Mūsų uostamiestis Klaipėda nuo seno išsiskyrė ypatinga aura, kraštovaizdžiu ir architektūra, visa tai neabejotinai nulėmė istorijos vingiai, geografinė padėtis, o jūros kvapas ir nenusakomas atostogų, to, rodos, kitokio oro, jausmas čia lydi nuolatos. Pastaraisiais metais Klaipėda plečiasi ir gražėja, ir šįkart dėmesį norime atkreipti į Danės upės pakrantę, kur Žvejų gatvėje vienas šalia kito lyg broliai dvyniai stūkso įspūdingi raudonų plytų pastatai – buvę grūdų sandėliai, kuriuose įsikūręs jaukus ir elegantiškas butiko viešbutis „Michaelson Boutique Hotel“. 2015 m. restauruotas pirmasis, 2023-iaisiais – antrasis sandėlis, abu jie, su pagarba istorijai ir architektūrai, pritaikyti svetingumo paskirčiai ir tapo vienu įsimintiniausių šios vietos jūrinio paveldo paminklų. Pirmajame pastate svečiai jau turėjo galimybę apsilankyti, o antrasis viešbučio „Michaelson Boutique“ pastatas duris lankytojams atvėrė šią vasarą. Džiugiomis naujienomis dalijasi UAB „Michaelson Boutique Hotel“ direktorius p. Gintautas Bertašius.
„Michaelson Boutique Hotel“ plėtra
Viešbutis „Michaelson Boutique Hotel“ 2016 m. atidarytas viename iš dviejų pastatų dvynių. O kitas kaimynystėje esantis tokios pat statybos ir likimo pastatas vis dar stūksojo apleistas. Tada, pasitarus su kaimynais, nutarta praplėsti viešbutį – įrengti SPA, papildomus 19 kambarių ir konferencijų salę. Šią projekto dalį UAB „Michaelson Boutique Hotel“ vysto kartu su UAB „Horent“.
UAB „Michaelson Boutique Hotel“ direktorius p. Gintautas Bertašius pasakoja, kad apleistą pirmąjį pastatą Žvejų gatvėje įsigijo ir 4+ žvaigždučių viešbutį atidarė prieš aštuonerius metus – 2016 – aisiais. Ponas Gintautas juokauja, kad, atidarant viešbutį, svarbiausi yra trys dalykai: vieta, vieta ir vieta. „Sandėlį pirkome, nes jis atitiko pagrindinę nekilnojamojo turto taisyklę – yra puikioje vietoje. Buvome tikri, kad Klaipėdos senamiestyje, Danės krantinėje, greta Pilies uostelio esantis istorinis pastatas tiks bet kokiai verslo idėjai“, – pasakoja p. G. Bertašius.
Statinys, kuriame įkurtas pirmasis viešbutis, pastatytas šalia buvusios pilies apsauginio pylimo prie pat Danės upės. Manoma, kad pirmasis šio sklypo savininkas buvo pirklys Epraheimas Michaelsonas, todėl ir viešbučiui suteiktas „Michaelson“ vardas. XVIII a. menantys du vienas šalia kito esantys pastatai dvyniai 1996 m. įtrauktiį Kultūros paveldo registrą, o 2005 m. pripažinti valstybės saugomu objektu. Pirminė jų paskirtis buvo sandėliai grūdams ir sėmenims laikyti. Tai reti statiniai Klaipėdoje, anuomet ribojęsi su vandeniu, – laivai galėjo lengvai priplaukti ir prisišvartuoti tiesiog prie sandėlių sienos. Todėl jie dar vadinami Venecijos sandėliais.
Pasak p. G. Bertašiaus, atidarius viešbutį, pradžia buvo išties sėkminga, tačiau vėliau praūžusi pandemija padarė blogą poveikį. Turizmo rinka transformavosi, ir sezoniškumo problema tapo dar aktualesnė. Užsienio turistų srautai sumažėjo, o vietiniams turistams trūko papildomų paslaugų. Tai iš dalies paskatino viešbučio plėtrą, padėsiančią užtikrinti trūkstamų paslaugų bei poreikių įgyvendinimą.
