„Dune“ indu kolekcijos krašteliai primena gėlių žiedlapius ar jūrų šukuciu kriaukles
Stilingi indai – reikšminga fine dining restoranų vizitinė kortelė, todėl jiems retai taikomos išimtys. Net iš pažiūros kukliai atrodanti balta lėkštė gali slėpti tai, ko nepastebi eilinis lankytojas, – žinomą prekės ženklą, su kuriuo dirba geriausi pasaulio dizaineriai, naudojamas pačias naujausias technologijas, kad kiekviena lėkštė ar dubenėlis ne tik atliktų savo pagrindinę funkciją – atskleisti patiekalą ir restorano kuriamą patirtį, bet ir būtų patvarūs bei ilgaamžiai. Apžvelkime, kas dabar madinga garsiausiuose pasaulio restoranuose ir kaip šios tendencijos pasiekia Lietuvą.
Kokios indų mados ant stalo?
Pasak prabangių restoranų, kavinių ir barų ekspertų, šiais laikais lėkštė nėra tiesiog lėkštė – norima, kad indai ant stalo turėtų savo istoriją, todėl siekiame žinoti, kaip ta lėkštė buvo sukurta, iš ko pagaminta, jog galėtume maloniai nustebinti savo svečius ir sukurti nepakartojamą patirtį.
Lietuvos HORECA‘os atstovams gerai pažįstamas Baltijos šalių didmeninės prekybos tinklas „PROMO Cash & Carry“ ir „PROMO Food Service“ yra puikus indų naujienų ir dizaino tendencijų šaltinis, nes atstovauja gerai visame pasaulyje žinomiems prekių ženklams, tokiems kaip „Rosenthal“, „Vista Alegre“, „Villeroy & Boch“, „Fine Dining & Living“, „Riedel“, „Stölzle“, „Mepra“ ir kitiems.
Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos „PROMO Cash & Casrry“ parduotuvėse įrengtuose indų skyriuose galima įsigyti įvairių indų: porcelianinių, aukštoje temperatūroje išdegto molio, įbrėžimams bei dūžiams atsparių, iš akmens masės. Taip pat čia rasite ir aukštos kokybės grūdinto stiklo gaminių bei krištolinių taurių.
„Šiuo metu aukščiausio lygio fine dining restoranai yra linkę rinktis labiau akį traukiančią stalo serviruotę – vintažas derinamas su nesenstančiais balto porceliano indais, savo vietą ant stalo randa ir rankų darbo, ryškių spalvų bei formų indai. Spalvingas porcelianas ir prabangūs metaliniai akcentai – laikui nepavaldžios dizaino tendencijos, o indų faktūroms ir ryškioms, akį traukiančioms išskirtinėms spalvoms skiriama vis daugiau dėmesio“, – sako „PROMO Cash & Carry“ parduotuves valdančios bendrovės „Sanitex“ produktų grupės vadovė Olivija Šakytė, dirbanti su maitinimo sektoriaus klientais.
Pasak jos, nors pastaruosius kelerius metus dominuoja švelnios pastelinės spalvos, naujausiose indų kolekcijose vyrauja juoda, mėlyna, pilka, į madą ateina žemės, smėlio spalvos ir natūralumas, o garsiausi prekių ženklai vis dažniau įkvėpimo semiasi iš gamtos motyvų.
Kolekciją „Perla“ šiemet papildžiusi „Perla Gold“ stulbina rafinuotais aukso atspalviais ir subtiliomis metalinėmis detalėmis
asaulinio lygio restoranuose pritaikomos dizaino tendencijos skinasi kelią ir Lietuvoje. Kaip pavyzdį O. Šakytė pateikia Belgijos indų lyderio „Fine Dining & Living“ naujausias indų kolekcijas.
