Likus vos mėnesiui iki Kalėdų vis ryškiau nušvinta miestai, o pastatų fasadus ir vitrinas papuošia akį traukiančios dekoracijos. Ypatinga instaliacija – milžiniškas besišypsantis mėnulis ir būrys žaliaskarių eglučių – pasitiko ir „Gero skonio“ klubo vakarienės svečius. Trečiadienio, lapkričio 27-osios, vakarą jie rinkosi į sostinės širdyje įsikūrusį restoraną „Astorija Brasserie“, kur laukė neeilinis vakaras.

Kartais sakoma, jog prieš šventes miestų pastatai ima varžytis, kuris iš jų gražiau pasipuošė. O gal jie nesivaržo, nekonkuruoja, bet papildo vienas kitą ir taip kartu kuria šventinę nuotaką? Panašiai, kaip vakarienės patiekalai, kurių visuma irgi tampa viena praturtinančia patirtimi.

Leistis į naujų patirčių kupiną kelionę „Gero skonio“ klubo svečius šįsyk pakvietė viešbučio „Radisson Collection Astorija“ restorano „Astorija Brasserie“ komanda. Kaip sakė šio viešbučio vadovė Laura Vaitukaitienė, švenčių sezonas čia visada ypatingas, nes viešbutis įsikūręs pačioje sostinės širdyje, kur netrūksta šventinio šurmulio. Šiame šurmulyje galima dalyvauti pačiam, o galima juo gėrėtis jaukiai įsitaisius restorane ir žvalgantis per langus.

Šventinėmis nuotaikomis jau gyvena ir restorano komanda – šis metas kupinas kūrybos, jaudulio, o kartais ir skubos. Tačiau tą vakarą restorano vyriausiasis šefas Vilius Serbentavičius pademonstravo, kaip jam pavyko trumpam stabtelėti, susikaupti ir sukurti meniu vos vienai vakarienei. Dar daugiau – naudojant tokius ingredientus, dalis kurių jam buvo naujiena. Būtent toks yra visų „Gero skonio“ klubo vakarienių principas: vis kitas Lietuvos restoranas, išskirtinės kokybės ingredientų bei gėrimų rinkinys ir užduotis virtuvės šefui nustebinti vakarienės svečius patiekalai, kurie daugiau nesikartos. „Astorija Brasserie“ vyriausiajam šefui V. Serbentavičiui tai akivaizdžiai pavyko.

Juolab, jog jo su komanda ruoštus patiekalus lydėjo skrupulingai priderintas vynas iš įvairių Europos šalių vyninių. Pastarosios užduoties – priderinti gėrimus – ėmėsi UAB „Eugesta“, o kodėl parinktas būtent tas vynas, pasakojo įmonės atstovas Edvinas Baniukevičius. Pasak jo, UAB „Eugesta“ Lietuvoje atstovauja daugybę prekių ženklų, o jis itin didžiuojasi turtinga gėrimų kolekcija – nuo visiems prieinamos klasikos, pamėgtų skonių iki šio to retesnio, gurmaniško ir prabangaus.

Ant staliukų keliavusiose lėkštėse tąvakar karaliavo estetika – formos, spalvos, tekstūros… Šiai kūrybai įkvėpė puikūs ingredientai, kuriuos tiekė vakarienės partneriai. UAB „Baltic Larus“, kokybiškos jautienos, antienos ir triušienos tiekėja, valdanti prekės ženklus „Lapino puota“ ir „Kitchen Me“, pasirūpino mėsa. O „Nestle Professional“, tą vakarą atstovauta komercijos vadovo Ramūnas Dargužo, tiekė veganiškus ingredientus iš „Garden Gourmet“ produktų linijos. Galimybę įvertinti stilingus rūbus, kuriais vilkėjo restorano komanda, taip pat įdomaus dizaino lėkštes suteikė įmonė „ForHoreca“. Apie šios srities naujoves, tendencijas bei madas papasakojo įmonės vadovė  Rasa Rudokaitė.

Pirmuoju kūriniu, kurį įvertino svečiai, tapo šefo komplimentas, kurio centre atsidūrė veganiškas kamuoliukas, lydimas humuso, kedro riešutų ir burokėlių. Jį papildė ispaniškas putojantis Cava vynas, apdovanojęs citrusų, tropinių vaisių ir lengvais gėlių aromatais. Gerokai kitoks buvo antrasis šefo komplimentas, kuriame karaliavo antiena – antienos confit širdelė, rūkytas antienos filė musas, antienos odelė. Prie šaltalankių bei aviečių geliais papildyto užkandžio puikiai suskambėjo vaisiškas baltasis vynas iš Austrijos.

Ir karštas užkandis, ir pagrindinis patiekalas į kompaniją kvietėsi intensyvesnį gėrimą – tai buvo  raudonas sausas vynas iš Prancūzijos Ronos slėnio. Jis tiko prie užkandžio, kuriame jautiena derėjo su grybų rizotu ir troškintais briedžiukais. Lygiai taip pat, kaip ir prie pagrindinio patiekalo – sous vide antienos krūtinėlės, papildytos įspūdinga skonių bei aromatų kolekcija – cinamonu ir čiobreliais, kinkanais ir čili pipirais.

Lyg skonių įspūdžių dar būtų mažai, savotiška vyšnia ant torto tapo desertas. Toks, kurį vakarienės svečiai prisimins ilgai. Virtuvės šefas V. Serbentavičius pakvietė ragauti rūkytos antienos ledų su burokėlių falafelių ir riešutų trupiniais, o šį kūrinį lydėjo rausvasis sausas putojantis vynas iš Italijos.

Nuščiuvus nuostabai paragavus deserto ir nurimus diskusijoms, vakaro vedėjai Daivai Tamošiūnaitei-Budrei beliko paskelbti verdiktą – kuris derinys tapo svečių favoritu. Tai šio klubo vakarienių tradicija – ragauti, vertinti ir balsuoti už asmeninį favoritą. Juo tąvakar tapo pagrindinis patiekalas – skonių ir aromatų apglėbta sous vide būdu ruošta antienos krūtinėlė.

Pagaliau, dar viena „Gero skonio“ klubo vakarienių tradicija – jų išties netrūksta! – kviesti ne tik mėgautis maistu, gėrimais, vienas kito draugija, bet ir plėsti akiratį, sužinoti šį tą naujo, pasitikrinti žinias. Tą vakarą azartiškai kelti rankas ir skubėti atsakyti į klausimus skatino UAB „Baltic Laurus“ rinkodaros direktorė Rūta Burdzilauskaitė, greičiausios reakcijos visažinius dar ir apdalinusi dovanomis. Juk akivaizdu – švenčių sezonas neatsiejamas ir nuo dovanų, dosnumo bei dėmesio vienas kitam.