Ponas G. Bertašius sako, jog objekto išskirtinumas ir istorinė vertė lėmė, kad projektą įgyvendinti užtruko: „Laikėmės istorinių vertybių apsaugos reikalavimų, atlikome išsamius archeologinius tyrimus, kruopščiai restauravome aptiktas autentiškas detales, originalius elementus – sienas, medines atramas, sijas. Tam prireikė daug laiko ir lėšų.“ Kuriant viešbučio interjerą, stengtasi išsaugoti istorinį paveldą ir kartu sukurti modernias elegantiškas erdves. Įrengiant viešbutį, naudotos tik aukščiausios kokybės keturios pagrindinės medžiagos – medis, akmuo, metalas, stiklas.
Pirmajame „Michaelson Boutique Hotel“ pastate įrengta 16, o antrajame – papildomai 19 puikių kambarių
19 naujų kambarių – net išrankiausiųjų poreikiams patenkinti
Pirmajame „Michaelson Boutique Hotel“ pastate įrengta 16, o antrajame – papildomai 19 puikių kambarių. Atsižvelgus į svečių poreikius, naujajame korpuse esama numerių, išsidėsčiusių per du aukštus, turinčių du atskirus kambarius – svetainę ir miegamąjį. Nors kambarių stilius vienodas, naudotos tos pačios medžiagos, panašios interjero detalės, visgi kiekvienas yra išskirtinis.
VIII a. architektūros paveldo pastate išsaugotos ir atgaivintos pušinės sijos sudaro kambario kontūrą, o mediniai modernaus dizaino baldai, jaukus, išmanus, kūrybingas apšvietimas kuria jaukumo, autentiškumo įspūdį. Svečių patogumui kambariuose yra mini baras, kabelinė televizija, tvariomis medžiagomis įrengta vonios erdvė, kurioje lankytojams paruošta ekologiška kosmetika. Patogios karališkos lovos, aukščiausios kokybės audiniai, antialerginė patalynė leidžia pailsinti mintis, o ąžuolo ar natūralios vilnos kilimais minkštintos kambario grindys pėdas maloniai džiugina tiek prieš užmiegant, tiek auštant. Kambariuose vyrauja natūralios, ramios žemės spalvos, kuriančios ramybės ir elegancijos įspūdį.
Tvariomis medžiagomis įrengta vonios erdvė, kurioje lankytojams paruošta ekologiška kosmetika
Anot p. G. Bertašiaus, dirbant investicijų bendrovėje, jam tenka daug keliauti. Dažni apsilankymai įvairiuose skirtingų šalių viešbučiuose suformavo požiūrį į tai, kas būtina itin aukštos klasės viešbučio kambariui, kad lankytojas jame jaustųsi oriai, patogiai ir norėtų sugrįžti dar ne kartą. Tad „Michaelson Boutique Hotel“ kambariuose viskas apgalvota ir įrengta žvelgiant ne tik iš šeimininko, bet ir iš lankytojo pozicijos.
Analogų neturintis SPA „Brìcoła“
Vienas naujojo korpuso išskirtinumų – analogų neturintis SPA. Bene nuostabiausias jo akcentas – vitrininiai langai, pro kuriuos atsiveria vaizdas į miestą. Baseinas ir sūkurinės vonios įrengti autentiškoje erdvėje, kur išsaugotos originalios medinės konstrukcijos ir pastato sienos. Įžemintoje pastato dalyje išsidėsčiusios pirčių ir poilsiozonos, o pusaukštyje – registratūra, baras, procedūrinia iir persirengimo kambariai.
Kadangi pastatai, kuriuose įkurtas viešbutis, yra venecijietiško tipo, įrengiant SPA kilo mintis dar labiau susieti vietą su paslauga ir suteikti šiai zonai venecijietišką pavadinimą „Brìcoła“ (briccola (it.) – Venecijos poliai, žymintys vandens kelius).