Išskirtinis indų dizainas
Nors prekių ženklas „Fine Dining & Living“ pasirodė tik 2017 m., jis nėra rinkos naujokas – su šiuo vardu susijusi daugiau nei prieš 60 metų įkurta didmeninės prekybos įmonė „Aerts NV“, platinusi tokius Europoje gerai žinomus prekių ženklus, kaip „Salt & Pepper“ ir „Young“. Įmonei nusprendus pakeisti veiklos strategiją, gimė idėja sukurti šiuolaikiškus ir gerai apgalvotus indų bei namų prekių ženklus, kurie suderintų naujoves bei kūrybiškus sprendimus su patogumu vartotojui. Žinoma, nepamirštant taip visų norimo kainos ir kokybės santykio.
Šiandien „Fine Dining & Living“ yra skirtingus restoranų poreikius tenkinančių prekių ženklų produkcijos gamintoja. Tai ir aukščiausio lygio kūrybiškais sprendimais garsėjantis „Fine2Dine“, stilingas ir įkvepiantis „Salt & Pepper“ bei elegantišku dizainu ir taikomomis inovacijomis pasižymintis CHIC. Kiti puikiai žinomi vardai – aukšta kokybe pasižymintys porcelianiniai „BonBistro“ indai, iš akmens masės kuriami prekių ženklo ONA skandinaviško dizaino indai bei „Wood & Food“ šiltu dizainu išsiskiriantys medžio indai.
„Ne veltui naujausias kolekcijas renkasi tokie garsūs „Michelin“ žvaigždes turintys restoranai, kaip „Côte D’Azur“ Kanuose ir „The Jane“ Antverpene, taip pat „Frenchie Restaurant“ Paryžiuje. Atsižvelgdami į tai, aukščiausio lygio kolekcijų siūlome ir Lietuvos kavinių bei restoranų savininkams, kad šie žengtų koja kojon su pasaulio tendencijomis“, – sako „Sanitex“ atstovė.
Šiais metais „Fine Dining & Living“ pristatė marinistiniu Viduržemio jūros stiliumi dvelkiančias kolekcijas „Halo“ ir „Dune“, kurios patraukia akį išskirtiniu dizainu.
„Halo“ kolekcija iš pirmo žvilgsnio primena didingus vandenyno koralų rifus
„Halo“ kolekcija iš pirmo žvilgsnio primena didingus vandenyno koralų rifus – intensyvios šiltos, kriaukles primenančios spalvos ir iš lėkštės centro asimetriškais spinduliais sklindanti gili vandenyno mėlynumo reaktyvioji glazūra akimirksniu nukelia į pajūrį.
Sodrių smėlio spalvų „Dune“ indų kolekcijos krašteliai primena gėlių žiedlapius ar jūrų šukučių kriaukles, patys indai papuošti vandenyno mėlyna („Blue“) arba rausva („Pink“) reaktyviąja glazūra.
„Dune“ kolekcija
Dar viena įspūdinga gamtos įkvėpta kolekcija „Volta“ – šviesios spalvos indai, dubenėliai, puodeliai ir arbatinukai su reaktyvinės glazūros kuriamomis vibruojančios šiaurės pašvaistės spalvomis. Švelniai alyviniai, oranžiniai spalvų sūkuriai išties įspūdingi. Nors iš pirmo žvilgsnio stambaus tvirto porceliano indai atrodo masyviai, jie valgomojo stalui suteikia aksominio glotnumo ir prabangos.
„Iš naujienų restoranams siūlome ir to paties gamintojo kolekciją „Perla“ – laikui nepavaldaus dizaino ir itin tvirtus indus. Kolekciją „Perla“ šiemet papildžiusi „Perla Gold“ stulbina rafinuotais aukso atspalviais ir subtiliomis metalinėmis detalėmis. Abi šias kolekcijas galima derinti kartu – taip išryškinti kiekvieno patiekalo išvaizdą ir sukurti maksimaliai prabangią stalo serviruotę“, – pataria O. Šakytė.
