Svetingumo sektorius jau seniai nebėra vien tik gražus interjeras ir gardus maistas – čia ypatingą vietą užima dėmesys klientams, malonus aptarnavimas ir gerosios patirties kūrimas. Pasak HORECA ekspertų, norint sėkmingai vystyti veiklą šioje srityje būtina auginti ne tik darbuotojų kiekį, bet ir jų kompetencijas.

Dėmesys – aptarnaujančiam personalui

Itin dinamišku laikomas svetingumo sektorius nuolat auga – šiuo metu Lietuvoje apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų srityje dirba apie 43 tūkst. darbuotojų, šiltuoju metų laiku jų skaičius pasiekia ir 46 tūkstančius.

„Kasmet prie HORECA veiklos prisijungia ne tiek daug jaunų, mokslus baigusių ar dar studijuojančių, bet ir veiklos kryptį keičiančių žmonių. Darbuotojų rotacija svetingumo sektoriuje išties labai didelė, kasdien restoranams, kavinėms ir viešbučiams tenka išmokti su įmonės kultūra supažindinti daugybę naujokų“,– komentuoja „PROMO Cash&Carry“ gėrimų prekių ženklų ambasadorius Edvinas Sinkevičius.

Pasak jo, personalo plėtra yra tiek iššūkis, tiek galimybė auginti komandą bei jos kompetencijas.

„Dirbantiems svetingumo sektoriuje nepakanka maloniai pasisveikinti ar visą laiką šypsotis, reikia kur kas daugiau – suprasti kliento poreikius, pasiūlyti labiausiai jam tinkamą variantą, greitai spręsti kylančias konfliktines situacijas. Beje, kliento aptarnavimas – tai ne tik priimti užsakymą ar atnešti maisto – būtina pastebėti ir aplinkos švarą, eliminuoti rizikas ir panašiai“,– vardina E. Sinkevičius.

Pašnekovui pritaria ir viešbučio „National Hotel“ Klaipėdoje direktorė Karolina Petkevičė – aptarnaujantis personalas yra viena svarbiausių grandžių, kuriant įsimintiną patirtį klientui.

„Būtent personalas padeda sukurti svečio lojalumą ir geriausią įmanomą rekomendacijų sklaidą – iš lūpų į lūpas. Taigi viena didesnių restoranų vadovų klaidų yra nematyti savo įstaigos kaip patirčių visumos. Būtina pereiti visą kliento kelionę nuo pirmojo kontakto internete telefonu, jo pasitikimo iki atsisveikinimo. Vos vienas nevykęs momentas bet kuriuo etapu, pavyzdžiui, trūksta švaros sanitariniame mazge ar užtrunkama atnešti sąskaitą, ir nuostabi iki tol turėta patirtis gali būti nubraukta“, – sako ji.

Tradicinės priemonės nebeveikia

Vis dėlto, aptarnaujančiojo personalo mokymas nėra paprasta užduotis. E. Sinkevičiaus teigimu, vis dažniau iš HORECA verslo atstovų tenka išgirsti, kad jaunus darbuotojus sunku motyvuoti, o įprasti sprendimai nebeduoda norimo efekto.

„Tradiciniai mokymai HORECA darbuotojams tampa vis mažiau veiksmingi, tenka ieškoti naujų būdų, kaip motyvuoti bei paskatinti jaunus žmones tobulėti, kad kartu kiltų ir klientų aptarnavimo kokybė, pasitenkinimas darbu. Tam būtina pasitelkti inovatyvius ir įtraukiančius sprendimus – pavyzdžiui, edukacinius renginius, kurių metu HORECA darbuotojai supažindinami ne tik su šio sektoriaus ir garsiausių prekių ženklų naujienomis, bet ir kaip pasitelkiant šias žinias sukurti geresnę patirtį klientams“, – sako E. Sinkevičius.

Baltijos šalių didmeninės prekybos tinklas „PROMO Cash&Carry“ ir HORECA sektorių aptarnaujanti „PROMO Food Service“ pristato mokymų ciklą „Futureserver Hub“, kurio metu organizuojama 16 edukacinių renginių HORECA sektoriaus darbuotojams didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

„Norime įnešti naujų vėjų į HORECA mokymų sritį ir klientų aptarnavimo specialistams pateikti aktualiausias temas taip, kad šie pamatytų daugiau galimybių svetingumo industrijoje, jaustųsi labiau užtikrinti savimi ir savo siūlomomis paslaugomis bei produktais“, – pabrėžia E. Sinkevičius.

