XIV-osios Gastronomijos savaitės žvaigždės nugalėtoju ir žvaigždės savininku antrus metus iš eilės tapo restoranas „Taste Boutique“ / nuotr. Darius Gumbrevičius
Praėjusio sekmadienio naktį sustabdytas visoje Lietuvoje vykusios XIV-osios Gastronomijos savaitės žvaigždės rinkimų balsavimas – jo nugalėtoju ir žvaigždės savininku antrus metus iš eilės tapo restoranas „Taste Boutique“. Aukščiausios kokybės tartarus ir kepsnius savo svečiams siūlantis restoranas sulaukė net 15 proc. visų balsavusių teigiamo įvertinimo. Itin gerai festivalio lankytojų įvertinti ir pačioje Vilniaus senamiesčio širdyje įsikūręs belgų–prancūzų virtuvės restoranas „Puaro“ bei modernią pasaulietišką virtuvę atstovaujantis „Flow“, esantis Plungėje. Šie restoranai pasidalino II-ąją ir III-ąją vietas Gastronomijos žvaigždės rinkimuose.
Gastronomijos savaitės metu – lankytojų antplūdis
„Kasmet labai laukiame Gastronomijos festivalio, kuris žymiai pakoreguoja mūsų darbo grafiką: kaip ir praėjusiais metais, šiemet festivalio metu dirbome nuo pirmadienio iki sekmadienio, nors įprastai mūsų restoranas dirba tik keturias dienas per savaitę. Svečių srauto padidėjimas tikrai jautėsi – net ir padidinus darbo dienų skaičių turėjome vietų ne visiems, norintiems pas mus apsilankyti festivalio metu. Su komanda vakarui ruošdavomės nuo ankstaus ryto, dirbome pilnu tempu, – pasakoja restorano šefas Ugnius Valavičius. Pasak jo, tartarai šiuo metu yra tikrai populiarėjantis patiekalas Lietuvoje, o „Taste Boutique“ juos patiekia išskirtinai – galima sakyti ne kaip užkandį, o kaip atskirą patiekalą su įvairiais padažais, netikėtu garnyru.
Gastronomijos savaitės žvaigždė, Ugniaus Valavičiaus ir drauge dirbančios šefės Ramunės Kacevičienės teigimu, įprasmina pastangas: „Pastaroji savaitė tikrai džiugino. Iš svečių gavome daug puikių atsiliepimų, kuriuos jie įprasmino savo balsais. Didžiuojamės, jog turime savo lankytojų ratą, kurie drąsiai mus rekomenduoja savo draugams, sugrįžta ne vieną kartą. Jų dėka galime sulaukti štai tokių apdovanojimų. Į savo darbą žiūrime atsakingai ir visuomet deriname preciziškumą bei kokybę“, – savo požiūriu dalinasi Ugnius Valavičius.
Pritrūkus vietų, restoranams teko imtis kūrybiškų sprendimų
„Tradicija tapęs Gastronomijos festivalis kasmet auga ir tai rodo tiek didėjantis dalyvių-restoranų, tiek ir už Gastronomijos žvaigždę balsuojančių lankytojų skaičius. Šiemet dalis restoranų susidūrė su iššūkiu, kai pritrūko vietų visiems norintiems apsilankyti. Džiaugiamės, jog į jį dalyviai pažiūrėjo kūrybiškai ir visomis išgalėmis stengėsi priimti kuo daugiau svečių“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos direktorė Eglė Ližaitytė. Pasak jos, svečių balsai ir dalyvių rezultatai patvirtina, jog Gastronomijos savaitės festivalis tapo puikia priemone restoranams pranešti apie save platesnei auditorijai ir pritraukti daugiau lankytojų.
Beveik 12 proc. svečių balsų surinko II-ąją vietą Gastronomijos savaitės žvaigždės rinkimuose pelnęs restoranas „Puaro“. Restorano šefas Gediminas Merkys savo svečiams siūlė belgų–prancūzų ir lietuvių virtuvės patiekalų bei ingredientų derinius. III-ioji vieta ir 11 proc. visų Gastronomijos savaitės svečių balsų atiteko Plungėje įsikūrusiam restoranui „Flow“. Festivalio metu netradicines M. Oginskio rūmų virtuvės patiekalų variacijas su sezoninėmis Žemaitijos ūkių gėrybėmis gamino restorano virtuvės šefas Lukas Gaudutis.
Gastronomijos savaitėje dalyvavo rekordinis restoranų skaičius
Iš viso lapkričio 4-10 d. vykusioje Gastronomijos savaitėje dalyvavo net 75 restoranai visoje Lietuvoje – tai rekordinis dalyvių skaičius per visą Gastronomijos savaitės istoriją. Siekdamos stiprinti gastronominę kultūrą šalyje, padėti restoranams rasti ir plėsti lankytojų ratą, pristatyti virtuvės šefų meistrystę bei supažindinti svečius su skirtingomis virtuvėmis, Gastronomijos savaitę organizuoja Lietuvos vyriausiųjų virėjų ir konditerių bei Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos.
Gastronomijos kultūros puoselėjimą palaiko šių metų festivalio rėmėjai Ilzenbergo Dvaras, vyno stiliaus putojančios arbatos prekės ženklas „Acala“ bei QR kodų technologija pagrįstų produktų aptarnavimo verslui kūrėjai „Greet“. Savaitės partneriai – žurnalas „Geras skonis“, portalas „Skonis.lt“, naujienų portalas „Lrytas.lt“, laisvalaikio ir kultūros naujienų portalas „We love Lithuania“, Vilniaus miesto savivaldybė, nacionalinė turizmo agentūra „Keliauk Lietuvoje“.