Agnė Vaitkuvienė ir Jaroslav Orševski

2020-07-16, Kauno raj.

Lietuvos restoranų šefai ir ūkininkai susitiko kaimo turizmo sodyboje Kauno rajone susipažinti, atrasti vietinius produktus ir ieškoti galimybių jais džiuginti savo klientus.

Lietuvoje kasmet auga vietinių ūkinių produktų suvartojimas. Valgyti ir gaminti iš vietinių produktų nori visi, tačiau dažnai sunku pasiekti ūkininkus, nusipirkti mėsos ar daržovių mažais kiekiais, kasdien gauti jų šviežių, nešaldytų, ką tik iš lysvės. Restoranų šefus traukia noras kurti patiekalus iš sezoninių produktų, naujai atrasti pamėgtus produktus ir stebinti savo lankytojus. Restoranų šefai ir ūkininkai susitiko projekto „Baltic Sea Food“, kuriuo Baltijos jūros regiono valstybės ieško būdų populiarinti vietinius produktus, renginiuose.

Lietuvos kaimo turizmo asociaciją su Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija suvedė meilė vietinių ūkių produkcijai ir noras ūkininkų gaminamus produktus pasiūlyti vartotojams. Susitikime bendradarbiavimo galimybėmis domėjosi Darius Dabrovolskas, Vytautas Mineral Spa restorano „Moon“ šefas, Honorata Lyndo, restorano „Neringa“ šefė, restorano „HBH Vilnius“ vadovė Aida Čepukaitė su vyru virtuvės šefu Barintu Čepukaičiu ir daugelis kitų, aktyvių Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacijos narių. Šefai pastebėjo, kad pagrindinė problema – tai logistika, t.y. kaip restoranams kasdien nedideliais kiekiais gauti šviežių produktų iš ūkių. Ieškodami sprendimo šefai susitiko su kooperatyvo „Bio LEUA“ nariais ir lankė jų parduotuvę „Rupūs miltai“, Kaune, kurioje prekiaujama tik vietinių ūkių produkcija.

Ūkininkai vis dar prisibijo kooperacijos ir „Bio LEUA“ yra vienas pirmųjų kooperatyvų, kurį sukūrė ir valdo patys ūkininkai. Kooperatyvo vadovas, ūkininkas, mėsinių galvijų augintojas Nikolajus Dubnikovas pasakojo, kad geriausia Lietuvoje užauginta ekologiška jautiena iškeliauja į užsienį, o tai nėra teisinga. Lietuvos vartotojus taip pat turi pasiekti kokybiška vietinių ūkininkų produkciją, reikia šviesti žmones, pasakoti iš kur ta mėsa atsiranda, kur ganosi galvijai, kaip prižiūrimi, kviesti vartotojus į ūkius. Savo auginamus produktus restoranams norėtų tiekti ir kiti kooperatyvo nariai: sūrininkai – ožkininkai iš Varėnos rajono Rasa ir Valdas, Genovaitės Sakalauskienės ekologinis uogininkystės ir sodininkystės ūkis, Mindaugo ir Ligitos Ralių avininkystės ūkis, Kazlauskų ekologinis ūkis ir daugelis kitų. Diskusijoje su šefais ūkininkai aptarė tiekimo poreikius ir galimybes.

Projektas „Baltic Sea Food“, kurį Lietuvoje vykdo Lietuvos kaimo turizmo asociacija, skirtas sukurti tvarų B2B (verslas verslui) verslo modelį, kuris galėtų būti pritaikomas vietiniams verslams.

Daugiau informacijos:

Agnė Vaitkuvienė, Lietuvos kaimo turizmo asociacijos prezidentė

El.p.: prezidentas@atostogoskaime.lt

Tel. +370 699 46684