
Messe Frankfurt Exhibion GmbH / Jens Liebchen
Šių metų vasario 11–25 dienomis Frankfurte prie Maino tradiciškai šurmuliavo tarptautinė namų apyvokos reikmenų ir plataus vartojimo prekių paroda „Ambiente“, vykstanti kasmet nuo 1990 metų. Nepaisant sudėtingos rinkos aplinkos, trijulė „Ambiente“, „Christmasworld“ ir „Creativeworld“ šiemet sulaukė 4660 dalyvių iš daugiau kaip 170 šalių, parodoje apsilankė 148 000 žmonių iš viso pasaulio. Paroda buvo išsidėsčiusi net 29-iose salėse, o lankytojai turėjo galimybę dalyvauti net 109-iose paskaitose ir ekskursijose, suteikusiose daug vertingų ir naudingų žinių bei rinkos naujienų. Pasak organizatorių, trys mugės vienoje vietoje penkias dienas iš eilės tapo neprilygstama įkvėpimo, žinių ir verslo galimybių platforma gamintojams, mažmenininkams, verslo ir interjero bei daiktų dizaino atstovams.
Iš ko susideda 2025 metų „Ambiente“?
Šiemet, kaip ir kasmet jau nuo 2019 m., parodos „Ambiente“, „Christmasworld“ ir „Creativeworld“ surengtos kartu. Šios trys didelės parodos suteikia lankytojams visapusišką patirtį, apimančią tiek šventinį dekorą, tiek kūrybines paslaugas ir namų interjero dizainą.
Įspūdingo mastelio „Ambiente“ paroda tradiciškai suskirstyta į keturis pagrindinius sektorius: Living, Giving, Dining ir Working, apimančius šiuolaikinio gyvenimo būdo ir verslo poreikius.
Giving sektoriuje pristatomi prabangūs, unikalūs ir šiuolaikines tvarumo tendencijas atspindintys dovanų sprendimai, taip pat raštinės ir mokyklos reikmenys, skirti tiek privatiems, tiek verslo klientams. Šiame sektoriuje savo naujienas pristatė garsūs kanceliarinių prekių ženklai: „A. T. Cross Company“, „Caran d’Ache“, „Castelli“, „Platinum Pen“, „Rössler“, „Waldmann“ ir daugelis kitų. Madingas dovanas pristatė „Balvi Gifts“, „Collection Design“, „Enesco“, „Kikkerland“, „Troika Germany“ ir „24bottles“ ir kt. Universalius mokyklų aprūpinimo sprendimus demonstravo „Amos Corporation“, „Ancor“, „Apli Paper“, „Herma“, ZIPIT ir kt.
Working sektorius apima viską, kas susiję su darbo aplinkos kūrimu: tai biuro baldai ir technologinės inovacijos, užtikrinančios darbo produktyvumą, ergonomiką ir patogumą. Tai ir erdvė, kurioje pristatomi sprendimai, padedantys kurti efektyvias bei motyvuojančias darbo vietas. 2025 m. nauji šio sektoriaus dalyviai buvo „Raw Solution“, „Schulte Elektrotechnik“ su „Evoline“ prekių ženklu, „2WorkfromX“ ir kt.
Living sektorius skirtas viskam, kas susiję su namų interjeru ir gyvenimo erdvių kūrimu. Ši zona apima baldus, namų dekorą, apšvietimą, tekstilę ir kitas interjero detales, kurios kuria namų atmosferą, jaukumą ir patogumą. Sektorius orientuotas į modernius, funkcionalius, estetiškus sprendimus, atitinkančius šiuolaikinio vartotojo lūkesčius. Į tarptautinę „sceną“ po ilgo nebuvimo šiemet sugrįžo tokie prekių ženklai kaip „Affari of Sweden“ ir „Bazar Bizar BVBA“, taip pat „Lightmakers Light &; Living“, „Kare Design“. Čia buvo galima išvysti ir visuomet laukiamus ikoninius prekių ženklus: „Alessi“ ir „Design Letters“, taip pat „Blomus“, „Broste Copenhagen“, „Kosta Boda“, „Lambert“, „Silk-Ka“, „Stelton“ ir daugelį kitų.