Vienas naujojo korpuso išskirtinumų – analogų neturintis SPA
Šio originalaus architektūros sprendimo autoriai – UAB „Dopro architektai“.
Modernios konferencijų salės – turiningiems dalykiniams susitikimams
Pirmajame viešbučio pastate veikia restobaras su atskiru išėjimu į lauko terasą, o pusrūsyje įkurta susirinkimų ir konferencijų erdvė. Pirmame aukšte suprojektuotoje pakyloje – balkono pavidalo pusaukštyje – 30-ies vietų pusryčių ir renginių restoranas.
Atvira, modernaus dizaino konferencijų salė „Venecija“ įrengta tarp registratūros ir restobaro. Joje atskleistas išsaugotas ir po stiklu sandariai įrėmintas istorinis sandėlio grindinys. Salės stiklinės sienos įtvirtintos tarp geležinių sijų, simboliškai menančių Klaipėdai būdingus XIX a. technikos architektūrinius elementus, tokius kaip netoliese esantis pasukamas pėsčiųjų tiltas. Konferencijų salė išsiskiria perregima erdve. Prireikus suteikiama galimybė sienas uždengti. Ši vieta idealiai tiks aperityvui, paslaugų ir produkcijos pristatymams rengti. Pasak p. G. Bertašiaus, konferencijų salė „Venecija“ populiari tarp tų užsakovų, kuriems reikalingas didesnis vizualumas, mat renginys – pusiau atviras.
Naujajame viešbučio korpuse įrengta autentiška konferencijų salė „Memelis“. Čia matyti išsaugotos senosios medžio konstrukcijos
Naujajame viešbučio korpuse įrengta autentiška konferencijų salė „Memelis“. Čia matyti išsaugotos senosios medžio konstrukcijos. Salė turi modernią komunikacijos įrangą, zoną kavos ir (ar) arbatos pertraukėlėms. Ji įrengta mansardiniame pastato aukšte ir yra visiškai atskirta nuo kitų svečių srautų, todėl konferencijos ar pasitarimo dalyviai jausis tikrai patogiai. Ši salė puikiai tiks konferencijoms, verslo renginiams, paskaitų ciklams, asmeninio pobūdžio susirinkimams. Tai solidi, privatumą užtikrinanti erdvė, menanti pastato ir vietos istoriją ir žavinti pro langus atsiveriančiais vaizdais į Danės upę bei Klaipėdos piliavietę.
Atsižvelgiant į susodinimo būdą, kiekvienoje iš salių telpa po 20–30 žmonių.
Vakarienės su šefu Luigi
Butiko viešbučio privalumas tas, jog jis – itin jaukus ir nedidelis, todėl ypač tinka įvairiems jaukiems susibūrimams, pažintinėms ir pramoginėms veikloms, susitikimams. „Michaelson Boutique Hotel“ viešbučio restobare, įkurtame pirmajame pastate, nuo pat veiklos pradžios vyko gurmaniški vakarai, skirti konkrečioms temoms, edukacinėms vakarienėms, vyno pažinimo vakarams ir pan. Nuo šių metų vasario mėnesio čia pradėtos rengti įtraukiančios ir turiningos bei, žinoma, ypatingais skoniais išsiskiriančios čios vakarienės su šefu Luigi Cappellania iš Romos. Šių gurmaniškų vakarienių metu svečiai supažindinami su skirtingais Italijos regionais, jų virtuve ir vynu.
