Messe Frankfurt Exibition GmbH / Petra Welzel nuotr.

Šį pavasarį po trejų metų pertraukos vėl įvyko pirmaujanti bei svarbiausia pasaulyje plataus vartojimo prekių mugė „Ambiente“, nušvietusi šių metų madas bei tendencijas. Parodoje buvo galima iš arti susipažinti su naujausiomis idėjomis ir produktais – nuo pasaulinės rinkos spektro iki pramonės tendencijų bei ateities vizijų. Įvairialypė pasiūla, apimanti visas aktualias rinkas ir sektorius, pritraukė pirkėjus ir tiekėjus iš viso pasaulio. „Ambiente 2023“ buvo kaip niekada įvairi. Tradiciškai ši paroda būdavo suskirstyta į tris zonas: valgomojo (angl. Dining), svetainės (angl. Living) ir namų dekoracijų bei dovanų (angl. Giving), o šiais metais ji papildyta dar viena nauja zona – darbo (angl. Working), kurioje pristatyta, kaip atrodys ateities darbo pasaulis. 

Ypatingas dėmesys valgomajam

„Ambiente“ valgomojo zona (angl. Dining) – tai didžiulė scena, kurioje buvo galima rasti viską, kas palengvina maisto gaminimą ir namų ruošos darbus, o valgymą padaro dar malonesnį. Parodoje buvo pristatomi geriausi nacionaliniai ir tarptautiniai prekių ženklai, suteikiantys galimybę demonstruoti naujausius stilingus maisto gaminimo, maitinimo ir buities sprendimus.

Stiklo, porceliano, novatoriškų virtuvės reikmenų ir smulkių elektros prietaisų asortimentą pristatė garsiausių prekių ženklų kūrėjai, įskaitant „Alfi“, „Bormioli Rocco“, „Cristel“, „De Buyer“, „Dibbern“, „Gefu“, „Küchenprofi Group“, „Kai“, „Kuhn Rikon“, „Libby“, „Mepal“ ir „Pasabahce“. „Nude“, „Robbe & Berking“, „Rosenthal“, „Sodastream“, „Tramontina“ ir „Westmark“ taip pat buvo pasiruošę suteikti žavesio ir įvairovės valgomojo stalui.

„Westmark“ generalinis direktorius Alfredas Habbelis teigia: „Ambiente“ vis dar yra pirmaujanti tarptautinė pramonės mugė, centrinė prekybos paroda Europoje, jungtis tarp žemynų. Vieta, kurioje galite palyginti save su pramonės partneriais ir keistis idėjomis. Mūsų pramonė vis dar yra žmonių verslas, svarbus tiesioginis asmeninis kontaktas. Galimybė parodos vietoje fiziškai paliesti prekių pavyzdžius sukuria didesnį artumą su gaminiais.“

Messe Frankfurt Exibition GmbH / Petra Welzel nuotr.

Antrą kartą „Ambiente“ subūrė augantį produktų asortimentą HORECA tiekėjams. Čia pasirodė tokios pirmaujančios kompanijos kaip APS, BHS, RAK, „Steelite“, „Utopia“, „Villeroy & Boch Hotel“.

Parodos sėkmė – didesnė, nei buvo tikėtasi

Aukštas tarptautiškumo lygis pranoko visus lūkesčius: 70 procentų lankytojų atvyko iš užsienio. Be Vokietijos, stipriausiai dalyvavo Italija, Prancūzija, Nyderlandai, JAV, Didžioji Britanija, Ispanija, Turkija, Šveicarija, Graikija ir Lenkija. „Ji milžiniška, o lankytojų dažnis supertarptautinis – net daug daugiau, nei tikėtasi, ir daug daugiau nei 2020 m. prieš pandemiją. Paroda perpildyta, niekas to nesitikėjo, ir mes labai džiaugiamės. Kalėdų pasaulio (angl. Christmasworld), „Ambiente“ ir kūrybinio pasaulio (angl. Creativeworld) derinys, pasirodo, buvo labai sėkmingas sprendimas tiek dalyviams, tiek pirkėjams (angl. trade buyer), ir tai būtinai reikia išlaikyti“, – pabrėžia Larsas Adleris, EVL (Europos gyvenimo būdo asociacijos) valdybos pirmininkas.

Šis didžiulis renginys pritraukė didžiųjų tarptautinių pirkėjų, tokių kaip „Amazon“, „Illums Bolighus“, „Galeries Lafayette“, „El Corte Ingles“, „KaDeWe“, „John Lewis“, „E. Leclerc“, „Marks & Spencer“, Modernaus meno muziejus, „Rinascente“ ir „Stapels“. Be to, jame dalyvavo pagrindiniai viešbučių ir restoranų prekių platintojai iš viso pasaulio, taip pat viešbučių tinklai, tokie kaip „Marriott International“, „Hilton Hotels & Resorts“ ir „Hyatt Hotels“. Tai, kad prekyba „Ambiente“, „Christmasworld“ ir „Creativeworld“ – naujoji sėkmės platforma, patvirtina ir „Messe Frankfurt“ lankytojų apklausa. Pasitenkinimo reitingai labai aukšto lygio ir šiuo metu siekia 94 procentus.

