius projektus. „Skirtingos kūrybinės užduotys daro darbą įdomesniu. Gastronomijos savaitę taip pat priėmėme kaip iššūkį, pirmiausia – peržengti ribas mūsų pačių galvose. Tai, kad veikiame regione, nereiškia, kad taip ir turime galvoti, taip ir turime elgtis. Džiaugiuosi, kad mums pavyko susitvarkyti ir restoraną Gastronomijos savaitės metu atrodo lankytojai, kurie kitu atveju iki mūsų ir nebūtų atvykę. Praėjusią savaitę sulaukėme svečių iš Vilniaus, Klaipėdos, Šiaulių, Tauragės ir kitų šalies vietų. Tuo tarpu nuolatiniai mūsų lankytojai jau labai iš anksto stengėsi rezervuoti vietas, kai tik nusprendėme ir juos informavome, jog dalyvausime Gastronomijos savaitėje“, – sako restorano vadovė.
Iššūkiai restoraną lydėjo nuo pat pasiruošimo Gastronomijos savaitei pradžių. „Kurdami meniu galvojame, ką kiekvienas komandoje galime atskleisti geriausio: nuo gaminimo subtilybių iki pateikimo. Mes ne tik sugalvojome antieną marinuoti su žagreniu, kuris Lietuvoje labiau žinomas kaip dekoratyvinis augalas, bet ir užsigeidėme užsiauginti rožinės austrės grybus ir iš jų pagaminti ikrus. Didžiuojuosi, kad šefė Andrijana pasirūpino, jog galutinis rezultatas būtų įsimintinas, komanda stengėsi degustacija išlaikyti aukštame lygyje“, – pasakoja Indrė Burkovska.
Rezultatai rodo: dalyvavimas Gastronomijos savaitėje – efektyvi priemonė prisistatyti
„Balsavimo rezultatai rodo, kad gastro kultūros mylėtojai praėjusią savaitę iš tiesų pasinaudojo proga ir keliavo. Toks ir buvo vienas iš Gastronomijos savaitės tikslų –paskatinti šalies gyventojus atrasti Lietuvos regionus, juose įsikūrusius ir veikiančius restoranus, jų kuriamus ir puoselėjamus skonius. Savaitės rezultatai taip pat liudija, kad gastro kultūra įdomi ne tik didžiųjų miestų, bet ir regionų gyventojams, bei privalome toliau stiprinti bei palaikyti juose veikiančias maitinimo įstaigas“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos direktorė Eglė Ližaitytė. Pasak jos, svečių balsai ir dalyvių rezultatai patvirtina, kad dalyvavimas Gastronomijos savaitėje veikia kaip efektyvi priemonė prisistatyti, įtvirtinti vardą Lietuvos gastronomijos žemėlapyje: net du į pirmą penketuką pagal svečių balsus patekusių Gastronomijos savaitės dalyvių joje dalyvavo pirmą kartą.
Po beveik 8 proc. svečių balsų surinko ir II-III vietomis dalinasi kokteilių baras „Mililitrai“, kuris specialiai Gastronomijos savaitei sukūrė modernios Japonijos virtuvės įkvėptą meniu bei prie jo patiekalų pasiūlė dar daugiau skonių atskleidžiančius gėrimus, bei autentiškumo, senovinių preispaniškų tradicijų ir ritualų įkvėptas restoranas „La Capital“, kurio meniu ypatingas dėmesys skiriamas Meksikos ingredientams, jų kilmei ir patiekalų originaliam skoniui, bet ir nevengiama juos naujai interpretuoti bei derinti su šiuolaikiniu kulinariniu meniu. Ketvirta vieta pagal balsavusiųjų balsus – 6,8 proc. – atiteko rafinuotais skoniais, aukšta aptarnavimo kultūra, elegancija ir subtilia prabanga garsėjančiam restoranui „Stikliai“, kurio svečiai mėgavosi lietuviškais akcentais paįvairintais europietiškos virtuvės patiekalais, ruošiamais pagal prancūziškas technikas. Penketuką, surinkęs 5,6 proc. svečių balsų, užbaigia kavos restoranas „Taste Map“, kurio virtuvė specializuojasi sezoniškų patiekalų gamyboje, bendradarbiauja su Lietuvos ūkininkais ir daug dėmesio skiria tvarumui, todėl kurdami meniu kūrybiškai panaudoja produktus nuo šaknų iki stiebelių. Iš viso Gastronomijos savaitę už jos dalyvius balsus atidavė 1329 svečiai.
Iš viso lapkričio 7-13 d. vykusioje Gastronomijos savaitėje dalyvavo daugiau nei 50 restoranų visoje Lietuvoje. Siekdamos stiprinti gastronominę kultūrą šalyje, padėti restoranams rasti ir plėsti lankytojų ratą, pristatyti virtuvės šefų meistrystę bei supažindinti svečius su skirtingomis virtuvėmis, Gastronomijos savaitę organizuoja Lietuvos vyriausiųjų virėjų ir konditerių bei Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos. Gastronomijos kultūros puoselėjimą ir saugias skonių keliones palaiko pagrindinis savaitės rėmėjas – autoservisai „Melga“ kartu su „Michelin“. Savaitės rėmėjas – natūralus mineralinis vanduo „Acqua Panna“ ir „S.Pellegrino“, partneriai – nacionalinė turizmo agentūra „Keliauk Lietuvoje“, Vilniaus miesto plėtros agentūra „Go Vilnius“, verslo, turizmo, kino ir tarptautinės Kauno rinkodaros agentūra „Kaunas IN“, paroda „Taste Vilnius HoReCa“, informaciniai partneriai – LRT televizija, žurnalas „Geras skonis“, interneto svetainė „Skonis.lt“.