Interjero perspektyvos
Vienas svarbiausių šių metų Living sektoriaus akcentų – „Interjero perspektyvos“ (angl. Interior Perspectives) – tai nauja zona 3.1 salėje, kurioje buvo pristatomi inovatyviausi interjero dizaino sprendimai, baldų kolekcijos ir naujovės, skirtos tiek viešbučiams, tiek kitoms svetingumo sritims, tokioms kaip restoranai, kavinės ir kitos komercinės erdvės. Ypač daug dėmesio skirta produktams, pažymėtiems ženklu „Pagaminta Vokietijoje“. Čia sužibėjo tokie prekių ženklai kaip „Bielefelder Werkstätten“, „Bordbar“, „Christine Kröncke Interior Design“, „Fine Furniture“, „JAB Anstoetz Group“, „Raasch“, „Rodam“, „Scholtissek“, „Signet“ ir kt.
Naujoji interjero zona – tai puiki platforma Europos ir Vokietijos baldų, apšvietimo, tekstilės prekių ženklų atstovams, gamintojams pasirodyti, pristatyti savo galimybes, naujoviškus bei tvarius dizaino sprendimus, užmegzti strateginius ryšius su viešųjų erdvių, viešbučių, restoranų interjero dizaineriais, architektais ir užsakovais.
Dining sektorius apima viską, kas susiję su maisto ir gėrimų patiekimu, stalo dekoravimu, indais, stalo įrankiais, gėrimų paslaugomis ir virtuvių sprendimais. Ši zona orientuota į svetingumo sektoriaus inovacijas, kuriose susilieja stalo kultūra, dizainas ir technologijos. Svetingumo sektoriui skirtos 11.0, 12.0 ir 12.1 salės.
Svetingumo sektoriaus inovacijos ir sprendimai
Salėje 11.0 lankytojai galėjo susipažinti su naujausiomis tendencijomis ir inovatyviais sprendimais, kurie padeda restoranams, viešbučiams bei kavinėms išlikti konkurencingiems ir užtikrinti aukščiausią paslaugų kokybę. Naujienas čia demonstravo tokie prekių ženklai kaip „RAK Porcelain Europe“, „Steelite International Ltd.“, „Villeroy &; Boch“ ir kt.
Salėje 12.0 pristatytos naujausios stalo dekoravimo tendencijos, tobulinant ir kuriant išskirtinius, elegantiškus stalo dekoravimo sprendimus tiek viešbučiams ir prabangiems restoranams, tiek asmeninėms šventėms. Čia lankytojai turėjo galimybę susipažinti su naujausiomis kolekcijomis, jaunų dizainerių darbais, taip pat dalyvauti įvairiuose pristatymuose bei praktiniuose seminaruose. Šioje salėje buvo galima išvysti tokių gamintojų kaip „Crystal Bohemia“, „Güral“, LAV, „Libbey“, „Nadir“ ir „Pasabahce“ bei kitų naujausias kolekcijas.
Salė 12.1 skirta aukščiausios klasės stalo įrankiams ir aksesuarams eksponuoti. Čia pristatytos tokios išskirtinės naujienos kaip Portugalijos porceliano gamintojo „Porcel“ naujoji kolekcija „Royal Bloom“, įkvėpta karališkųjų sodų ir pokylių didingumo. O štai „RCR Cristalleria Italiana“ pristatė naujas kolekcijas, skirtas svetingumo ir miksologijos sritims, pabrėždama inovacijas ir tvarumą. NEVA demonstravo moderniu dizainu ir funkcionalumu išsiskiriančius stalo įrankius. Na, o „Francéclat“ nustebino lankytojus keturiais prancūzų stalo įrankių prekių ženklais: „Extranorm“, „Forge de Laguiole“, „Lègle“ ir „Manufacture de Digoin“. Žinoma, neapsieita ir be tokių pasauliniu mastu pripažintų gamintojų kaip „Rosenthal“, „Vista Alegre“ ir kt. naujienų pristatymų.
Svetingumo akademija: mokymasis iš lyderių
Vienas iš didžiausių Ambiente 2025 privalumų yra galimybė gilinti į žinias ir patirtį Svetingumo akademijoje (Hospitality Academy, anksčiau žinoma kaip HoReCa Academy). Vasario 8–10 d. salėje 11.0 buvo galima klausytis ekspertų iš viso pasaulio pranešimų, vyko diskusijos, seminarai, kuriuose dalyvavo pramonės lyderiai ir akademikai. Seminarai apėmė platų spektrą temų, tokių kaip svetingumo strategijos, klientų aptarnavimas, naujausios technologijos, skaitmeninės inovacijos, ir, svarbiausia, kaip šios tendencijos gali pakeisti kasdienį svetingumo sektoriaus veikimą. Itin daug dėmesio skirta tvarumo temai.
