Giedrės Rozmanaitės nuotr.
Išsaugoti savo identitetą, rasti naujų formų, kaip jį puoselėti, o kartu būti lankstiems, reaguoti į kintančias aktualijas – gali atrodyti, jog šie siekiai sunkiai suderinami. Tačiau Kaune įsikūrusio viešbučio „Radisson“ restoranui „Two Senses“ kurti tokią dermę pavyksta. Tą jaučia ir čia grįžtantys svečiai – apsigyvenantys viešbutyje, užsukantys vakarienės, o gal pusryčių ar puodelio kavos. Nuo antrosios vasaros pusės restorano interjere atsiranda daugiau stilistinio vientisumo, liudijančio apie skandinavišką identitetą, o nuolatinį kismą čia puikiai reprezentuoja sezoniškumo ir lokalių produktų diktuojamas meniu.
Įžengus į „Two Senses“ pirmiausia atsiveria natūralios šviesos pripildyta restorano baro erdvė. Didžiuliai langai tampa ir paveikslais su nuolat kintančiais vaizdais, ir savotiškomis akimis, per kurias svečiai stebi miestą, o miestas su smalsumu žvelgia į vidų. Šie didžiuliai langai – puiki restorano atvirumo metafora: čia laukiami ir vertinami visi svečiai, ne tik tie, kam namais trumpam tampa viešbutis.
Stilistinis vientisumas ir daugiau patogumo
Pastelinės ramios žemės spalvos, natūralios medžiagos, jauki reguliuojama šviesa, patogūs baldai – nuo rugpjūčio šie interjerą kuriantys elementai būdingi visai restorano erdvei. Ruduo daug kam siejasi su „nauja pradžia“, ir išties šiais metais ji gali būti skelbiama „Two Senses“ erdvėje. Kas dar naujo čia laukia?
„Restorano renovaciją pirmiausia siejame su estetiniu atsinaujinimu – restorano baro erdvė ir jį pratęsiančios patalpos tampa stilistiškai bendros, visi svečiai priimami vienodai jaukiai. Be to, atsiranda daugiau skirtingų erdvių, kurias galima rinktis pagal kompanijos dydį, progą, o viena patalpa tampa visiškai uždara, – ji patiks tiems, kas nori visiško privatumo“, – pokyčius įvardija viešbučio „Radisson“ vadovė Jūratė Rudienė.
Per milžiniškus restorano langus galima stebėti miesto gyvenimą, o ir miestas smalsiai žvelgia į vidų / Sauliaus Aliukonio nuotr.
Pasak jos, uždaroji erdvė pirmiausia skirta vyno degustacijoms (nors ne tik joms!). Prie bendro stalo susėdusi iki 20-ies žmonių kompanija čia galės degustuoti maistą, vyną, mėgautis ypatinga atmosfera, kuriama ir išskirtinio aptarnavimo. Žinoma, atidumas, įsiklausymas į svečių norus galioja visiems, nesvarbu, kuri erdvė ir kokia proga apsilankyti restorane pasirenkama.
Kviečia ir pusryčiauti, ir paminėti šventes
Šį restoraną drąsiai galima rinktis ir greitiems pietums, ir verslo vakarienėms, taip pat įvairioms šventėms, į kurias susirenka draugai, kolegos, o gal šeima ar net giminė, suvienijanti kelias kartas. „Esame atviri ir visada ruošiame šį tą specialaus švenčių proga, nesvarbu, ar tai būtų Motinos diena, ar Velykos, Kalėdos, o gal Rugsėjo 1-oji. Kviečiame drąsiai svečiuotis ir su vaikais, – jie ras, ką čia nuveikti, kol suaugusieji mėgausis maistu“, – sako viešbučio vadovė J. Rudienė.
