Gamintojas „Chef&Sommelier“, kolekcija „Beer Premium“ Atstovai Lietuvoje indų salonai „Žana“

Sparčiai vystantis išmaniosioms technologijoms, atsiveriant galimybėms keliauti į tolimiausius kraštus, atrodo, kad net egzotiškiausia patirtis ranka pasiekiama. Pasauliui globalėjant, restoranų ir barų klientų poreikiai, reikalavimai ir lūkesčiai auga kaip ant mielių. Tuo tarpu verslininkai priversti ieškoti ne tik geriausių skonių, bet ir to, kas jų restoraną paverstų patraukliu instagramo auditorijai.

Jau 30-ą kartą vykusioje tarptautinėje „Ambiente 2020“ parodoje pristatytos šių metų barų ir restoranų naujienos. Apie demografijos ir technologinių pokyčių paveiktą maitinimo įstaigų verslą ir karščiausias tendencijas kalbamės su vienos didžiausių indų ir virtuvės reikmenų importuotojos Lietuvoje UA B „Arkietė“ komercijos direktore Vilte Kačerauskaite.

„Gyvename itin sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, todėl privalome nuolat tobulėti, sekti naujausias serviravimo madas, gilintis į mūsų klientų poreikius. Kasmet dalyvaudami didžiausiose pasaulio parodose, lankydamiesi užsienio šalių maitinimo įstaigose bei viešbučiuose pasisemiame idėjų ir atsirenkame naujausias tendencijas atitinkančias kolekcijas. Taip pat nuolatos ieškome naujų tiekėjų.

Grįžę iš parodų visada suburiame kolektyvą, supažindiname vadybininkus bei konsultantus su karščiausiomis naujovėmis ir perduodame visą parodose sukauptą patirtį. Todėl pas mus užsukę klientai visuomet gauna naudingų patarimų. Personalas padeda klientams ne tik išsirinkti indus ar juos priderinti prie interjero, bet ir, prireikus, rasti jų poreikius atitinkančius sprendimus: užsako prekes iš katalogų, uždeda pageidaujamą logotipą ar pataria, kaip sukurti unikalų dizainą“, – sako V. Kačerauskaitė.

RESTORANŲ TENDENCIJOS

Laisvė valgyti, kur nori. Vadinamoji milenialsų karta (gimę 1982–2002 m.) – žmonės, kurie dažnai net valgydami nepadeda mobiliojo telefono į šalį, labiau už viską vertina laisvę savarankiškai planuoti savo laiką. Kadangi dažnas yra laisvai samdomas darbuotojas, laisvalaikis neretai persipina su darbais.

Tai karta, dėl kurios maisto pristatymo paslaugos populiarumas it raketa šovė į viršų. Pamatę augantį poreikį, viešojo maitinimo įstaigų vadovai masiškai ėmė siūlyti išsinešimo ar pristatymo į namus paslaugą. Tiesa, kartu su tuo iškilo kita – vienkartinių indų ir neperdirbamo plastiko problema.

Kartu su šiuo iššūkiu augantis „zero waste“, arba „gyvenimo be atliekų“, judėjimas verslininkus paskatino ieškoti sprendimo, todėl vis dažniau atsisakoma iš putplasčio pagamintų vienkartinių dėžučių ir klientams pateikiama alternatyvi suyranti ir perdirbama tara.

Pagal Europos Sąjungos (ES) direktyvą jau kitais metais bus visiškai atsisakyta ir vienkartinio plastiko. Restoranų savininkai jau dabar ieško išsineštinio maisto pakuočių, plastikinių šiaudelių ir vienkartinių indų alternatyvų.

Kuo keisti plastiką? O plastiko alternatyvų yra daug: iš medžio, ekologiško plastiko, cukranendrių, nukritusių palmių lapų pagaminti vienkartiniai indai, įrankiai. Plastikinių šiaudelių pakaitalų taip pat gausėja sulig kiekviena diena: popieriniai, bioplastiko, nendrių, elegantiški stikliniai ar nerūdijančiojo plieno. Barų savininkai pastebi, kad klientai vis dažniau atsineša savo metalinius šiaudelius.

Augant „zero waste“ judėjimo populiarumui, vis didesnis dėmesys skiriamas indams. Pavyzdžiui, Stambule (Turkija) įsikūrusios bendrovės „Bonna Premium Porcelain“ ir dar 1910 m. Vokietijoje atidarytos įmonės „Seltmann Weiden“ porcelianas gaminamas iš natūralių medžiagų, tokių kaip kaolinas, kvarcas, lauko špatas.

Gaminiai kaitinami itin aukštoje temperatūroje (iki 1 450 laipsnių), todėl susidaręs glazūros sluoksnis tampa atsparus raižymui. „Bonna Premium Porcelain“ savo gaminių krašteliams suteikia specialią formą ir naudoja technologijas, padarančias juos atsparius trupėjimui. Todėl gaminių krašteliams gamintojai suteikia viso gyvenimo garantiją.