Šefas Luigi Cappellania iš Romos
„Kadangi beveik 30 metų gyvenau emigracijoje, mano atmintyje tebėra išlikusi vakarietiška virtuvė: ispaniška, prancūziška, itališka. Tai intensyvaus turizmo šalys, kurių virtuvei didelę įtaką daro turistų poreikiai. Originali ir autentiška virtuvė po truputį traukiasi į šalį, užleisdama vietą „menui lėkštėje“. Visada skaniausiai valgydavau mažuose miesteliuose, užeigose, kurios neturėjo didelio „TripAdvisor“ įvertinimo, bet galėjo pasigirti puikiu, savo amatą išmanančiu šefu. Ilgai ieškojau tokio žmogaus ir sutikau šefą Luigi Cappellania iš Romos. Jis yra privačių renginių specialistas. Tada abu kartu apsisprendėme, kad vykdysime gurmanišką kelionę per visus Italijos regionus. Vakarienes lydi išskirtinai tik įvairus itališkas vynas, jo mes tiesiogiai atsivežame iš vynininkystės ūkių. Jau keliavome į Umbriją ir Lombardiją, balandžio mėn. ragavome Bazilikatos patiekalų. Vasarą kelionę pristabdysime, o rudenį vėl pratęsime“, – pasakoja p. G. Bertašius.
Klaipėdoje „Michaelson Boutique Hotel“ buvo viena iš pirmųjų vietų, pradėjusių siūlyti vėlyvuosius pusryčius
Pirmasis Baltijos šalyse – tarp tinklo „Hotels de Charme & Caractère“ narių
„Michaelson Boutique Hotel“ – nedidelis, išskirtinis, turintis šarmo, unikalus, autentiškas. Visas šias savybes stengėmės atskleisti ir išlaikyti. Mes supratome, kad reikia kurti nišinį, išskirtinį projektą. Siekėme, kad viskas būtų pritaikyta žmogui, jo patogumui. Viešbutis įrengtas atsižvelgiant į šių dienų lankytojo, turinčio išlavintą skonį, pageidaujančio kokybiško poilsio, poreikius“, – teigia p. G. Bertašius.
Viešbutis yra aljanso „Charme & Caractère“ organizacijos „Cosy Places Luxe“, vienijančios per 800 viešbučių visame pasaulyje, narys. Tai įpareigoja ir įgalina teikti paslaugas svečiams, suprantantiems šios organizacijos vertybes. Svarbu paminėti, kad „Michaelson Boutique Hotel“ – pirmasis šio tinklo narys Baltijos šalyse. Tinklas garantuoja, kad visi jam priklausantys viešbučiai atitinka pavadinimą „Hotels de Charme & Caractère“ – yra žavūs, patrauklūs, įdomūs bei charakteringi, turintys kažką savito,ko nerasi niekur kitur. Be to, visi viešbučiai – tikri savo vietovės ar regiono ambasadoriai, simboliai. Kiekvienas jų – su savo filosofija, stiliumi ir asmenybėmis, kurios padarys jūsų viešnagę nepamirštamą.
Pabaigoje
Viešbučio „Michaelson Boutique Hotel“ ženklas – pirklys, rankoje laikantis raktus… Sakoma, kad raktai atrakina ir užrakina bet kurias duris, panaikina mūsų kelyje įvairias kliūtis – tiek materialias, tiek dvasines – ir simbolizuoja pasirinkimo laisvę. Kas žino, kaip ten ištikrųjų yra, tačiau viena tikrai aišku – šiam butiko tipo viešbučiui pirklio rankose saugiai laikomi raktai tapo išties sėkmingos kelio pradžios ir, tikime, daug žadančios ateities simboliu.
*
Daugiau informacijos – www.hotelmichaelson.com.
Kristina Noreikienė
Straipsnių autorė
Su „Geru skoniu“ bendradarbiauju jau nuo 2004 metų. Per tuos daugiau nei dešimtį metų keitėmės abu – ir žurnalas, ir aš ☺ Augome, tobulėjome, subrendome ir… tapome neatskiriama vienas kito dalimi.
Mano straipsnių temos – interjerai, restoranų, viešbučių pristatymai, asmenybės, porceliano istorija, dizainas / mada, papuošalai, parodų apžvalgos, baldai, indai; kava, kokteiliai ir daugelis kitų.