Istorijos puslapiuose Vasko da Gamos vardas išlieka kaip tyrinėjimų ir atradimų simbolis. Šis portugalas įveikė jūras ieškodamas legendomis apipintų prieskonių salų. Šiandien panašių kelionių dvasia atgyja Kaune, kur kavos, arbatos ir kitų gurmaniškų produktų parduotuvė „The Mood“ atveria duris į autentiškų, atsakingai užaugintų prieskonių pasaulį.

„The Mood“ misija – atkurti kasdien naudojamų prieskonių reputaciją. Mūsų įsipareigojimas – aukščiausios kokybės produktai. Kiekvienas iš jų yra ne tik prekė, bet ir istorija apie tradicijas, pagarbą gamtai ir atsidavusio žmogaus darbą.

Pabrėžiame, kad kasdienėje mityboje prieskoniai nemažiau svarbūs nei kiti maisto produktai. „The Mood“ įkūrėjo Tado Barausko žodžiais, „reikia iš naujo atrasti aukščiausios rūšies prieskonius, kurie gali paskaninti mūsų maistą ir gyvenimą. Tačiau ne viskas taip paprasta. Pipirus auginančios šalys susiduria su užterštumo ir pesticidų naudojimo problema. Visi turėtų suprastų krizės mastą ir liautis pirkti lauktuvėms pipirus iš nepatikrintų pardavėjų. Viskas, kas yra mūsų asortimente, užauginta švariose augavietėse, nuskinta bei atvežta išlaikant natūralumą bei saugumą. Patys vykstame pas ūkininkus, tikriname ir įsitikiname savo akimis“.

Pipirų degustacija vertinga tiek namų, tiek restorano virtuvės šefui

Pipirų degustacijos „The Mood“ parduotuvėje tapo unikalia galimybe pažinti šį nepelnytai pamirštą prieskonių pasaulį.

„Labai didelė dalis mūsų nežino apie pipirų lobynus. Daugelis nustemba, kai atvykę pas mus susiduria su plačia jų įvairove bei žinių gausa. Pipirų degustacijos iš pradžių pradėtos kaip „Master Class“ sesijos restoranų šefams, bet greitai tapo mėgstamos ir tarp mūsų parduotuvės lankytojų.

Viskas, kas yra mūsų asortimente, užauginta švariose augavietėse, nuskinta bei atvežta išlaikant natūralumą bei saugumą“, – pasakoja „The Mood“ įkūrėjas Tadas Barauskas

Jų metu padedama orientuotis kokybiniuose labirintuose, supažindinama su botaninėmis pipirų įdomybėmis, stebinančiais skoniais ir aromatais. Tai visiškai nauja patirtis, laužanti įsišaknijusius stereotipus, be to, puiki proga suburti draugų ar šeimos ratą, pavyzdžiui, gimtadienio proga, ši patirtis tinka ir įmonių kolektyvų renginiams“, – pasakoja „The Mood“ pipirų edukatorė Auksė Lapinskaitė.

Tado Barausko teigimu, pagal tai, kokią misiją atlieka, savo darbą galėtų pavadinti pipirų someljė. Panašiai kaip vyno someljė, taip ir pipirų someljė, padeda atskleisti kiekvieno pipiro unikalumą, kurį lemia augimo, skynimo ir apdirbimo sąlygos. Tai rodo „The Mood“ siekį ne tik parduoti produktą, bet ir pasidalinti jo spalvinga istorija, panaudojimo galimybėmis bei kultūra.

Aukščiausios klasės prieskoniai yra patys geriausi elementai kūrybinei drobei – mūsų kasdien ruošiamam maistui. Jie – gaminamo maisto siela, suteikianti gyvybingą skonių charakterį

Restoranų požiūris keičiasi: sėkmę ir kūrybą lemia ne kiekybė, o kokybė

Svarbų vaidmenį „The Mood“ veikloje užima bendradarbiavimas su restoranais, jų šefais ir įvairiais maisto beigėrimų gamintojais. Tai nėra vien aukštos vertės produktų tiekimas, tai – dalijimasis žiniomis, šefų paskatinimas eksperimentuoti ir taip kelti patiekalų lygį.

„Supratau, kad jokiame save gerbiančiame restorane prieskonių kokybė neturi būti išimtis, tad „Amandus“ restoranas norėjo atrasti pačius geriausius. Būtent „TheMood“ galėjo tai pasiūlyti ir užtikrinti reguliarų tiekimą, kas mūsų veiklai itin svarbu. Mes prieskonių naudojame apie 250–300 rūšių, be kurių aukščiausio lygio kūryba neįmanoma. Tai – mažiausiai investicijų reikalaujantis būdas pakelti kasdien gaminamų patiekalų lygį, ko mes ir siekiame. „The Mood“ prisideda prie geresnių ir originalesnių produktų atsiradimo Lietuvoje“, – teigia virtuvės šefas, restorano „Amandus“ savininkas Deivydas Praspaliauskas.