Pasak jos, kolekcijos „Perla Gold“ indai ypatingi tuo, kad yra 5 kartus stipresni nei įprasto porceliano, o jų tarnavimo laikas ilgesnis nuo 3 iki 10 kartų. Tai užtikrinti padeda unikali „SiloxiHT“ technologija – porceliano struktūra papildoma magniu, dėl to indai tampa tvirtesni ir atsparesni. Be to, „SiloxiHT“ porceliano indai perpus plonesni ir lengvesni, o tai kolekcijai suteikia elegancijos.
„Volta“ – šviesios spalvos indai, dubenėliai, puodeliai ir arbatinukai su reaktyvinės glazūros kuriamomis vibruojančios šiaurės pašvaistės spalvomis
„Pastebime, kad mūsų klientai vis dažniau nori įdomesnių indų – išskirtinių formų ar tekstūrų. Nesibaiminama derinti skirtingų kolekcijų ir taip kurti ne tik unikalų dizainą, bet ir išskirtinę kliento patirtį. Savo ruožtu esame pasiruošę pasiūlyti itin platų žinomiausių prekių ženklų produkcijos pasirinkimą, tad mūsų parduotuvėse galima rasti indų kiekvieno skoniui – nuo klasikos iki moderniausių spalvų bei formų, įvairiausių kategorijų ir kainos lygių“, – pabrėžia O. Šakytė.
Svarbiausia – tinkamai pasirinkti
Nesikeičia viena – išskirtinio dizaino paieškos siekiant restorano ar kavinės tobulo įvaizdžio. O tą padaryti turint neribotas pasirinkimo galimybes nėra taip paprasta.
„Viskas prasideda nuo restorano stiliaus ir vizijos, todėl vienokių indų prireiks Viduržemio jūros ar skandinaviško stiliaus restoranui, visai kitokių – picerijai. Taigi dairantis naujų indų kolekcijų svarbu atsižvelgti į restorano, kavinės ar baro stilių“, – sako pašnekovė.
Pasak jos, vertinant indų grožį svarbu nepamiršti jų kokybės bei patvarumo, todėl renkantis indus turi dalyvauti ne tik dizaineris, bet ir virtuvės šefas, – būtent jis turi viziją, kaip patiekalas atrodys vienoje ar kitoje lėkštėje.
Kolekcija „Facet“ stulbina rafinuotu dizainu ir išryškina kiekvieno patiekalo išvaizdą – taip sukuriamas prabangus įvaizdis
„Geriausia rinktis jau žinomų prekių ženklų indus, kurie atliktų tiek estetinę, tiek praktinę funkciją. Gamintojai kuria naujas indų kolekcijas, ieško įvairiausių gamybos inovacijų, kad patenkintų įvairiausius restoranų, viešbučių ar kavinių poreikius. Pavyzdžiui, restoranams, aptarnaujantiems itin didelius kiekius klientų, kuriami itin patvarūs ir ilgaamžiai indai, kurių tam tikroms kolekcijoms gali būti taikoma 2–5 metų kraštelio garantija. Tokių indų galime pasiūlyti ir „PROMO Cash & Carry“, – pasakoja O. Šakytė.
Svarbu nepamiršti ir techninių detalių – indų dydžio ar svorio. Dėl šios priežasties rekomenduojama prieš renkantis indus pamatuoti restoranų stalus ir apskaičiuoti, kokio dydžio indai geriausiai derės, taip pat įvertinti, kiek lėkščių vienu metu neša padavėjai, – jiems aktualu, kad indai svertų kuo mažiau.
Geriausiai restorano ar kavinės poreikius atitinkančių indų galima įsigyti „PROMO Cash & Carry“ fizinėse parduotuvėse bei internetu. Išskirtinių kolekcijų, kurios nėra eksponuojamos parduotuvėse, galima užsakyti iš gamintojų katalogų.
*
„PROMO Cash & Carry“ parduotuvės, turinčios išskirtinių indų skyrius:
- Ukmergės g. 250, Vilnius,
- Savanorių pr. 404A, Raudondvario pl. 131, Kaunas,
- Palangos pl. 16 Sudmantų k., Klaipėda.
©Žurnalas „Geras Skonis“