Ambiente Dining |Star Porcelain / Messe Frankfurt Exhibition / Petra Welzel

Jos gali sustiprinti prekės ženklo identitetą, pritraukti dėmesį ir net skatinti verslą. Kas gi turi tokią stebuklingą galią? Spalvos! Kasmetėje didžiausioje vartojimo prekių parodoje „Ambiente“ šių metų vasarį garsus virtuvės šefas Jozefas Youssefas svetingumo verslo elitui pademonstravo, kokia yra spalvų galia veikti skonio pojūtį.

„Ambiente“ dieną, skirtą apgyvendinimo sektoriui, šis šefas, kuris yra ir dizaino studijos „Kitchen Theory“ kūrybinė jėga, pristatė išskirtinės apklausos rezultatus. Susitikimo „HoReCa“ akademijoje svečius jis pakvietė į spalvingą kelionę, kuriai buvo paruoštas specialus rankomis valgomo maisto (angl. – finger food) meniu.

Vykdydamas „Ambiete“ pristatytą internetinę apklausą, pavadintą „Spalvų galia: kaip spalvoti indai veikia maisto suvokimą“, jos autorius naudojo 6 spalvotas lėkštes, 3 gardžius desertus, o jam pagelbėjo net 400 ragautojų iš 4 žemynų.

Apklausai virtuvės šefas paruošė 3 desertus, kurie yra atpažįstami skirtingose kultūrose: granolą su vaisiais ir jogurtu, vaisių salotas su ledais ir šokoladinį pyragą su ledais. Šiuos skanėstus jis patiekė ant parodos dalyvių „Bonna“, „Maham Studio Revol“, „Rosenthal“, „Steelite International“ ir „Villeroy & Boch“ lėkščių – mėlynos, geltonos, žalios, baltos ir raudonos spalvų.

Ambiente Dining | Seltmann Weiden / Messe Frankfurt Exhibition / Petra Welzel

Apklausoje dalyvavę ragautojai ant spalvingų lėkščių patiektus desertus vertino pagal tai, ar jie kelia apetitą, taip pat jų sveikumą ir saldumą. Pasirodo, spalvotos lėkštės išties turi įtakos vertinimams!

Tyrimo analizė parodė, kad raudonos lėkštės, skirtos desertams, pavyzdžiui, šokoladiniam pyragui, padidino saldumo suvokimą. Tai, kas buvo patiekta geltonose lėkštėse, atrodė ypač stimuliuojančiai ir apetitiškai, tai buvo itin ryšku vertinant vaisius ir patiekalus iš jų. O štai mėlynos, žalios ir baltos lėkštės visus patiekalus „pavertė“ sveikesniais. Įdomu, jog patiekalai juodose lėkštėse buvo vertinami kaip mažiausiai keliantys apetitą, sveiki ar saldūs.

Kokios išvados peršasi? Anot garsaus virtuvės šefo, akivaizdu, jog indų spalva gali padidinti patiekalų apetitiškumą ir vizualinį patrauklumą. Spalvos taip pat gali padėti atkreiptį dėmesį į vizualines detales, tarkime, tam tikros spalvos gali nurodyti į sezoninius patiekalus ir pan.

Ambiente Dining | Westmark / Messe Frankfurt Exhibition / Petra Welzel

O kaip jau įrodė apklausa, lėkštės spalva gali stipriai įtakoti lūkesčius dėl patiekalo skonio bei aromato, tai ypač galioja desertams.

Be kita ko, pastebi tyrimo idėjos autorius, spalvoti indai taip pat kuria ypatingą atmosferą ir sustiprina bendrą svetingumo sektoriaus įstaigos įspūdį, jei tik jie dera prie baldų ir interjero dizaino. Tad restoranų ir viešbučių savininkai gali pasinaudoti spalvotų indų galia, kad patenkintų savo svečių lūkesčius, optimizuotų rinkodaros strategijas ir sukurtų unikalius potyrius.

Svarbu: nauja data

Organizatoriai informuoja, jog parodos „Ambiente“, „Christmasworld“ ir „Creativeworld“ ir toliau vyks tuo pačiu metu Frankfurto (Vokietija) parodų centre. Tačiau jos bus perkeltos į vasario pradžią. Tai daroma tam, kad šių parodų data sklandžiai derėtų su kitų pasaulinių parodų tvarkaraščiu.

„Ambiente“ ir „Christmasworld“: 2025 m. vasario 07-11 d.

„Creativeworld“: 2025 m. vasario 07-10 d.