2021 m. lapkričio 8–14 dienomis vyks jau dešimtoji Lietuvos gastronomijos savaitė, kurios metu restoranai atvers duris visiems norintiems pažinti aukštesnę maisto kultūrą, gastronomijos tendencijas, restoranų šefų meistrystę. Rudeninės Gastronomijos savaitės tema – „Tvarus skonis“, kuria bus siekiama atsigręžti į sveikesnę augalinę mitybą, sezoniškus ir vietinius maisto produktus, maisto atliekų mažinimą. Kaip įprasta, festivalio svečiai bus kviečiami apsilankyti partnerių renginiuose, o restoranai parengs specialius degustacinius meniu už 10, 20 arba 30 Eur, atsižvelgdami į produktų sezoniškumą, tačiau išlaikydami savitą stilių. Ta proga kalbinome restoranų šefus, vadovus bei festivalio rėmėjus.
Restoranų virtuvėse – vietiniai produktai
Pasak „Stiklių“ restorano virtuvės šefo Ryčio Kairio, itin svarbu taupyti maisto produktus ir gaminant panaudoti visas jų maistines dalis. R. Kairys teigia: „Pirkdami žaliavas, jau būname nusprendę, kaip maksimaliai jas panaudosime. Sezoniškumas – vienas svarbiausių kriterijų, formuojant mūsų naujausius pasiūlymus, sutrumpinantis žaliavų kelią nuo gamintojų iki stalo. Didžioji dalis daržovių, žolelių, uogų ir vaisių į mūsų virtuvę atkeliauja iš biodinaminio „Stiklių“ ūkio“.
Rytis Kairys – „Stiklių“ restorano virtuvės šefas
Jam antrina ir „Greita Sraigė“ restorano vadovė Almena Dankienė: „Nuolat ieškome vietinių produktų iš mažų augintojų bei tiekėjų, atitinkančių mūsų restorano koncepciją, – tai ir šviežias ožkų sūris, ir Lietuvoje auginamos krevetės, ir apylinkės miškuose surinkti grybai bei uogos, ir putpelės iš netoliese esančio ūkio… Kuo mažesnį kelią maistas nukeliauja, tuo jis šviežesnis, kokybiškesnis ir, be abejo, skanesnis.“
Kodėl restoranui verta dalyvauti Gastronomijos savaitėje?
„Gastronomijos savaitė yra puiki proga įgyvendinti naujas maisto idėjas, o kūryba skatina tobulėti visą komandą. Taip pat labai džiaugiamės, galėdami vis daugiau svečių supažindinti su mūsų virtuvės puoselėjamomis vertybėmis ir meile maistui“, – kalba „Sugamour“ maisto technologė Inga Turminienė.
Restorano „Greita sraigė“ vadovė Almena Dankienė
„Gastronomijos savaitė – puikus būdas pritraukti naujų klientų, kurie vėliau tampa nuolatiniais. Kai restoranas – ne miesto centre, matomumas itin svarbus, o šis renginys leidžia įvairiapusiškai prisistatyti žmonėms, kurie kitu atveju gal niekada ir nebūtų užklydę į mūsų pusę“, – mintimis dalijasi restorano „Greita sraigė“ vadovė Almena Dankienė.
Augalinės kilmės produktai – tai nauja realybė
„Pastarieji metai, privertę kaip niekad anksčiau rūpintis saugumu ir sveikata, paskatino atkreipti ypatingą dėmesį ir į mitybą. Joje vis svarbesnę vietą užima augalinės kilmės produktai, ir tai nėra tendencija, tai – nauja realybė. Todėl „Paulig“ grupė, kuriai priklauso „Santa Maria“, kaip vieną pagrindinių tvarumo uždavinių išsikėlė tikslą: iki 2030 metų užtikrinti, kad didžioji dalis – 70 proc. – visų pagaminamų ir parduodamų produktų būtų palankūs žmogaus sveikatai ir prisidėtų prie planetos gerovės. Šiuo tikslu atnaujiname „Santa Maria“ produktų sudėtį ir kuriame naujus, pavyzdžiui, netrukus Lietuvą pasieks daržovių tortilijos.
„Santa Maria“ marketingo vadovas Valdas Šidla.
Investuojame į maisto inovacijas – tarkim, šalies restoranai, kavinės į savo meniu jau gali įtraukti patiekalus su plėšytomis avižomis, kurios sukurtos, norint pasiūlyti baltymų kupiną augalinį produktą vegetarams, veganams ir fleksitarams. Vis tik nė viena maisto naujovė nepasiteisintų, jei neužtikrintume gero produktų skonio! Tai mūsų verslo misija. Sekdami ja, ne vienerius metus dalyvaujame Gastronomijos savaitėje. Visiems jos dalyviams – restoranų, kavinių šeimininkams ir personalui bei jų lankytojams – linkiu naujų, tvarių skonio atradimų!“ – teigia Gastronomijos savaitės rėmėjo „Santa Maria“ marketingo vadovas Valdas Šidla.
Kur rasti informacijos apie festivalį?
Prieš prasidedant Gastronomijos savaitei, maisto entuziastai bus kviečiami iš sąrašo išsirinkti labiausiai intriguojantį restoraną bei rezervuoti staliuką jame. Visa informacija apie festivalį, restoranų aprašymai bei meniu bus publikuojami portale Skonis.lt jau spalio 18 d. Taip pat sekite festivalio organizatorių – Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos, Lietuvos vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacijos – informaciją. Renginio rėmėjas – „Santa Maria“. Informaciniai partneriai: žurnalas „Geras skonis“, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, Vilniaus miesto savivaldybė, Kauno miesto savivaldybė ir portalas Skonis.lt.
Restoranai registruotis dalyvavimo atrankai gali čia.
Gastronominiai renginiai registruotis dalyvavimo atrankai gali čia.
Skanių Jums įspūdžių!