Minimalizmas ir natūralumas šiuo metu vyrauja kone visur: nuo architektūros iki stalo serviravimo ir dizaino elementų. Restoranai renkasi monochrominių, prigesintų, žemės spalvų indus, o stalą dekoruoja akmens, medžio, metalo detalėmis. Natūralios medžiagos ir spalvos suteikia švarumo, šiuolaikiškumo ir rafinuotumo įspūdį.

Kuriama emocija. Paradoksalu, kad, spartėjant gyvenimo tempui, socialiniai tinklai ir poreikis dalytis kasdienybės akimirkomis užima vis didesnę laiko dalį. Ši tendencija – dar vienas galvosūkis restoranų vadovams. Patiekalo skonio klientas savo instagramo paskyroje neparodys, todėl vis didesnis dėmesys skiriamas stalo serviruotei, indų formoms, spalvoms, dizaino elementams.

Svečiams prie konkretaus patiekalo siūloma įvairių priedų, apie užsisakytą valgį pasakoja pats virtuvės šefas, o ryškesnių spalvų vakarienei kartais suteikia ir puošybos elementai, tarkim, valgomosios gėlės. Restoranų vadovai stengiasi, kad vakarienė virstų patirtimi, kuria norisi dalytis.

Būtent dėl milžiniškos socialiniai tinklų įtakos kuriant restorano interjerą dėmesys kreipiamas ne tik į vietos jaukumą, bet ir fotogeniškumą. Juk tai, kad klientas patiekalo, stalo serviruotės ar restorano interjero nuotrauka dalijasi socialiniuose tinkluose, svarbu ne tik jam pačiam, bet ir verslininkui. Kartais viena nuotrauka ir komplimentas socialiniuose tinkluose gali į restoraną pritraukti šimtus, o gal net tūkstančius kliento sekėjų.

Ieškoma įdomių sprendimų. Maistas patiekiamas nestandartinių formų induose. Atsibodusias apvalias lėkštes keičia originalios. Dauguma gamintojų siūlo rinktis skandinaviško stiliaus lėkštes su užriestais ir vos pakeltais krašteliais. Rinką po truputį palieka indai plačiais, bet nefunkcionaliais kraštais.

Pernai buvusios populiarios ryškios spalvos dabar prigesinamos, vyrauja pasteliniai, natūralūs, žemės tonai, spalva dengiama netolygiai, indai taškuojami. Išlieka populiarūs Maroko raštai, tačiau ir jie prigesinti.

Čekų porceliano gamintojas „G. Benedikt“ pristatė patobulintą indų seriją „Granit“. Iš natūralių medžiagų pagaminti indai atrodo lyg būtų iš granito. Jie gali būti šiurkštūs, glazūruoti ar vidutinio šiurkštumo. Pilkų atspalvių gama papildyta žalia bei terakotos spalvomis.

BARO TENDENCIJOS

Kokteiliai. Klientams pereinant prie sveikesnio gyvenimo būdo ir ieškant kokteilių su natūraliais ingredientais, miksologai stengiasi mėgstamus produktus įtraukti į gėrimą su kombučia (kombucha), žolelių arbata ar toniku. Rūgštus, gazuotas fermentuotas gėrimas kombučia ne tik naudingas sveikatai, bet ir puikus kokteilių pagrindas.

Nealkoholinis distiliuotas, į džiną panašus gėrimas „Seedlip“ barmenams suteikė galimybę gaminti skanius, aukštos kokybės kokteilius be alkoholio. Todėl nealkoholiniai kokteiliai „Mocktails“ tapo beprotiškai populiarūs, o alkoholio nevartojantys žmonės gali baro aplinkoje džiaugtis ne tik draugų kompanija, bet ir kruopščiai paruoštu gėrimu.

Praėjusių metų vasarą išpopuliarėjęs „Hard Seltzers“ neužleidžia lyderio pozicijų. Gėrimo, kurį sudaro mineralinis vanduo, alkoholis ir sirupas, pakilimą lėmė keli veiksniai: silpna alkoholio koncentracija ir nedidelis kalorijų kiekis.

Grynieji gėrimai. Populiarėjant mažosioms distilerijoms ir vartotojams atrandant įdomesnius stipriųjų gėrimų skonius, prancūzų gamintojas „Chef & Sommelier“ ėmė gaminti specialias skirtingų formų taureles, pritaikytas ypatingoms stipriųjų gėrimų, kaip antai konjako, grapos, chereso, skonio savybėms.

Kraftinis alus jau kelerius metus – tarp populiariausiųjų, o šiemet į viršūnę kyla ir statinėse brandintas alus. Tačiau šiam alui įprasti bokalai netinka. Norint mėgautis išskirtine alaus spalva ir skoniu, „Chef & Sommelier“ sukūrė taurių seriją „Beer Premium“. Penkios, būtent šių rūšių alui sukurtos taurės padės atskleisti visus aromatus ir poskonius.

***

Išskirtinių, naujausias tendencijas atspindinčius restoranų bei barų reikmenų rasite UAB „Arkietė“ priklausančiuose indų salonuose „Žana“.

Daugiau informacijos www.zana.lt.

©Žurnalas „Geras Skonis“