Štai IU tarptautinio taikomųjų mokslų universiteto profesorius dr. Willy’is Legrandas savo pranešime „Žaliasis pranašumas: 10 būdų į tvarų svetingumo verslą“ pabrėžė, kad atsigręžę į tvarumą, svetingumo paslaugų teikėjai šiandien gali įgyti didelį konkurencinį pranašumą. Sabine Hübner (Vokietija) skaitydama pranešimą „Paslaugos skaitmeniniame amžiuje. Skaitmeninis ar asmeninis? Kodėl „arba“?“ aptarė paslaugų teikimo ateitį.
O štai Pjero Nierhauso, gerai žinomo dėl savo požiūrio į inovacijas, tvarumą ir klientų patirtį, paskaitos Svetingumo akademijoje labai laukiamos, nes pasižymi giliomis įžvalgomis ir praktiškais patarimais svetingumo profesionalams. Šį kartą P. Nierhausas pristatė svetingumo sektoriaus tendencijas 2025–2026 m. bei pasidalino, kokia, jo nuomone, yra svetingumo sektoriaus ateitis.
„BeCause“ gen. direktorius Jahanzeebas Ahmedas skaitydamas savo pranešimą „Sužlugdytas tvarumas: techniniai sprendimai svetingumo revoliucijai“ kalbėjo apie tai, kaip novatoriški sprendimai padeda spręsti pramonės iššūkius, daryti poveikį ir iš naujo apibrėžti atsakingo verslo ateitį.
Pristatydama savo pranešimą „Stalo indų dizainas ir jo įtaka valgomojo dramaturgijai“ prof. Lisa Freyschmidt pabrėžė, kad dizainerių ir šefų bendradarbiavimas gali sukurti jausmingą, jaudinančią gastronominę patirtį.
Gastronomijos žurnalistas Janas-Peteris Wulfas savo pranešimu „Nauja gausybė gastronomijoje“ paneigė žinomą aksiomą „Mažiau yra daugiau“, teigdamas, kad daugiau ir yra daugiau.
Pranešimus taip pat skaitė patyręs svetingumo specialistas Wimas Beljaarsas; rašytoja, redaktorė ir prodiuserė Abby Lowe; restoranų ir barų vadovas Deividas Martinas; apie būtiną viešbučių savininkų ir architektų bendradarbiavimą kalbėjo arch. Sebastianas Pajakowskis ir viešbučio savininkas Björnas Rapanis. Na, o „Georges Group“ įkūrėjas Robbie Bargh pateikė naujų įžvalgų ir praktinių patarimų, kaip sukurti įsimintiną svečių patirtį. Svetingumo dizaino tendencijomis pasidalijo universiteto dėstytoja ir daugybės dizaino knygų autorė Corrina Kretschmar Joehnk kartu su vyru ir verslo partneriu Peteriu Joehnku.

Detlef Braun, Member of the Executive Board of Messe Frankfurt
„Ambiente Designer 2025“ – Fabianas Freytagas
Svetingumo akademijoje buvo galima išvysti ir išgirsti dizainerį Fabianą Freytagą. „Ambiente“ atkreipia dėmesį į novatorišką interjero dizainą, kasmet skirdama „Ambiente Designer“ dizainerio vardą. 2025 m. ši garbė atiteko F. Freytagui – vienam iš labiausiai vertinamų ir novatoriškų dizainerių pasaulyje. Jis pasižymi gebėjimu sujungti estetiką, funkcionalumą ir modernius sprendimus, kurdamas erdves, kurios ne tik atitinka aukščiausius dizaino standartus, bet ir suteikia naudą bei komfortą naudotojams.
Šių metų „Ambiente“ parodoje diz. F. Freytagas pristatė savo vizionierišką koncepciją „The Lounge – Shades of Space“, iš naujo apibrėžiančią svetingumo ateitį. „Svetingumo industrija išgyvena radikalią transformaciją – tapatybė yra viskas. Svečiai nebenori neutralių erdvių, jie ieško charakteringų vietų, kurios stebina, provokuoja ir palieka neišdildomą įspūdį. Kurdamas „Shades of Space“, pasisakau prieš bendrinį dizainą: svetingumas turi būti teatrališkas, jausmingas, drąsus ir, svarbiausia, įdomus“, – sako F. Freytagas.