Iš tiesų, daliai kauniečių šeimų kvietimo, galbūt, nė nebereikia, nes jie jau atradę šio restorano pusryčius, o jie ypač populiarūs savaitgaliais. Skanėstų pagal savo norus čia gali rasti visi šeimos nariai – nuo mažylių ar paauglių iki suaugusiųjų.
Kiekvienas patiekalas lėkštėje atrodo it nedidukas paveikslas /Giedrės Rozmanaitės nuotr.
Pusryčiams tiekiama ir tikra klasika, tokia kaip blyneliai, vafliai, dribsniai, o kai kas kinta kartu su sezonais, virtuvės komanda nuolat paruošia staigmenų.
Meniu įkvepia sezonai ir vietiniai produktai
Sezoniškumas yra toji centrinė ašis, apie kurią sukasi šio restorano virtuvės šefės Ritos Tamašauskienės kūrybinių idėjų spiečius. Dar tvarumas bei lokalumas, nes ne mažiau nei tradiciniai aukšto lygio viešbučio patiekalai jai rūpi tai, kas reprezentuoja Lietuvos gastronominę tradiciją. Tad meniu „Two Senses“ keičiasi kiekvieną sezoną, o virtuvės šefei kaskart tai tampa maloniu iššūkiu, kurio ji imasi kartu su visa virtuvės komanda. Beje, sezoniškumas bei lokalumas – itin svarbūs Skandinavijos New Nordic manifesto elementai, tad restoranas, o dar bendriau ir viešbutis, ir šiuo aspektu siejasi su Skandinavija.
Restorane daug skirtingų staliukų – poroms, kompanijoms, nutarusiems čia padirbėti / Laimono Ciūnio nuotr.
Restorano virtuvės šefė teigia, jog, pavyzdžiui, vasaros meniu toną davė „tai, kas prabunda po žiemos“. „Rabarbarai ir žirneliai, uogos, tarp kurių būtinai braškės, smidrai… Daug daug žalios spalvos, žadinančios apetitą ir keliančios nuotaiką“, – vardina ji. Vasara visiems siejasi su lengvumu, tad tuomet valgiaraštyje mažiau sunkių padažų, ima karaliauti įvairios daržovės, lengvėja ir kiti ingredientai – atsiranda patarškų ar menkių nugarinės, tokiederiniai, kaip prinokę, kvapnūs pomidorai ir varškės sūris.
Stiprybė – lankstumas ir įvairovė
Desertai taip pat kinta su sezonais, nors štai klasikinio „Napoleono“ neatsisakoma niekada, mat jis svečiams puikiai reprezentuoja Lietuvą. Tačiau vasarą kompaniją jam sudaro kai kas lengvesnio, tarkim, desertas, kurio sudėtinės dalys – jogurtas, lietuviškas šviežias medus, žiedadulkės, bičių duonelė, korėta karamelė ir morengiukai… „Aišku, meniu visada turime ir restorano klasikos, tarkim, jautienos, nes natūralu, jog kai kurie svečiai nenorės netikėtumų, gal jie užsisakys tiesiog kepsnį. Norime, kad visi turėtų iš ko pasirinkti“, – sako virtuvės šefė.
Lygia greta su patiekalais keičiasi ir gėrimų meniu. „Two Senses“ didžiuojasi subalansuota vyno korta, kitų gėrimų meniu, o darbuotojai čia visada patars, kaip išsirinkti tai, kas derėtų prie konkretaus patiekalo ir atitiktų svečio simpatijas. Nelieka nuskriausti ir tie, kurių pasirinkimas – ne vynas, o kiti gėrimai: vieniems tai – kokteilis, kitiems – stiprusis gėrimas, o gal kai kas visai be alkoholio.
Virtuvės šefė R. Tamašauskienė akcentuoja, jog puikiai parinktas gėrimas padeda dar labiau išryškinti jos su komanda paruoštų patiekalų skonines savybes. „Juk ir ingredientai lėkštėje yra ne šiaip sau – jų reikia ragauti kartu, o ne kiekvieno atskirai. Jei prie patiekalo puikiai priderinamas vynas, bendras įspūdis šokteli į dar aukštesnį lygį“, – pastebi virtuvės meistrė.