Išskirtinių mokymų ciklas

„Futureserve Hub“ iniciatyva subūrė gausų HORECA ekspertų būrį – jie pasidalins gerąja patirtimi. Vadovams skirtuose mokymuose apie aptarnavimo kokybę ir subtilybes pasakos viešbučio „National Hotel“ direktorė Karolina Petkevičė, taip pat savo žiniomis pasidalins ir šampano degustaciją su „Riedel“ taurėmis surengs „Curly Bubbles“ įkūrėjas Linas Kuklierius.

Svetingumo industrijos profesionalė Neringa Morkūnaitė ves mokymus apie kūrybišką požiūrį dirbant barų ir restoranų industrijoje, taip pat pasidalins patarimais, kaip paskatinti kūrybiškumą kuriant kokteilius ir netradicinius meniu kartu su Mathieu Teisseire sirupais. Baro „Briusly No Walls“ vadovas Julius Šlepikas papasakos apie neatrastas galimybes barų ir restoranų sektoriuje, o Akvilė Bieliauskaitė, naujo restorano Vilniuje „HeJi“ baro vadovo asistentė, atskleis, kaip šioje srityje sėkmingai realizuoti savo potencialą. Mokymų dalyviai taip pat turės progą sužinoti, kaip į kokteilių meniu įtraukti nealkoholinius stipriuosius gėrimus – nealkoholinį džiną Whitley Neill ir nealkoholinį romą Dead Man‘s Fingers.

Pasak mokymus vadovams vesiančios K. Petkevičės, „Futureserve Hub“ yra nuostabi iniciatyva, kviečiant susitikti profesionaliai pasikalbėti ir pasisemti įkvėpimo.

„Mano susitikimo su svetingumo verslų vadovais metu turbūt mažiausiai norėsis mokyti. Kur kas didesnis tikslas – sujungti turimas žinias į visumą, pasidalinti gerąja patirtimi ir įduoti renginio dalyviams įrankių, kurie padėtų į tobulą aptarnavimą pažiūrėti kiek kitu kampu. Kalbėsime, kaip atrodo svečio patirties kelias, kaip mokyti Z kartą ir kaip nepamesti mokymų kelio kolektyvui keičiantis“, – vardina lektorė.

„Futureserve Hub“ edukaciniai renginiai vyks nuo kovo 27 d. iki birželio. Renginių programa skelbiama www.epromo.lt.

Registracija į mokymus ir daugiau informacijos el.paštu edvinas.s@sanitex.eu.

*

KOKTEILIS „KIWI FIZZ“

REIKĖS:

40 ml „Whitley Neill“ aviečių skonio nealkoholinio džino,
30 ml „Mathieu Teisseire“ kivių tyrės,
15 ml „Mathieu Teisseire“ migdolų sirupo,
30 ml žaliųjų citrinų sulčių,
„Britvic“ gėrimo Ginger ale, pagal skonį.

PARUOŠIMAS:

Nealkoholinį džiną, kivių tyrę, sirupą ir sultis gerai išplakite ir perpilkite į ledo kubelių pripildytą taurę. Iki viršaus užpilkite putojančiu gėrimu Ginger ale. Kokteilį papuoškite mėtų šakele ir avietėmis.

KOKTEILIS „SUPER MANGO“

REIKĖS:

40 ml „Dead Man’s Fingers“ nealkoholinio romo Spiced,
20 ml „Mathieu Teisseire“ persikų sirupo,
20 ml „Mathieu Teisseire“ mangų tyrės,
30 ml žaliųjų citrinų sulčių,
„Britvic“ gėrimo Ginger ale, pagal skonį.

PARUOŠIMAS:

Nealkoholinį romą, mangų tyrę, sirupą ir sultis gerai išplakite ir perpilkite į ledo kubelių pripildytą taurę. Iki viršaus užpilkite putojančiu gėrimu Ginger ale. Kokteilį papuoškite mėtų šakele ir mangų griežinėliais.

KOKTEILIS „BERRY LEMONADE“

REIKĖS:

40 ml „Whitley Neill“ aviečių skonio nealkoholinio džino,
30 ml „Mathieu Teisseire“ gervuogių sirupo,
30 ml žaliųjų citrinų sulčių,
„Britvic“ gėrimo Ginger ale, pagal skonį.

PARUOŠIMAS:

Nealkoholinį džiną, sirupą ir sultis gerai išplakite ir perpilkite į ledo kubelių pripildytą taurę. Iki viršaus užpilkite putojančiu gėrimu Ginger ale. Kokteilį papuoškite gervuogėmis, avietėmis ir mėtų šakele.

Daugiau sirupų skonių rasite @promocashcarry fizinėse parduotuvėse bei internetu www.epromo.lt ir www.officeday.lt