„DEHOGA Hessen“, Frankfurto prie Maino rajono asociacija, taip pat pasidžiaugė, kad Frankfurte prasidėjusi plataus vartojimo prekių mugė „Ambiente“, „Christmasworld“ ir „Creativeworld 2023“ nukreipė signalus tinkama linkme. Svetingumo pramonės asociacijai labai svarbu, kad Frankfurtas būtų sustiprintas nacionaliniu ir tarptautiniu požiūriu. „Po krizės metų, kurie ypač palietė viešbučių ir maitinimo pramonę, itin svarbu, kad mugės ir kongresai vėl paskatintų verslo kelionių turizmą, – pabrėžia Robertas Mangoldas, Frankfurto asociacijos DEHOGA valdybos pirmininkas. – Prekybos mugės yra svarbus ekonominis veiksnys miesto įvaizdžiui, taip pat bendrai visų Frankfurto ir Reino–Maino regiono iš turizmo besipelnančių žmonių struktūrai.“

Naujos tvaraus vartojimo idėjos

Plati paramos programa, kuri subūrė daugybę geriausių tarptautinių pranešėjų ir dizainerių, tokių kaip Karimas Rashidas, Rossas Lovegrove‘as, Olivieris Lapidusas, Tassilo von Grolmanas, buvo įvertinta kaip vertingas įkvėpimo šaltinis. Per specialius pristatymus, paskaitas, seminarus ar ekskursijas su gidu buvo skatinami mainai svarbiausiomis temomis, pavyzdžiui, tvarumas, nauji darbai, dizainas, gyvenimo būdas, būsima mažmeninė prekyba ir skaitmeninė prekybos plėtra. Taip nebuvo pamiršta kuri nors prekybos forma, akcentuotas tikslingas požiūris į sprendimus, iškeltos praktinės ir įgyvendinamos idėjos, kurias galima pasiimti su savimi.

Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Jean-Luc Valentin nuotr.

Ypatingas akcentas – „Future of Work“ sritis naujajame „Ambiente Working“ skyriuje, kur buvo pristatyti individualūs šiuolaikinės darbo aplinkos sprendimai. Juk darbo vieta vis labiau susilieja su socialinėmis vietomis, ir ten vyksta sąveika bei socialiniai mainai. Bendradarbystės erdvių, tokių kaip naujos biuro organizavimo formos, sukūrimas atitinka neatidėliotiną lankstumo ir mobilumo poreikį. Pirkėjai rado įvairių pasiūlymų ir impulsų. „Darbo ateitis – tai ne tik praktiniai sprendimai, bet ir mąstymas. Čia jaučiame didelį lankytojų susidomėjimą. Ištikus bet kokiai krizei, žmonės pradeda permąstyti ir atsiranda naujų idėjų. Tai įdomus metas. Įgijome naujų klientų, kurie iš tikrųjų neieškojo tokių produktų kaip mūsų. Daugelis viešbučių taip pat rodo susidomėjimą, nes jie irgi siūlo vis daugiau bendradarbystės erdvių. Lankytojų gausa „Future of Work“ srityje rodo, kad tai tikrai yra tema, skirta visiems“, – sako Diane Wendel, „Country Living“ generalinė direktorė.

Tvarumo tema buvo plačiai paplitusi visose trijose naujoviškų produktų parodose – pasak Zukunftsinstitut, ji vis labiau sustiprina paklausą tarp vartotojų ir tampa lemiamu pirkimo kriterijumi. „Daugiau nei 70 procentų žmonių visame pasaulyje vis dar nori apsipirkti parduotuvėse. Tačiau jie nori tai daryti labiau lokaliai, tvariau ir bendradarbiaudami. Kiekviena krizė sukuria atsparumą, drąsą ir kūrybiškumą, o pokyčiai paskatina naujas galimybes ir potencialą mažmenininkams. Čia svarbu anksti nustatyti kursą ir užsidėti vartotojo akinius“, – pataria futurologė ir mažmeninės prekybos ekspertė Theresa Schleicher iš Zukunftsinstitut.

Įvairialypė pasiūla, apimanti visas aktualias rinkas ir sektorius, į „Ambiente“ pritraukė pirkėjus ir tiekėjus iš viso pasaulio. Naujos perspektyvos atvėrė netikėtų galimybių. Būdama pirmaujanti pasaulyje vartojimo prekių paroda, „Ambiente 2023“ atspindėjo rinkos pokyčius ir žvelgė į ateitį. Joje buvo pristatomas unikalus idėjų ir produktų derinys, o neįprastos koncepcijos suteikė įkvėpimo sėkmingam verslui.

Neda Ščeponaitė

Neda Ščeponaitė

Kūrybinga socialinės rinkodaros specialistė

Administruoju socialinius tinklus, rašau straipsnius, daug keliauju, domiuosi kitomis kultūromis, visose gyvenimo srityse stengiuosi pažinti ir atrasti, tai ko dar nėra tekę.