Hotelier’s Day – diena, skirta profesionalams
Svetingumo akademijoje vasario 10-oji buvo paskelbta Hotelier’s Day, skirta profesionalams, dirbantiems svetingumo sektoriuje. Tai diena, kai diskutuojama apie sektoriaus iššūkius, tikslus ir naujas galimybes. Hotelier’s Day pristato aktualiausias temas, susijusias su viešbučių valdymu, svetingumo sektoriaus tendencijomis, teigiama svečių patirtimi. Šie pranešimai, teminiai turai bei interaktyvūs pristatymai atspindėjo svetingumo industrijos iššūkius, inovacijas bei naujus verslo modelius.
Naujausios dizaino kryptys
Parodoje „Ambiente 2025“ pristatytos trys pagrindinės dizaino kryptys – „Deep“, „Real“ ir „Ease“, atspindinčios šiuolaikines tendencijas kuriant ne tik gyvenamąsias, darbo, bet ir patrauklias viešbučių bei restoranų erdves. „Deep“ – tai gamtos įkvėpti elementai; „Real“ – tvarumas ir autentiškumas; „Ease“ – lengvumas ir žaismingumas. Šias kryptis atspindi ir naujausios stalo dekoravimo tendencijos.
Stalo dekoravimo tendencijos
Tvarumas ir ekologija. Kaip ir daugelyje kitų sektorių, tvarumo tema yra viena iš pagrindinių ir stalo dekoravimo srityje. Parodoje pristatyti ekologiški stalo įrankiai ir indai, taip pat tvarūs audiniai servetėlėms bei staltiesėms. Stalo dekoravimas tampa ne tik estetiškas, bet ir atsakingas – siekiama mažinti švaistymą ir vartojimą, pasirinkus ilgaamžius ir ekologiškus produktus.
Prabangūs ir modernūs dizaino sprendimai. Aukso, sidabro ir bronzos atspalviai, prabangūs porceliano indai, unikalios interjero detalės leidžia kurti išskirtinius, elegantiškus stalo sprendimus. Derinant klasikinį ir modernų dizainą, sukuriami unikalūs ir prašmatnūs stalo dekoro sprendimai, pritaikyti tiek kasdienai, tiek ypatingiems renginiams.
Spalvų paletės ir tekstūrų įvairovė – dar vienas svarbus aspektas, kuriuo šiemet pasižymi stalo dekoravimo sprendimai. Naudojant tamsias, sodrias spalvas, tokias kaip tamsiai žalia, fuksijos ir tamsiai mėlyna, kuriama gilesnė ir dramatiškesnė atmosfera. O švelnūs pasteliniai tonai ir šviesios spalvos naudojamos norint sukurti ramesnę bei jaukesnę aplinką.
Minimalistiniai sprendimai ir paprastos linijos tampa vis populiaresnės. Akcentuojama kokybė ir detalės, todėl vyrauja minimalus, bet išskirtinis dizainas, pabrėžiantis natūralias medžiagas ir estetiką. Tai suteikia galimybę kurti rafinuotas ir stilingas stalo kompozicijas.
Individualizavimas ir personalizacija. Stalo dekoravimas tampa vis asmeniškesnis. Personalizuoti indai, graviruoti stikliniai indai ir unikalios staltiesės leidžia stalo dekorą pritaikyti konkrečiai progai ar temai. Tai ne tik kuria estetinę vertę, bet ir leidžia suteikti renginiui dar daugiau unikalumo.
Funkcionalus dizainas. Kaip ir visuose kituose dizaino sektoriuose, funkcionalumas išlieka svarbus. Parodoje pristatyti produktai ne tik gražūs, bet ir patogūs naudoti. Tai apima įvairioms progoms lengvai pritaikomus stalo įrankius, taip pat inovatyvius stalo dekoravimo sprendimus, leidžiančius efektyviau išnaudoti erdvę ir suteikiančius praktinę naudą.
*
„Ambiente“ paroda teikia didelę vertę svetingumo sektoriaus profesionalams, nes tai puiki vieta susipažinti su naujovėmis, pasidalyti patirtimi, sužinoti apie tendencijas ir užmegzti vertingus ryšius, kurie gali padėti plėsti bei tobulinti verslą.
Kita „Ambiente“ paroda vyks 2026 metų vasario 6–10 dienomis.