„The Mood“ galima atrasti itin plačią, apie 300 prieskonių ir 60 pipirų rūšių, selekciją. Taigi kiekvienas restoranas gali atsirinkti unikalų šių pagardų asortimentą, geriausiai atspindintį jo patiekalų braižą.

Pipirų ūkiuose žmonės dirba itin sunkiai ir yra verti didžiausios pagarbos. Kai savomis akimis pamatai kiek įdedama pastangų to niekada nepamiršti, tai įtraukia ir niekada nebepaleidžia

„Prieskoniai mano gyvenime nebuvo kažkokia neįžengiama žemė. Jų naudojau daug ir seniai. Pipirai ir druska man buvo tik silpnųjų ir nekūrybingųjų reikalai. Juos dažniausiai siųsdavausi arba veždavausi iš viso pasaulio, tačiau po pandemijos visi mano klodai išseko. Pradėjau nuosekliai domėtis, kas užtikrintų gerų prieskonių tiekimą ir mano kūriniams padėtų suteikti dar daugiau sluoksnių. Taip atradau „The Mood“. Įvairius prieskonius naudojame restorano virtuvėje ir bare, vis ieškome keistų ir gomurį žadinančių derinių. „The Mood“ leido išmokti, kaip suderinti aštresnius pipirus su tais, kurie šaldo ir nutvilko liežuvį, – tokia sinergija atveria neįtikėtinas smegenų ir skonio receptorių apgaudinėjimo plotmes. Nebuvau per gyvenimą susidūrusi su tokia kokybe ir intensyvumu, pakylėjančiu kūrybą, kas labai ryškiai atsispindi mano 43 restorano meniu“, – pasakoja restorano „ToLi nuo klasikos“ įkūrėja ir šefė Lina Žilevičė.

Anot A. Lapinskaitės, neturėtumėme nuvertinti kasdien naudojamų prieskonių vertės ir svarbaus vaidmens, bet dažnu atveju tam trūksta žinių. Tiek pipirų degustacijose, tiek restoranams skirtose „Master Class“ sesijose paliečiama daug temų – nuo pipirų bendrąja prasme iki jų biologinės įvairovės, derinimo su maistu, skonių ir aromatų subtilybių bei pritaikomumo. Tai daugeliui tampa tikru atradimu.

„The Mood“ galima atrasti itin plačią, apie 300 prieskonių ir 60 pipirų rūšių, selekciją. Taigi kiekvienas restoranas gali atsirinkti unikalų šių pagardų asortimentą, geriausiai atspindintį jo patiekalų braižą.

„The Mood“ pipirų „Master Class“ – viena iš įdomiausių patirčių per visą „Acalos“ istoriją. Su komanda jautėmės lyg vaikai saldainių parduotuvėje, pilnoje neregėtos įvairovės. Degustuojant skirtingus pipirus atsivėrė galimybės kurti dar išraiškingesnius skonius. Pipirų kompleksiškumas, šviežumas, natūralumas ir kokybė mums yra esminė šerdis gaminant gėrimus. „Master Class“ buvo puiki galimybė išplėsti žinias“, – sako „Acalos“ bendraįkūrėjas ir vykdomasis direktorius Martynas Žemavičius.

T. Barauskas pastebi, jog Lietuvoje kūrybiški virtuvių profesionalai ir kiti skonių kūrėjai dažnai lieka suvaržyti, nes jiems paliekama mažai erdvės renkantis puikios sudėties produktus, taip pat ir prieskonius. Dažnas jų nustemba, kokį platų asortimentą už labai konkurencingą kainą turi „The Mood“. Visgi, verslų savininkai linkę taupyti tam, kam nederėtų. Anot jo, geresnė kokybė visada atsipirks, tai yra pagarba klientui ir tiesioginė koreliacija su staliukų užimtumu. „The Mood“ įkūrėjas teigia, jog visas kolektyvas negaili nei jėgų, nei žinių lydėdamas restoranų komandas bei kiekvieną klientą jų gastronominėje kelionėje.

Vertybės lėkštėje

Kitą kartą laikydami rankoje pipirų pakuotę paklauskite savęs, ką ji slepia. Ar tikrai pažįstame šį kasdienį ingredientą? Nauja pažintis, kuriai ryšitės, gali mesti iššūkį nusistovėjusiam supratimui, gali būti kupina intrigos ir netikėtumo. Geriausias būdas suprasti tai, ką siūlo „TheMood“, – pačiam patirti.

Nepamirškime, jog aukščiausios klasės prieskoniai yra patys geriausi elementai kūrybinei drobei – mūsų kasdien ruošiamam maistui. Ar jis skirtas šeimos stalui, ar pritraukti svečių dėmesį restorane, tai nėra svarbu. Kuriamą gastronominę patirtį sudaro daugybė vertybių, paremtų atsakingu saugių prieskonių pasirinkimu, pagarba žmogui bei gamtai. Prieskoniai – gaminamo maisto siela, suteikianti gyvybingą skonių charakterį. Puoselėkime ją.

*Daugiau informacijos – www.themood.lt.