Po atnaujinimo viena patalpa tapo visiškai privati, joje ypatingas dėmesys skiriamas vynui.
Įdomu, jog kai svečiai skanauja, tarkim, vasaros sezono patiekalų, virtuvės šefės R. Tamašauskienės kūrybinės mintys jau nubėgusios toli į ateitį. Kelis mėnesius po trupinį – prisiminimą, idėją, įspūdį – ji dėlioja būsimo sezono patiekalų potėpius, o tada ateina laikas bandyti, ragauti, kurti estetinį vaizdą lėkštėje… „Galvojant apie rudenį mano mintys sukasi apie rūkytus burokėlius su rozmarinų aliejumi… Gal kai ką nusižiūrėsiu ir iš giminės susibūrimų, aplankiusių prisiminimų. Taip, mažais žingsneliais, ir vyksta kūryba virtuvėje“, – atskleidžia virtuvės meistrė.
Sezoniškumas, lokalumas, tvarumas – šie principai itin svarbūs kuriant naują meniu / Giedrės Rozmanaitės nuotr.
Ir Kauno, ir modernaus pasaulio ambasadoriai
Kalbant apie „Two Senses“ restoraną piršte peršasi žodis „misija“. Jis skambus ir įpareigojantis, tačiau būtent taip į savo darbą žvelgia komanda. O toji misija – suderinti labai skirtingus dalykus, tačiau taip, kad jie suskambėtų darniai, neužgožtų vienas kito. Štai, svečias iš užsienio čia gali rasti tarptautinio viešbučio tinklo kokybės standartus, tarp jų ir pažįstamų patiekalų, o jei tik ryšis atradimams, nuotykiams, jis bus pakviestas susipažinti su lietuviškais ingredientais – gal kastiniu, voveraitėmis, rūkytų upėtakių sriuba, o gal gabalėliu minėtojo „Napoleono“. Dar daugiau– čia jis turės galimybę susipažinti ir su miestu, nes restoranas „Two Senses“ su pasididžiavimu save įvardija Kauno ambasadoriumi. Neatsitiktinai net darbuotojų apranga papuošta miesto simboliais, bare galima užsisakyti kokteilį „Kaunastic“, o personalas patars, ką įdomaus aplankyti ar pamatyti.
„Two Senses“ jaučimas stiprus ryšys su Kaunu, ne veltui ir ant sienų atsiranda miesto nuotraukų.
Viešbutyje dažnai apsigyvena lietuvių, atvykusių iš kitų miestų, restoraną lanko patys kauniečiai, tad „Two Senses“ meniu jie ras kai ką atpažįstamo, tačiau patiekiamo nauju, moderniu formatu, o tai juk irgi galimybė nustebti, patirti kai ką naujo. Pagaliau, vien apsilankymas viešbučio restorane jau tampa savita patirtimi: čia daug dinamikos, skirtingų svečių, klegančių daugiakalbiu choru, – nuo verslininkų, sportininkų, turistų iš artimesnių artolimesnių šalių iki žinomos grupės muzikantų. „Kauniečiams mes sakome: ateikite pas mus ir prisilieskite prie Skandinavijos, tačiau raskite čia ir pažįstamų dalykų, tik patiektų naujai, moderniai. Pasikvieskite čia draugų, pažįstamų – pusryčių, vakarienės, degustuoti vyno, pažiūrėti krepšinio. O gal nutarsite prie baro išgerti gerą kokteilį ar pavaišinti bičiulį iš kito miesto mūsų sukurtu „Kaunastic“, – kviečia viešbučio „Radisson“ vadovė J. Rudienė.
Daugiau informacijos – www.twosenses.lt.
©Žurnalas „Geras Skonis“